|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 99PPV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
99PPV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačem podporovaná výuka
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/9POPV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání přehledu v oblasti didaktické analýzy možností využití multimediálního počítače a dovedností vedoucích k jejich aplikaci ve výuce.
|
Požadavky na studenta
|
K zápočtu student dle zadaných kritérií vytvoří projekt výuky, v jehož rámci bude mít ústřední pozici internetová podpora vybraného průřezového tématu. Student vytvoří soubor pojmových map pro podporu zadaného oboru. Student formou moderované prezentace představí na semináři počítačovou podporu výuky. Bodově hodnocena bude také aktivita při plnění úkolů vyplývajících ze semináře. Všechny podmínky pro zisk zápočtu platí i pro studenty kombinované formy studia.
Test u zkoušky může být odpuštěn při splnění určeného počtu rozsáhlejších úkolů, které budou zadány během semestru. Ústní část zkoušky vychází z témat přednášek.
|
Obsah
|
Různorodá počítačová podpora výuky jednotlivých vzdělávacích oblastí a průřezových témat. Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků:
Historický vývoj užití počítačových systémů v souladu s různými teoriemi vzdělávání a jejich promítnutí do současnosti.
Internet a didaktické aspekty využití jeho součástí a s nimi spojených činností ve výuce.
Projekty výuky s internetovou podporou.
Výukový program.
Pojmové mapy.
Mikrosvěty, simulace a MUVE.
Digitální vyprávění.
Digitální gramotnost.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Základní studijní oporou pro tento předmět je kurz v LMS Moodle.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-254-3.
-
Doporučená:
Kulič, V. Člověk-učení-automat. Praha, 1964.
-
Doporučená:
Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
-
Doporučená:
Stuchlíková, I., T. Janík a et. al. Oborové didaktiky: vývoj ? stav ? perspektivy. Brno, 2015. ISBN 978-80-210-7884-0.
-
Doporučená:
Jandová, Lada. Počítačová výuka : Zásady tvorby výukových programů. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1995. ISBN 80-7043-147-4.
-
Doporučená:
Brdička, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno : Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
-
Doporučená:
Neumajer, Ondřej; Rohlíková, Lucie,; Zounek, Jiří. Učíme se s tabletem : využití mobilních technologií ve vzdělávání. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
159
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student se dokáže seznámit samostatně na hlubší úrovni s novým softwarem. Student je schopen vyhledat elektronické materiály, jimiž lze podpořit výuku přinejmenším jeho aprobačních předmětů. Student projevuje potřebný stupeň čtenářské gramotnosti při práci s textem. Student je schopen se řídit dle obecného zadání, v jehož rámci má možnost rozvinout své dovednosti. Student využívá dovednosti vyplývající z počítačové gramotnosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student popíše možnosti využití výpočetní techniky ve vzdělávacím procesu na příslušném stupni dle svého studijního programu a provede rozčlenění jim odpovídajících vývojových směrů. Student aktivně sleduje a dokáže vyhodnotit přínos jednotlivých současných tendencí v užití počítačových systémů ve výuce v návaznosti na znalost etap předchozího vývoje. Student porovná jednotlivé standardy, pravidla a doporučení vztahující se k využívání výpočetní techniky učiteli i žáky včetně etického rozměru jejich chování. Student popíše a zhodnotí, při vědomí vlivu dalších vědeckých disciplín, různé způsoby využití internetu ve výuce na základě znalosti metodiky jejich aplikace. Student sestaví projekt ke zvolenému průřezovému tématu, v jehož rámci bude mít ústřední pozici internetová podpora. Student nalezne konkrétní příklady pro různé oblasti otevřených technologií a ukáže možnosti jejich využití. Student analyzuje různé koncepty pojetí počítačové gramotnosti, které uvede do souvislosti se znalostmi o gramotnosti obecně i jejích dalších odnožích. Student zdůvodní na základě analýzy výběr témat a prostředků pro tvorbu jednotlivých počítačových podpor výuky odpovídajících stupni jeho studijního programu. Student využije software určený pro tvorbu pojmových map k vytvoření jejich souboru, kterým rozvine výuku určené vzdělávací oblasti. Student představí v moderované prezentaci své podpory pro výuku a vybranou cizí pomůcku počítačové podpory výuky jeho předmětu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|