Předmětem této práce je poukázat na použití komposit v komentářích na německém Facebooku. Výsledky této analýzy jsou zaznamenány do tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to point out the application composites in comments in the German Facebook. The results of this analyse are show in the graphs and sheets.
Klíčová slova
Facebook, jazyk mládeže, tvoření slov, složeniny, analýza
Klíčová slova v angličtině
Facebook, language of the teenagers, word-building, composites, analyse
Rozsah průvodní práce
73 s. (99 000 znaků)
Jazyk
NE
Anotace
Předmětem této práce je poukázat na použití komposit v komentářích na německém Facebooku. Výsledky této analýzy jsou zaznamenány do tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to point out the application composites in comments in the German Facebook. The results of this analyse are show in the graphs and sheets.
Klíčová slova
Facebook, jazyk mládeže, tvoření slov, složeniny, analýza
Klíčová slova v angličtině
Facebook, language of the teenagers, word-building, composites, analyse
Zásady pro vypracování
Studentka v diplomové práci nejdříve stručně popíše teoretickou část problematiky. Vyjasní pojmy jazyk mládeže a Facebook (historie, struktura, jazyk, aktuální situace). Dále vytvoří korpus, který použije na zkoumání vybraných morfologických jevů v německém jazyce (budou popsány i teoreticky). Diplomová práce se bude skládat z teoretické a praktické části. V praktické části budou popsány výsledky analýzy morfologických jevů na Facebooku. Práce bude mít předběžně následující strukturu:
- úvod do problematiky
- jazyk mládeže
- Facebook a jazyk používaný na Facebooku
- sestavení korpusu
- analýza
- shrnutí
Zásady pro vypracování
Studentka v diplomové práci nejdříve stručně popíše teoretickou část problematiky. Vyjasní pojmy jazyk mládeže a Facebook (historie, struktura, jazyk, aktuální situace). Dále vytvoří korpus, který použije na zkoumání vybraných morfologických jevů v německém jazyce (budou popsány i teoreticky). Diplomová práce se bude skládat z teoretické a praktické části. V praktické části budou popsány výsledky analýzy morfologických jevů na Facebooku. Práce bude mít předběžně následující strukturu:
- úvod do problematiky
- jazyk mládeže
- Facebook a jazyk používaný na Facebooku
- sestavení korpusu
- analýza
- shrnutí
Seznam doporučené literatury
ÁGEL, Vilmos: Zugänge zur Grammatik der gesprochenen Sprache. Tübingen: Niemeyer (2007).
EISENBERG, Peter: Grundriss der deutschen Grammatik. Band 2: Der Satz. Stuttgart: Verlag J. B. Metzler (2001).
EISENBERG, P. et AL. Duden (Bd. 4): Grammatik der deutschen Gegenwartssprache. Mannheim/ Leipzig/ Wien/ Zürich: Dudenverlag (1998).
HELBIG, Gerhard: Deutsche Grammatik: ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin: Langenscheidt (2001).
HOLLY, Werner: Medien im Wandel. Opladen, Wiesbaden: Westdeutscher Verlag (1998).
KLEMM, Michael: Das Vergnügen in und an den Medien: interdisziplinäre Perspektiven. Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Wien: Lang (2007).
WIERZBICKA, Mariola: Sprechzeiten im Diskurs: zum absoluten und relativen Gebrauch der Tempora in der gesprochenen deutschen Sprache. München: ludicium (2008).
Seznam doporučené literatury
ÁGEL, Vilmos: Zugänge zur Grammatik der gesprochenen Sprache. Tübingen: Niemeyer (2007).
EISENBERG, Peter: Grundriss der deutschen Grammatik. Band 2: Der Satz. Stuttgart: Verlag J. B. Metzler (2001).
EISENBERG, P. et AL. Duden (Bd. 4): Grammatik der deutschen Gegenwartssprache. Mannheim/ Leipzig/ Wien/ Zürich: Dudenverlag (1998).
HELBIG, Gerhard: Deutsche Grammatik: ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin: Langenscheidt (2001).
HOLLY, Werner: Medien im Wandel. Opladen, Wiesbaden: Westdeutscher Verlag (1998).
KLEMM, Michael: Das Vergnügen in und an den Medien: interdisziplinäre Perspektiven. Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Wien: Lang (2007).
WIERZBICKA, Mariola: Sprechzeiten im Diskurs: zum absoluten und relativen Gebrauch der Tempora in der gesprochenen deutschen Sprache. München: ludicium (2008).