Tato práce se zabývá různými kritérii pro výběr hraných nedokumentárních filmů do krátké editované filmové ukázky, využitelné ve výuce. Dále je zde popsán konkrétní návod, jak tyto ukázky vytvářet a editovat. V závěru práce je prezentováno několik návrhů na různé aplikace těchto ukázek ve vyučování.
Annotation in English
The main focus of this thesis is on the different ways of creating a short edited movie extracts which are usable in education. It contains described step-by-step manual how to choose right movie, how to convert it into the avi file and edit this file into the form of a short movie extract. At the end of the thesis there can be found several suggested ways how to use these movie extracts in education.
Keywords
film ve výuce,editace videa, didaktická aplikace, historie filmu, žánr ve filmu, audiovizuální software, autorský zákon
Keywords in English
film in education, video editation, didactical aplications, film history, film genres, audiovisual software, copyright law
Length of the covering note
79 s. (131 185 bez mezer)
Language
CZ
Annotation
Tato práce se zabývá různými kritérii pro výběr hraných nedokumentárních filmů do krátké editované filmové ukázky, využitelné ve výuce. Dále je zde popsán konkrétní návod, jak tyto ukázky vytvářet a editovat. V závěru práce je prezentováno několik návrhů na různé aplikace těchto ukázek ve vyučování.
Annotation in English
The main focus of this thesis is on the different ways of creating a short edited movie extracts which are usable in education. It contains described step-by-step manual how to choose right movie, how to convert it into the avi file and edit this file into the form of a short movie extract. At the end of the thesis there can be found several suggested ways how to use these movie extracts in education.
Keywords
film ve výuce,editace videa, didaktická aplikace, historie filmu, žánr ve filmu, audiovizuální software, autorský zákon
Keywords in English
film in education, video editation, didactical aplications, film history, film genres, audiovisual software, copyright law
Research Plan
Diplomant se na základě studia odborné didaktické literatury zamyslí nad uplatněním filmu ve výuce dějepisu, nad výhodami a nevýhodami použití filmových ukázek ve školní praxi.
Autor zhodnotí využití jednotlivých typů filmů (např. dokumenty, hrané historické filmy, dobové dokumenty apod.), postihne jejich klady a zápory a doporučí, jak s nimi při výuce dějepisu pracovat.
Diplomant navrhne několik konkrétních příkladů didaktické aplikace filmu do výuky dějepisu.
Research Plan
Diplomant se na základě studia odborné didaktické literatury zamyslí nad uplatněním filmu ve výuce dějepisu, nad výhodami a nevýhodami použití filmových ukázek ve školní praxi.
Autor zhodnotí využití jednotlivých typů filmů (např. dokumenty, hrané historické filmy, dobové dokumenty apod.), postihne jejich klady a zápory a doporučí, jak s nimi při výuce dějepisu pracovat.
Diplomant navrhne několik konkrétních příkladů didaktické aplikace filmu do výuky dějepisu.
Recommended resources
KOPAL, Petr (ed.). Film a dějiny. 1. vyd. Praha: Lidové noviny, 2005. ISBN 80-7106-667-2
KRÁTKÁ, Jana, VACEK, Patrik. Audiovizuální edukace jako součást mediální výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4684-9
MAŠEK, Jan. Audiovizuální komunikace výukových médií. Plzeň: Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-905-2
MIČIENKA, Marek, Jirák, Jan a kol. Rozumět médiím: základy mediální výchovy pro učitele. 1.vyd. Praha: Partners Czech, 2006. ISBN 80-239-6762-2
Recommended resources
KOPAL, Petr (ed.). Film a dějiny. 1. vyd. Praha: Lidové noviny, 2005. ISBN 80-7106-667-2
KRÁTKÁ, Jana, VACEK, Patrik. Audiovizuální edukace jako součást mediální výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4684-9
MAŠEK, Jan. Audiovizuální komunikace výukových médií. Plzeň: Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-905-2
MIČIENKA, Marek, Jirák, Jan a kol. Rozumět médiím: základy mediální výchovy pro učitele. 1.vyd. Praha: Partners Czech, 2006. ISBN 80-239-6762-2