Tato diplomová práce zkoumá práci s tvořivým deníkem jako možnost utváření a upevňování partnerských vztahů ve školní třídě. Zamýšlí se nad přístupem učitele k žákům a žáků k sobě navzájem. Popisuje prostředí ve školní třídě a možné stresory, které v této sociální skupině mohou působit.
Annotation in English
The thesis explores daily work with creative possibilities of developing and strengthenning partnership in the classroom. It considers the attitudes of teacher to pupils and pupils to each other. It describes the environment in the classroom and possible stressors that can act in this social group.
Keywords
tvořivý deník, prostředí ve školní třídě,interakce,učitel, žák, rodina,osobnostní a sociální rozvoj, partnerský vztah, respekt, sociální skupina, skupinová dynamika, emoce, spolupráce, komunikace
Keywords in English
creative diary,environment in the classroom,interaction,teacher, pupil,family,personal and social developement, partnership, respect, social group, group dynamics, emotion, cooperation, communication
Length of the covering note
92 s., 12 s. příloh
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce zkoumá práci s tvořivým deníkem jako možnost utváření a upevňování partnerských vztahů ve školní třídě. Zamýšlí se nad přístupem učitele k žákům a žáků k sobě navzájem. Popisuje prostředí ve školní třídě a možné stresory, které v této sociální skupině mohou působit.
Annotation in English
The thesis explores daily work with creative possibilities of developing and strengthenning partnership in the classroom. It considers the attitudes of teacher to pupils and pupils to each other. It describes the environment in the classroom and possible stressors that can act in this social group.
Keywords
tvořivý deník, prostředí ve školní třídě,interakce,učitel, žák, rodina,osobnostní a sociální rozvoj, partnerský vztah, respekt, sociální skupina, skupinová dynamika, emoce, spolupráce, komunikace
Keywords in English
creative diary,environment in the classroom,interaction,teacher, pupil,family,personal and social developement, partnership, respect, social group, group dynamics, emotion, cooperation, communication
Research Plan
1. Sběr teoretické literatury\\
2. Zpracování teoretické části práce\\
3. Projektování výzkumné části práce\\
4. Realizace výzkumné části práce\\
5. Zpracování výsledků a hodnocení výzkumu\\
Research Plan
1. Sběr teoretické literatury\\
2. Zpracování teoretické části práce\\
3. Projektování výzkumné části práce\\
4. Realizace výzkumné části práce\\
5. Zpracování výsledků a hodnocení výzkumu\\
Recommended resources
CAPACCHIONE, L. Tvořivý deník pro děti. Praha : Pragma, 1982. ISBN 80-7205-912-2.\\
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.\\
JANOUŠEK, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1594-0.\\
KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J.; NEVOLOVÁ, D.; KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž : Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.\\
MLČÁK, Z. Psychická zátěž u dětí základní školy. Ostrava : Repronis, 1999. ISBN 80-7042-543-1.\\
Recommended resources
CAPACCHIONE, L. Tvořivý deník pro děti. Praha : Pragma, 1982. ISBN 80-7205-912-2.\\
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.\\
JANOUŠEK, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1594-0.\\
KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J.; NEVOLOVÁ, D.; KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž : Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.\\
MLČÁK, Z. Psychická zátěž u dětí základní školy. Ostrava : Repronis, 1999. ISBN 80-7042-543-1.\\