|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / UKV2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
UKV2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Umění v kontextech vzdělávání 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 14
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KVK/UKV1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenta náhledem na úlohu umění a uměleckých aktivit ve všeobecném vzdělávání a kultivaci populace, zejména v kontextu multikulturního a multidisciplinárního přístupu. Získat základní znalosti interdisciplinárně funkčních pojmů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet - úspěšné zvládnutí písemného testu zaměřeného na prokázání znalosti významu pojmů, myšlenek a faktů obsahem a rozsahem vázaných na problematiku probíranou v přednáškách. Zkouška Studující prokáže znalost látky (pojmů, myšlenek a faktů) probírané v přednáškách.
|
Obsah
|
1. Život, umění, výchova a hra. 2. Funkční pohled na umění a výchovu 3. Umění ve všeobecném vzdělávání. 4. Umění je poznávání. 5. Mýtus ve výchově a v umění. 6. Umění, výchova a symbol. 7. Umění odlišných kultur - pohledy zvenku a zevnitř na umění v jiných kulturních kontextech. 8. Kulturní podmíněnost výchovy uměním. 9. Když umělec "neumí" matematiku, fyziku, biologii atp., aneb když matematik, fyzik, biolog atp. "neumí" umění. 10. Umění a fotografie - výrazové prostředky fotografie, vztahy fotografie s jinými uměleckými oblastmi. 11. Umění, věda a výchova - vztahy mezi oběma kulturními doménami, jejich rozbor a promítnutí vztahů do výchovy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Interkulturní vzdělávání: Člověk v tísni. Praha; Lidové noviny 518s., 2002. ISBN 80-7106-614-1.
-
Doporučená:
Fisher, Roger; Ury, William; Patton, Bruce. Jak dosáhnout souhlasu : zásady úspěšného vyjednávání. 2. vyd. Praha : Managememnt Press, 2004. ISBN 80-7261-100-3.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Multidisciplinární komunikace : problém a princip všeobecného vzdělávání. Vyd. 1. V Praze : Univerzita Karlova, 2005. ISBN 80-7290-199-0.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Multikulturní výchova : teorie-praxe-výzkum. Praha : ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
-
Doporučená:
Barthes, Roland. Mytologie. Praha : Dokořán, 2004. ISBN 80-86569-73-X.
-
Doporučená:
Sontag, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-437-3.
-
Doporučená:
Borecký, Vladimír. Porozumění symbolu. 2., opr. a dopl. vyd., V Tritonu 1. Praha : Triton, 2003. ISBN 80-7254-371-7.
-
Doporučená:
Barthes, Roland. Světlá komora : poznámka k fotografii. Vyd. 2., upr., (Ve Fra 1.). Praha : Fra, 2005. ISBN 80-86603-28-8.
-
Doporučená:
Teorie jednání. Praha, Karolinum 1998. ISBN 80-7184-518-3
(BOURDIEU, P.)
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl : teorie a praxe artefiletiky. V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
-
Doporučená:
Volek, E. Znak - Funkce - Hodnota. Praha; Paseka, 2004. ISBN 80-7185-593-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
45
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
5
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit základní terminologii a fakta v oblasti umění a vizuální kultury.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využívat některé interpretační přístupy k porozumění uměleckému dílu či jinému produktu vizuální kultury. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat funkce umění a uměleckých aktivit v životě člověka/společnosti a ve všeobecném vzdělávání; |
nacházet odborné argumenty pro zapojení uměleckých aktivit do všeobecného vzdělávání; |
objasnit interdisciplinární přístupy v teorii umění a vizuální kultury; |
porovnávat různé interpretační přístupy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
interpretovat současné umělecké dílo nebo jiný produkt vizuální kultury; |
navrhnout edukační aktivity zaměřené na zprostředkování umění žákům či veřejnosti. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|