|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / ET
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
ET
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Environmentální tvorba ve výuce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je přivést studenty k hlubší a soustředěnější práci s konkrétním tématem v oblasti prostorové a objektové tvorby v zaměření na environmentální tvorbu v širším pojetí.
Úkolem je přivést k hlubšímu porozumění a vědomějšímu chápání kvalit k prožívaného prostředí, místa. Podstatným cílem je výtvarné uchopení určité situace, která pramení z běžného života. Základním posláním kurzu je představit studentům komparaci možností výtvarné tvorby v "přírodním" i umělém prostředí a příležitost pro uchopení vybraného, fyzického prostoru jako duchovního, smyslového a výtvarného prostoru pro osobní reflexi, specifický výraz.
Soustředěnější a samostatnější práce na projektu vzhledem předchozího zasvěcení do oblasti umění environmentu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, plnit průběžné úkoly zadané vyučujícím. Vypracovat semestrální úkol na základě zadaného tématu, dokumentace výtvarné práce v seminářích. Semestrální práci prezentovat v písemné i ústní formě.
|
Obsah
|
Prostorová tvorba v zaměření na vnímání a uchopování místa, prostředí. Objektová tvorba v souvislostech konkrétní prostorové situace.
1. Úvod, vyhlášení semestrálního tématu
2.- 4. výběr místa v krajině nebo v umělém prostředí
5.- 7. návštěva výstavy kulturní akce, diskuse. Výtvarná interpretace formou instalace
8.- 9. dílčí prezentace autorských projektů
10.- 11. etuda instalace v přírodním prostředí a umělém prostředí
12. Závěrečná prezentace semestrálních projektů
13. Zhodnocení semestrální práce, zpětná vazba, diskuse
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dempsey, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí : encyklopedický průvodce moderním uměním. [Praha] : Slovart, 2002. ISBN 80-7209-402-5.
-
Základní:
Bláha, Jaroslav. Výtvarné umění a hudba. I, Tvar, prostor a čas. 2012. ISBN 978-80-87258-69-9.
-
Základní:
Bláha, J. Výtvarné umění a hudba. I/2, Tvar, prostor a čas.. Praha: Togga, 2013. ISBN 978-80-7476-019-8.
-
Doporučená:
Marzona, Daniel; Grosenick, Uta. Conceptual art. Köln : Taschen, 2005. ISBN 3-8228-2962-5.
-
Doporučená:
Pijoan, J. Dějiny umění 10, 12 (1991 - 2004). Knižní klub - Balios, Praha, 1991.
-
Doporučená:
Blanc, Nathalie. Benish, Barbara L. Form, Art and the Environment: Engaging in Sustainability (Routledge Studies in Culture and Sustainable Development). Routledge, 2016. ISBN 978-11-3896-040-4.
-
Doporučená:
Roeselová, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2004. ISBN 80-902267-5-2.
-
Doporučená:
Feynman, Richard Phillips. O smyslu bytí. Vyd. 1. Praha : Aurora, 2000. ISBN 80-7299-026-8.
-
Doporučená:
Šamšula, Pavel; Adamec, Jaromír. Průvodce výtvarným uměním. I. Praha : Práce, 2000. ISBN 80-86287-22-X.
-
Doporučená:
Adamec, Jaromír; Šamšula, Pavel. Průvodce výtvarným uměním. II. Praha ; SPL-Práce, 2000. ISBN 80-86287-23-8.
-
Doporučená:
Collins, Judith. Sculpture today. London : Phaidon, 2007. ISBN 978-0-7148-4314-8.
-
Doporučená:
Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.
-
Doporučená:
GEORGE, Herbert. The elements of sculpture: a viewer's guide. London: Phaidon Press, 2014. ISBN 978-07-1486-741-0.
-
Doporučená:
Lynton, Herbert. Umění 19. a 20. století. Praha : Artia, 1981.
-
Doporučená:
Vitamin 3-D: newperspectives in sculpture and installation. London: Phaidon, 2009. ISBN 978-0-71484-974-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
odlišit možnosti volné i užité prostorové tvorby; |
popsat souvislosti mezioborové vztahy architektury a designu; |
vysvětlit možnosti transformace oblasti prostorové tvorby do pedagogické tvorby. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
projevit určitý stupeň manuální zručnosti; |
flexibilně pracovat s různými materiály, konceptualizovat a výtvarně uchopit zadání. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat různé přístupy v oblasti prostorové tvorby včetně možností užití různých médií. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využít konkrétní formu a médium pro vlastní koncept; |
transformovat vlastní koncept a uchopení situace do pedagogické tvorby. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|