Diplomová práce se zabývá kritickou reflexí multikulturní výchovy a představuje koncept interkulturního vzdělávání. Po uvedení obecné charakteristiky interkulturního vzdělávání se práce zaměřuje na interkulturní vzdělávání v občanské výchově. Součástí práce je analýza učebnic občanské výchovy a návrh plánu vyučovací hodiny na téma národnost.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with critical reflection of multicultural education and presents concept of intercultural education. After describing general characteristics of intercultural education, the thesis focuses on intercultural education in civic education. Analysis of schoolbooks for civic education and a lesson plan dealing with a topic of nationality are part of the thesis.
Diplomová práce se zabývá kritickou reflexí multikulturní výchovy a představuje koncept interkulturního vzdělávání. Po uvedení obecné charakteristiky interkulturního vzdělávání se práce zaměřuje na interkulturní vzdělávání v občanské výchově. Součástí práce je analýza učebnic občanské výchovy a návrh plánu vyučovací hodiny na téma národnost.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with critical reflection of multicultural education and presents concept of intercultural education. After describing general characteristics of intercultural education, the thesis focuses on intercultural education in civic education. Analysis of schoolbooks for civic education and a lesson plan dealing with a topic of nationality are part of the thesis.