Cílem práce bylo charakterizovat mikroregion Kdyňsko z několika úhlů pohledu a možnosti použití těchto poznatků ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Práce byla tvořena pro učitele primární školy, kteří chtějí vyučovat regionální metodou. Informace v práci obsažené mohou být užity jako základní materiály pro tvorbu tématických plánů.
Annotation in English
The aim of the work was to characterize the micro-region Kdyňsko from several perspectives and possibilities to apply this knowledge in the educational area of Human and Their world. The work was created for primary school teachers who want to teach the regional method. The information contained in the work can be used as base materials for the thematic plans.
Keywords
Mikroregion Kdyňsko, sdružení obcí Kdyňska, město Kdyně, Člověk a jeho svět, regionální princip, regionální projekt, ŠVP ZV
Keywords in English
Microregion Kdyňsko, association of municipalities of Kdyňsko, town Kdyně, human and their world, regional principle, regional project, SEP EE
Length of the covering note
-
Language
CZ
Annotation
Cílem práce bylo charakterizovat mikroregion Kdyňsko z několika úhlů pohledu a možnosti použití těchto poznatků ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Práce byla tvořena pro učitele primární školy, kteří chtějí vyučovat regionální metodou. Informace v práci obsažené mohou být užity jako základní materiály pro tvorbu tématických plánů.
Annotation in English
The aim of the work was to characterize the micro-region Kdyňsko from several perspectives and possibilities to apply this knowledge in the educational area of Human and Their world. The work was created for primary school teachers who want to teach the regional method. The information contained in the work can be used as base materials for the thematic plans.
Keywords
Mikroregion Kdyňsko, sdružení obcí Kdyňska, město Kdyně, Člověk a jeho svět, regionální princip, regionální projekt, ŠVP ZV
Keywords in English
Microregion Kdyňsko, association of municipalities of Kdyňsko, town Kdyně, human and their world, regional principle, regional project, SEP EE
Research Plan
Sběr a studium literatury
1. Úvod
2. Analýza RVP ZV vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět" z hlediska využívání regionálního principu
3. Regionální projekt "Moje obec, můj mikroregion "
3.1. Geografická a geomorfologická charakteristika
3.2. Historická charakteristika
3.3. Geologické a pedologické poměry
3.4. Hydrologické poměry
3.5. Meteorologické a klimatické poměry
3.6. Fytogeografická a zoogeografická charakteristika
3.7. Ochrana přírody a životní prostředí
3.8. Obyvatelstvo a kulturní život, správa, doprava
4. Využívání regionálního projektu ve škole
4.1. ŠVP ZV a možnosti využívání regionálního principu
4.2. Tvorba projektů s regionální tematikou
5. Závěr
Research Plan
Sběr a studium literatury
1. Úvod
2. Analýza RVP ZV vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět" z hlediska využívání regionálního principu
3. Regionální projekt "Moje obec, můj mikroregion "
3.1. Geografická a geomorfologická charakteristika
3.2. Historická charakteristika
3.3. Geologické a pedologické poměry
3.4. Hydrologické poměry
3.5. Meteorologické a klimatické poměry
3.6. Fytogeografická a zoogeografická charakteristika
3.7. Ochrana přírody a životní prostředí
3.8. Obyvatelstvo a kulturní život, správa, doprava
4. Využívání regionálního projektu ve škole
4.1. ŠVP ZV a možnosti využívání regionálního principu
4.2. Tvorba projektů s regionální tematikou
5. Závěr
Recommended resources
mapy (nové, staré, turistické, geologické aj.), propagační letáky, průvodce, regionální literatura, místní tisk, sborníky a časopisy muzeí, odborů státních orgánů
RVP ZV
Recommended resources
mapy (nové, staré, turistické, geologické aj.), propagační letáky, průvodce, regionální literatura, místní tisk, sborníky a časopisy muzeí, odborů státních orgánů
RVP ZV