|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / 9P1LT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
9P1LT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Plošná tvorba pro 1. stupeň ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
26 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVK/P1LT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V rámci předmětu studující zkoumají a ověřují výrazové možnosti plošných výtvarných technik. Praktická výuka je zaměřena nejen na kresebné a malířské aktivity, ale také na experimentování s grafickými a kombinovanými technikami. V rámci realizace výtvarných úkolů studující rozšiřují repertoár využívaných výtvarných technik a volí adekvátní výtvarné výrazové prostředky k vyjádření vlastního tvůrčího záměru. Nedílnou součástí výuky je reflexe a interpretace procesu a výsledků tvorby a hledání souvislostí mezi vlastním vizuálně obrazným vyjádřením, výtvarným uměním (se zaměřením na současné umění) a výtvarnou výchovou na 1. stupni základní školy.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: vypracovat 6 plošných výtvarných úkolů s reflektivními komentáři; odevzdat fotodokumentaci procesu a výsledků řešení výtvarných úkolů; zúčastnit se min. 75 % seminářů.
|
Obsah
|
1. Úvod k plošným výtvarným technikám
2. Plošná tvorba na poli současného výtvarného umění
3. Přehled materiálů pro kresbu (se suchou a mokrou stopou)
4. Přehled materiálů pro malbu (akryl, tempera, olej, akvarel, pastel?) a možnosti jejich uplatnění na 1. stupni ZŠ
5. Od otisku k tisku - základní grafické techniky a jejich uplatnění ve výtvarné výchově pro 1. stupeň ZŠ (otisk, stopa, frotáž, monotyp,?)
6. Koláž a její potenciál pro výtvarnou výchovu na 1. stupni ZŠ
7. Linie, barva a světlo v plošném výtvarném vyjádření
8. Kompozice v plošném výtvarném vyjádření
9. Způsob vyjádření prostoru a tvaru v kresbě a malbě
10. Experimentální pojetí kresby, malby a grafiky a jeho uplatnění ve výtvarné výchově na 1. stupni
11. Kombinace výtvarných technik v ploše a hledání cesty k autentickému výtvarnému výrazu
12. Reflexe procesu a výsledných řešení výtvarných úkolů zaměřených na plošnou tvorbu
13. Způsoby prezentace procesu a výsledků výtvarných úkolů zaměřených na vizuální tvorbu v ploše
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
E-learning - Moodle. Mašek, Jan. KVK 9P1LT
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=8744
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. ,
-
Vede seminář:
Mgr. Jakub Havlíček (100%),
PhDr. Jan Mašek, Ph.D. (100%),
Mgr. Monika Plíhalová (25%),
MgA. Mgr. Stanislav Poláček (25%),
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. (50%),
MgA. et MgA. Aleš Zapletal, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Cikánová, Karla. Kreslete si s námi. Praha : Aventinum, 1992. ISBN 80-85277-79-4.
-
Doporučená:
Brožová, Vlasta; Peřinová, Marta. Kreslíme, malujeme, modelujeme. : Učebnice k praktickým činnostem ve výtvarné výchově pro 5. - 9. roč. ZŠ a ZUŠ. Praha : Fortuna, 1994. ISBN 80-7168-018-4.
-
Doporučená:
Roeselová, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2004. ISBN 80-902267-5-2.
-
Doporučená:
Parramón Vilasaló, José Maria. Velká kniha o kresbě : Historie, malířský ateliér, materiály a postupy, náměty, teorie a praxe olejomalby. Praha : Svojtka a Vašut, 1996. ISBN 80-7180-093-7.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Výtvarná výchova : pracovní sešit pro 1.-3. ročník. Havlíčkův Brod : Nakladatelství TOBIÁŠ, 1996. ISBN 80-85808-46-3.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Výtvarná výchova : pracovní sešit pro 4.-5. ročník. Havlíčkův Brod : Nakladatelství TOBIÁŠ.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
25
|
Celkem
|
25
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|