Práce je věnována mentálním mapám a mentálnímu mapování v kontextu s různými vědními obory: geografie, psychologie, pedagogika. V práci se zabýván nejen mentálními mapami u lidí, ale též u zvířat a v neposlední řadě přínosem mentálních map pro dnešní společnost.
Anotace v angličtině
Work is devoted to mental maps, and mental mapping in the context of different disciplines: geography, psychology, pedagogy. The work is addressing not only the mental maps of people, but also in animals and ultimately benefit the mental maps of today's society.
Práce je věnována mentálním mapám a mentálnímu mapování v kontextu s různými vědními obory: geografie, psychologie, pedagogika. V práci se zabýván nejen mentálními mapami u lidí, ale též u zvířat a v neposlední řadě přínosem mentálních map pro dnešní společnost.
Anotace v angličtině
Work is devoted to mental maps, and mental mapping in the context of different disciplines: geography, psychology, pedagogy. The work is addressing not only the mental maps of people, but also in animals and ultimately benefit the mental maps of today's society.
1. Do konce prázdnin shromáždit a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu.
2. V září formulovat problémy, které budou v práci řešeny.
3. Na začátku října sestavit osnuvu DP na základě řešených problémů.
4. S vedoucím práce konzultovat řešené otázky i osnovu.
5. Na konci října předložit vedoucímu ke konzultaci základní kapitolu.
6. Vždy na konci listopadu, ledna a února přinést další kapitoly.
7. V březnu a dubnu přepracovávat a doplňovat dle pokynů vedoucího.
8. DP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Zásady pro vypracování
1. Do konce prázdnin shromáždit a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu.
2. V září formulovat problémy, které budou v práci řešeny.
3. Na začátku října sestavit osnuvu DP na základě řešených problémů.
4. S vedoucím práce konzultovat řešené otázky i osnovu.
5. Na konci října předložit vedoucímu ke konzultaci základní kapitolu.
6. Vždy na konci listopadu, ledna a února přinést další kapitoly.
7. V březnu a dubnu přepracovávat a doplňovat dle pokynů vedoucího.
8. DP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Seznam doporučené literatury
BOWER, Bruce. Bird may find way with cognitive maps. Science News. 1997, vol. 157, No. 21, p. 326.
BURGESS, N.: The Hippocampus, Space And Viewpoints In Episodic Memory.
In The Quarterly Journal of Experimental Psychology A, Vol. 55, No. 4, 2002, p.1057-1080..
BURGESS, N., RECCE, M., O'KEEFE, J.: A Model of Hippocampal Function.
In Neural Networks, Vol. 7 , Special Issue: Models of Neurodynamics And Behavior, 1994, p. 1065-108.
BURGESS, N., O'KEEFE, J.: Spatial Models of the Hippocampus.
In The Handbook of Brain Theory and Neural Networks, 2nd Edition, MIT press, Cambridge MA, 2002.
GOOD, M.: Spatial Memory and Hippocampal Function: Where are we now?
In Psicológica, Vol. 23, 2002, p. 109-138.
KULHAVY, Raymond W., STOCK, William A.. How Cognitive Maps are Learned and Remembered . Annals of the Association of American Geographers. 1996, vol. 86, No. 1, p. 123-145.
LLOYD, Robert. Cognitive Maps: Encoding and Decoding Information. Annals of the Association of American Geographers. 1989, vol. 79, No. 1, p. 101-124.
O´KEEFE, John, NADEL, Lynn. The Hippocampus as a Cognitive Map. Oxford : Oxford University Press, 1978, p. 296.
PACIONE, Michael. Information and Morphology in Cognitive Maps . Annals of the Association of American Geographers. 1978, vol. 3, No. 4, p. 548-568.
POCOCK, D. C. D. . Some Characteristics of Mental Maps: An Empirical Study. Annals of the Association of American Geographers. 1976, vol. 1, No. 4, p. 493-512.
TUAN, Yi-Fu. Images and mental maps. Annals of the Association of American Geographers. 1975, vol. 65, No. 2, p. 205-213.
Seznam doporučené literatury
BOWER, Bruce. Bird may find way with cognitive maps. Science News. 1997, vol. 157, No. 21, p. 326.
BURGESS, N.: The Hippocampus, Space And Viewpoints In Episodic Memory.
In The Quarterly Journal of Experimental Psychology A, Vol. 55, No. 4, 2002, p.1057-1080..
BURGESS, N., RECCE, M., O'KEEFE, J.: A Model of Hippocampal Function.
In Neural Networks, Vol. 7 , Special Issue: Models of Neurodynamics And Behavior, 1994, p. 1065-108.
BURGESS, N., O'KEEFE, J.: Spatial Models of the Hippocampus.
In The Handbook of Brain Theory and Neural Networks, 2nd Edition, MIT press, Cambridge MA, 2002.
GOOD, M.: Spatial Memory and Hippocampal Function: Where are we now?
In Psicológica, Vol. 23, 2002, p. 109-138.
KULHAVY, Raymond W., STOCK, William A.. How Cognitive Maps are Learned and Remembered . Annals of the Association of American Geographers. 1996, vol. 86, No. 1, p. 123-145.
LLOYD, Robert. Cognitive Maps: Encoding and Decoding Information. Annals of the Association of American Geographers. 1989, vol. 79, No. 1, p. 101-124.
O´KEEFE, John, NADEL, Lynn. The Hippocampus as a Cognitive Map. Oxford : Oxford University Press, 1978, p. 296.
PACIONE, Michael. Information and Morphology in Cognitive Maps . Annals of the Association of American Geographers. 1978, vol. 3, No. 4, p. 548-568.
POCOCK, D. C. D. . Some Characteristics of Mental Maps: An Empirical Study. Annals of the Association of American Geographers. 1976, vol. 1, No. 4, p. 493-512.
TUAN, Yi-Fu. Images and mental maps. Annals of the Association of American Geographers. 1975, vol. 65, No. 2, p. 205-213.