I když učitelé často nepovažují rušnou a průpravnou část za podstatnou část hodiny, správně vedená rozcvička, správná příprava dětského organismu na další zátěž, má velký vliv na následující průběh hodiny. Děti se mohou během rozcvičky dobře bavit, dají se při ní odhalit špatné pohybové návyky a pracovat na nich. Mnoho dětí mladšího školního věku má dnes problémy se správným držením těla, některé svalové skupiny jsou díky nedostatku pohybu ochablé. Cílem diplomové práce je vytvořit modelové příklady aktivit pro rušnou a průpravnou část hodiny respektující zásady a cíle na prvním stupni základní školy pro všechny, kdo kladou důraz na zdravotně vyváženou a přitom zábavnou rušnou a průpravnou část vyučovací jednotky moderní tělesné výchovy. Diplomová práce by tedy mohla posloužit jako inspirace pro vychovatele a učitele.
Anotace v angličtině
Altrought teachers often don´t consider busy and preparation part as an important part of lesson, good warm-up will prepare children body for following activity and it has big influence for next process of lesson. Children can have fun during the warm-up and teacher can watch their bad physical habits and start to work on them. Now many children in school age has problem with posture, some muscle groups are flaccid from the absence of movement. Goal of this thesis is to create a model exemples of activities and preparation for the warm-up part of the hour with respecting the principles and goals of the first grade of primary schooll for all teachers emphasize the good-balanced healts and funny warm-up and preparation part of lesson in modern physical education. This thesis can be inspiration for the teachers and educators.
Klíčová slova
školní tělesná výchova, vyučovací jednotka, mladší školní věk, rušná a průpravná část tělesné výchovy, videoprogram
Klíčová slova v angličtině
school physical eduacation, lesson, schooll age, warm-up and preparation part of lesson, videoprogram
Rozsah průvodní práce
117 s.
Jazyk
CZ
Anotace
I když učitelé často nepovažují rušnou a průpravnou část za podstatnou část hodiny, správně vedená rozcvička, správná příprava dětského organismu na další zátěž, má velký vliv na následující průběh hodiny. Děti se mohou během rozcvičky dobře bavit, dají se při ní odhalit špatné pohybové návyky a pracovat na nich. Mnoho dětí mladšího školního věku má dnes problémy se správným držením těla, některé svalové skupiny jsou díky nedostatku pohybu ochablé. Cílem diplomové práce je vytvořit modelové příklady aktivit pro rušnou a průpravnou část hodiny respektující zásady a cíle na prvním stupni základní školy pro všechny, kdo kladou důraz na zdravotně vyváženou a přitom zábavnou rušnou a průpravnou část vyučovací jednotky moderní tělesné výchovy. Diplomová práce by tedy mohla posloužit jako inspirace pro vychovatele a učitele.
Anotace v angličtině
Altrought teachers often don´t consider busy and preparation part as an important part of lesson, good warm-up will prepare children body for following activity and it has big influence for next process of lesson. Children can have fun during the warm-up and teacher can watch their bad physical habits and start to work on them. Now many children in school age has problem with posture, some muscle groups are flaccid from the absence of movement. Goal of this thesis is to create a model exemples of activities and preparation for the warm-up part of the hour with respecting the principles and goals of the first grade of primary schooll for all teachers emphasize the good-balanced healts and funny warm-up and preparation part of lesson in modern physical education. This thesis can be inspiration for the teachers and educators.
Klíčová slova
školní tělesná výchova, vyučovací jednotka, mladší školní věk, rušná a průpravná část tělesné výchovy, videoprogram
Klíčová slova v angličtině
school physical eduacation, lesson, schooll age, warm-up and preparation part of lesson, videoprogram
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a její zpracování, teoretické zpracování dané problematiky.
Tvorba zásobníku cvičení a jeho aplikace v hodinách TV.
Zpracování technického scénáře.
Výběr cvičenců, prostředí pro natáčení.
Vlastní natáčení, zpracování videozáznamu.
Zkompletování diplomové práce, odevzdání.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a její zpracování, teoretické zpracování dané problematiky.
Tvorba zásobníku cvičení a jeho aplikace v hodinách TV.
Zpracování technického scénáře.
Výběr cvičenců, prostředí pro natáčení.
Vlastní natáčení, zpracování videozáznamu.
Zkompletování diplomové práce, odevzdání.
Seznam doporučené literatury
Bursová, M. Kompenzační cvičení. Praha: Grada, 2005
Krištofič, J. Gymnastická průprava sportovce. Praha: Grada, 2004
Miklánková, L. Tělesná výchova na 1. stupni základních škol. Olomouc: Univerzita Palackého, FTK, 2005.
Skalická, E., Kobová, D. Základní gymnastika pro 1.stupeň ZŠ. Plzeň: FPE ZČU, 1999.
Skopová, M., Zítko, M. Základní gymnastika. Praha: Karolinum, 2005.
Seznam doporučené literatury
Bursová, M. Kompenzační cvičení. Praha: Grada, 2005
Krištofič, J. Gymnastická průprava sportovce. Praha: Grada, 2004
Miklánková, L. Tělesná výchova na 1. stupni základních škol. Olomouc: Univerzita Palackého, FTK, 2005.
Skalická, E., Kobová, D. Základní gymnastika pro 1.stupeň ZŠ. Plzeň: FPE ZČU, 1999.
Skopová, M., Zítko, M. Základní gymnastika. Praha: Karolinum, 2005.