Výzkumná práce K možnostem rozezpívání dětí předškolního věku se zabývá problematikou hudebních činností. Největší pozornost je věnována především pěveckým činnostem. Ty jsou v mateřských školách nejčastěji realizovány. Hlavním záměrem práce je ověření možnosti rozvoje hudebních dovedností dětí během krátkodobé intenzivní hudebně výchovné práce. K tomuto ověření bylo využito porovnáním dvou skupin dětí z mateřské školy Chrást. Jedna skupina se věnovala hudebním činnostem intenzivněji, než bývá v předškolních zařízení běžné.
Annotation in English
Research jobs To the Possibilities of the Singing of the Pre ? school children deals with musical activities. Most attention is devoted to singing activities. You are in nursery schools usually take place. The main purpose of verifying the work is the development of musical skills of children during a short intensive musical education work. This verification was used to compare two groups of children from kindergarten Chrast. One group was devoted to musical activities more intensively than is usual in preschools.
Keywords
hudebnost, hudební činnosti, Mateřská škola Chrást, rozvoj pěveckých dovedností, experimentální výzkumná práce
Keywords in English
musicality, music aktivities, Kindergarten Chrast, development of vocal skills, experimental research work
Length of the covering note
100 s., xxiii s.
Language
CZ
Annotation
Výzkumná práce K možnostem rozezpívání dětí předškolního věku se zabývá problematikou hudebních činností. Největší pozornost je věnována především pěveckým činnostem. Ty jsou v mateřských školách nejčastěji realizovány. Hlavním záměrem práce je ověření možnosti rozvoje hudebních dovedností dětí během krátkodobé intenzivní hudebně výchovné práce. K tomuto ověření bylo využito porovnáním dvou skupin dětí z mateřské školy Chrást. Jedna skupina se věnovala hudebním činnostem intenzivněji, než bývá v předškolních zařízení běžné.
Annotation in English
Research jobs To the Possibilities of the Singing of the Pre ? school children deals with musical activities. Most attention is devoted to singing activities. You are in nursery schools usually take place. The main purpose of verifying the work is the development of musical skills of children during a short intensive musical education work. This verification was used to compare two groups of children from kindergarten Chrast. One group was devoted to musical activities more intensively than is usual in preschools.
Keywords
hudebnost, hudební činnosti, Mateřská škola Chrást, rozvoj pěveckých dovedností, experimentální výzkumná práce
Keywords in English
musicality, music aktivities, Kindergarten Chrast, development of vocal skills, experimental research work
Research Plan
Úvod - zdůvodnění výběru tématu, nastínění postupu výzkumu
Teoretická část - charakteristika dítěte předškolního věku z hlediska vývojové psychologie, rozvoje hudebnosti
- hudebnost a její složky, k možnostem jejich rozvoje
- pěvecké činnosti (rozsah hlasu v předškolním věku,metody jeho rozvoje)
- formulace hypotéz výzkumné práce na MŠ, metody výzkumu
Praktická část - výzkum ve dvou třídách MŠ - výzkumná a kontrolní skupina - charakteristika vzorku, vstupní průzkum hudebnosti
- výstupní průzkum hudebnosti zvolených skupin (výzkumná skupina po intenzivní dvouměsíční práci učitele HV)
- zpracování získaných dat, porovnání skupin, vyhodnocení výsledků, ověření hypotéz
Závěr
Research Plan
Úvod - zdůvodnění výběru tématu, nastínění postupu výzkumu
Teoretická část - charakteristika dítěte předškolního věku z hlediska vývojové psychologie, rozvoje hudebnosti
- hudebnost a její složky, k možnostem jejich rozvoje
- pěvecké činnosti (rozsah hlasu v předškolním věku,metody jeho rozvoje)
- formulace hypotéz výzkumné práce na MŠ, metody výzkumu
Praktická část - výzkum ve dvou třídách MŠ - výzkumná a kontrolní skupina - charakteristika vzorku, vstupní průzkum hudebnosti
- výstupní průzkum hudebnosti zvolených skupin (výzkumná skupina po intenzivní dvouměsíční práci učitele HV)
- zpracování získaných dat, porovnání skupin, vyhodnocení výsledků, ověření hypotéz
Závěr
Recommended resources
VÁŇOVÁ, H., SKOPAL, J. /Metologie a logika výzkumu v hudební pedagogice./ Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0435-3
TICHÁ, A. /Učíme děti zpívat./ Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X
ZEZULA, J., JANOVSKÁ, O., KURKOVÁ, L., BUDÍK, J. /Hudební výchova v mateřské škole./ Praha: SPN, 1987
LIŠKOVÁ, M. /Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání./ Praha: Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3
TICHÁ, A., RAKOVÁ, M. /Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími./ Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-100-6
Recommended resources
VÁŇOVÁ, H., SKOPAL, J. /Metologie a logika výzkumu v hudební pedagogice./ Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0435-3
TICHÁ, A. /Učíme děti zpívat./ Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X
ZEZULA, J., JANOVSKÁ, O., KURKOVÁ, L., BUDÍK, J. /Hudební výchova v mateřské škole./ Praha: SPN, 1987
LIŠKOVÁ, M. /Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání./ Praha: Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3
TICHÁ, A., RAKOVÁ, M. /Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími./ Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-100-6