První kapitola této diplomová práce pojednává o interkulturní komunikaci. Ve druhé kapitole je krátce popsána historie projektové práce, její charakteristika a také jsou zde vyjmenovány různé druhy a fáze projektů. V praktické části je představen celý výměnný pobyt, v jehož rámci se pro žáky české školy v Přešticích a žáky německé školy v Nitteau uskutečnil projekt s názvem ?Cesta městem Přeštice a jeho okolím?. Na závěr autorka hodnotí projekt na základě vlastní účasti na výměnném pobytu, navruhuje zlepšení a další možný společný projekt.
Annotation in English
First chapter of this diploma thesis deals with an intercultural communication. There is a brief summary of a history of a project work and also its characteristics and enumeration of its kinds and stages of projects. In a practical part there is an introduction of a whole exchange visit. Within the scope of it there was an exchange programme between Czech pupils from Přeštice and German pupils from Nitteau which was named "Cesta městem Přeštice a jeho okolím?. At the conclusion the author evaluates the project and the evaluation is based on her own participation in exchange visit. She suggests, how to improve the project and also proposes a new project for these schools.
První kapitola této diplomová práce pojednává o interkulturní komunikaci. Ve druhé kapitole je krátce popsána historie projektové práce, její charakteristika a také jsou zde vyjmenovány různé druhy a fáze projektů. V praktické části je představen celý výměnný pobyt, v jehož rámci se pro žáky české školy v Přešticích a žáky německé školy v Nitteau uskutečnil projekt s názvem ?Cesta městem Přeštice a jeho okolím?. Na závěr autorka hodnotí projekt na základě vlastní účasti na výměnném pobytu, navruhuje zlepšení a další možný společný projekt.
Annotation in English
First chapter of this diploma thesis deals with an intercultural communication. There is a brief summary of a history of a project work and also its characteristics and enumeration of its kinds and stages of projects. In a practical part there is an introduction of a whole exchange visit. Within the scope of it there was an exchange programme between Czech pupils from Přeštice and German pupils from Nitteau which was named "Cesta městem Přeštice a jeho okolím?. At the conclusion the author evaluates the project and the evaluation is based on her own participation in exchange visit. She suggests, how to improve the project and also proposes a new project for these schools.
1. Studium pramenů z odborné literatury
2. Stanovení cíle
3. Zpracování teoretické části práce
4. Zpracování praktické části práce
5. Vyhodnocení závěřů a doporučení pro praxi
6. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Research Plan
1. Studium pramenů z odborné literatury
2. Stanovení cíle
3. Zpracování teoretické části práce
4. Zpracování praktické části práce
5. Vyhodnocení závěřů a doporučení pro praxi
6. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Recommended resources
HEYD, G.: Deutsch lehren. Frankfurt/M: 1991. ISBN 3-425-O4373-O.
KRATOCHVÍLOVÁ, J.: Teorie a praxe projektové výuky. Brno: 2009. ISBN 978-80-210-4142-4.
KRBŮŠKOVÁ, V.: Interaktivní vyučování jako součást autonomie v proces učení a vyučování cizího jazyka. In: Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii edukační praxi lingvodiadaktickém výzkmu, Brno, s. 148-163.
Recommended resources
HEYD, G.: Deutsch lehren. Frankfurt/M: 1991. ISBN 3-425-O4373-O.
KRATOCHVÍLOVÁ, J.: Teorie a praxe projektové výuky. Brno: 2009. ISBN 978-80-210-4142-4.
KRBŮŠKOVÁ, V.: Interaktivní vyučování jako součást autonomie v proces učení a vyučování cizího jazyka. In: Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii edukační praxi lingvodiadaktickém výzkmu, Brno, s. 148-163.