Práce se věnuje problematice vývoje české moderní autorské pohádky od 90. let 20. století po rok 2010. Důraz je kladen zejména na interpretaci a přehlednou klasifikaci moderní autorské pohádky.
Anotace v angličtině
The work is dedicated to the development of Czech modern fairy tale from the 90th of the 20 century after 2010. The emphasis is on interpretation and clear classification of the modern fairy tale.
Klíčová slova
moderní autorská pohádka (MAP), klasifikace, interpretace, definice, vývoj LPDM (literatury pro děti a mládež) v 90. letech, vývoj LPDM po roce 2000, role vypravěče, jazyk MAP, smrt v MAP
Klíčová slova v angličtině
modern fairy tale, classification, interpretation, definition, development of literature for children and youth in the 90 years, development of literature for children and youth after 2000, role of the narrator, language fairy tale, Death in the author's tale
Rozsah průvodní práce
84 s., obrazové přílohy 2 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se věnuje problematice vývoje české moderní autorské pohádky od 90. let 20. století po rok 2010. Důraz je kladen zejména na interpretaci a přehlednou klasifikaci moderní autorské pohádky.
Anotace v angličtině
The work is dedicated to the development of Czech modern fairy tale from the 90th of the 20 century after 2010. The emphasis is on interpretation and clear classification of the modern fairy tale.
Klíčová slova
moderní autorská pohádka (MAP), klasifikace, interpretace, definice, vývoj LPDM (literatury pro děti a mládež) v 90. letech, vývoj LPDM po roce 2000, role vypravěče, jazyk MAP, smrt v MAP
Klíčová slova v angličtině
modern fairy tale, classification, interpretation, definition, development of literature for children and youth in the 90 years, development of literature for children and youth after 2000, role of the narrator, language fairy tale, Death in the author's tale
Zásady pro vypracování
Při řešení tématu uplatnit hledisko literárněhistorické i literárněteoretické
- na základě poznání žánrového kontextu a metodou vlastní interpretace
pohádkových textů postihnout příznačné rysy poetiky autorské pohádky
ve vývoji od 90. let 20. století.
Zásady pro vypracování
Při řešení tématu uplatnit hledisko literárněhistorické i literárněteoretické
- na základě poznání žánrového kontextu a metodou vlastní interpretace
pohádkových textů postihnout příznačné rysy poetiky autorské pohádky
ve vývoji od 90. let 20. století.
Seznam doporučené literatury
Časopis Ladění od 90. let.
ČENKOVÁ, J. Literatura pro děti a mládež a struktura jejího vývoje. Praha : Portál, 2006.
ČERNOUŠEK, M. Děti a svět pohádek. Praha : Albatros, 1990.
TOMAN, J. Zamlčovaní autoři dětské literatury 60. let. Moderní pohádka. Zpravodaj ÚLM PedF MU, 4, 1994, č. 1, č. 2.
URBANOVÁ, S. A KOL. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let. Olomouc : Votobia, 2004.
VAŘEJKOVÁ, V. Pohádky Karla Čapka. Brno : PedF MU, 1994.
VAŘEJKOVÁ, V. Pohádkové Fimfárum Jana Vericha. Brno : PedF MU, 1995.
Seznam doporučené literatury
Časopis Ladění od 90. let.
ČENKOVÁ, J. Literatura pro děti a mládež a struktura jejího vývoje. Praha : Portál, 2006.
ČERNOUŠEK, M. Děti a svět pohádek. Praha : Albatros, 1990.
TOMAN, J. Zamlčovaní autoři dětské literatury 60. let. Moderní pohádka. Zpravodaj ÚLM PedF MU, 4, 1994, č. 1, č. 2.
URBANOVÁ, S. A KOL. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let. Olomouc : Votobia, 2004.
VAŘEJKOVÁ, V. Pohádky Karla Čapka. Brno : PedF MU, 1994.
VAŘEJKOVÁ, V. Pohádkové Fimfárum Jana Vericha. Brno : PedF MU, 1995.