|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9DIDI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9DIDI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika informatiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/CDIDI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je připravit studenta na výkon jeho budoucího učitelského povolání. Obsah předmětu: 1. Předmět a úkoly didaktiky aprobačního předmětu informatika, vztah k pedagogice a ostatním vědeckým disciplinám. Místo a úkoly informatiky v systému věd. 2. Historický vývoj a perspektivy technických prostředků pro zpracování informací, jejich místo ve společnosti. Vývoj a perspektivy informatiky ve škole. 3. Stanovení a výběr učiva pro odborný předmět informatika. Pojem didaktická transformace, učivo, řetězení učiva, učební osnovy. Klasifikace pojmů, jejich vztahy a strukturace v odborném předmětu, zvláštnosti informatiky při vytváření vlastního pojmového aparátu. 4. Zákonitosti procesu poznání - učení jako proces regulace, podmínky a typy učení. Druhy a techniky vymezování výchovně vzdělávacích cílů, taxonomie a její užití v předmětu informatika. 5. Vyučovací metody a formy, jejich zvláštnosti v předmětu informatika. Technické výukové prostředky, druhy, vlastnosti a jejich efektivní užití ve vyučovacím procesu.
|
Požadavky na studenta
|
Pozitivní hodnocení praktického výstupu studenta. Vypracování samostatného projektu.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je připravit studenta na výkon jeho budoucího učitelského povolání. Obsah předmětu: 1. Předmět a úkoly didaktiky aprobačního předmětu informatika, vztah k pedagogice a ostatním vědeckým disciplinám. Místo a úkoly informatiky v systému věd. 2. Historický vývoj a perspektivy technických prostředků pro zpracování informací, jejich místo ve společnosti. Vývoj a perspektivy informatiky ve škole. 3. Stanovení a výběr učiva pro odborný předmět informatika. Pojem didaktická transformace, učivo, řetězení učiva, učební osnovy. Klasifikace pojmů, jejich vztahy a strukturace v odborném předmětu, zvláštnosti informatiky při vytváření vlastního pojmového aparátu. 4. Zákonitosti procesu poznání - učení jako proces regulace, podmínky a typy učení. Druhy a techniky vymezování výchovně vzdělávacích cílů, taxonomie a její užití v předmětu informatika. 5. Vyučovací metody a formy, jejich zvláštnosti v předmětu informatika. Technické výukové prostředky, druhy, vlastnosti a jejich efektivní užití ve vyučovacím procesu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mošna. Didaktika základů techniky : Skripta pro posl. fak. pedag..
-
Doporučená:
Mošna, František. Didaktika základů techniky : Určeno pro posl. fak. pedag. Část 1.. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-7066-271-9.
-
Doporučená:
Drlík, P., Hvorecký, J. Informatika - nástin didaktiky. PF Nitra, 1992.
-
Doporučená:
Melezinek, Adolf. Inženýrská pedagogika. Praha : Vydavatelství ČVUT, 1994. ISBN 80-01-01214-X.
-
Doporučená:
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika.. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|