Diplomová práce se zabývá fotografickým aktem, a to hlavně na středních uměleckých školách. Cílem teoretické části je stručné seznámení s historií fotografie a s historií fotografického aktu, pohled na vnímání ženské a mužské nahoty veřejností a názor odborných vyučujících, studentů pedagogických fakult a studentů středních uměleckých škol na výuku fotografického aktu na těchto školách.
Cílem praktické části je ukázat způsob zpracování fotografického aktu, který by šel využít ve výuce na středních uměleckých školách, a ukázat, že objektem může být žena i muž, aniž by fotografie s nahým mužem působila vulgárně nebo eroticky.
Anotace v angličtině
The thesis is dealt with photographic nude and principally with nude at secondary schools of arts. The theoretical part is aimed at a brief introduction to the history of photography and the history of a photographic nude, view of perception of female and male nudity by the public and the opinions of expert teachers, students of the Faculty of Education and students at secondary schools of arts on photographic nude teaching at these schools.
The aim of the practical part is to demonstrate method of photographic nude processing which could be used in teaching at secondary schools of arts and to show that an object can be both woman and man without being nude man photos vulgar or erotic.
Keywords: female nude, male nude, nudity, photographs, photographic nude, nude in teaching
female nude, male nude, nudity, photographs, photographic nude, nude in teaching
Rozsah průvodní práce
36 s. (71 047 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá fotografickým aktem, a to hlavně na středních uměleckých školách. Cílem teoretické části je stručné seznámení s historií fotografie a s historií fotografického aktu, pohled na vnímání ženské a mužské nahoty veřejností a názor odborných vyučujících, studentů pedagogických fakult a studentů středních uměleckých škol na výuku fotografického aktu na těchto školách.
Cílem praktické části je ukázat způsob zpracování fotografického aktu, který by šel využít ve výuce na středních uměleckých školách, a ukázat, že objektem může být žena i muž, aniž by fotografie s nahým mužem působila vulgárně nebo eroticky.
Anotace v angličtině
The thesis is dealt with photographic nude and principally with nude at secondary schools of arts. The theoretical part is aimed at a brief introduction to the history of photography and the history of a photographic nude, view of perception of female and male nudity by the public and the opinions of expert teachers, students of the Faculty of Education and students at secondary schools of arts on photographic nude teaching at these schools.
The aim of the practical part is to demonstrate method of photographic nude processing which could be used in teaching at secondary schools of arts and to show that an object can be both woman and man without being nude man photos vulgar or erotic.
Keywords: female nude, male nude, nudity, photographs, photographic nude, nude in teaching
female nude, male nude, nudity, photographs, photographic nude, nude in teaching
Zásady pro vypracování
Vytvoření cyklu fotografií mužského a ženského uměleckého aktu s důrazem na světelně aranžovanou kompozici scény a koncepční promyšlenost cyklu jako celku. Cyklus bude doplněn popisem záměru autora a použitých technik stylizace. Realizace bude provedena formou digitální fotografie a prezentovaný cyklus bude obsahovat min. 14 fotografií o min. velikosti 60 x 40 cm. Soubor skicovního materiálu bude obsahovat min. 25 kusů fotografií, včetně skic a náčrtů projektovaných scén.
Teoretická část diplomové práce bude věnována historii aktu ve fotografii s důrazem na komparaci vývoje mužského a ženského aktu a na zvláštnosti jejich společenské reflexe. Dále pak budou analyzovány možnosti uplatnění fotografického aktu ve výtvarné a mediální výchově středních uměleckých škol.
Zásady pro vypracování
Vytvoření cyklu fotografií mužského a ženského uměleckého aktu s důrazem na světelně aranžovanou kompozici scény a koncepční promyšlenost cyklu jako celku. Cyklus bude doplněn popisem záměru autora a použitých technik stylizace. Realizace bude provedena formou digitální fotografie a prezentovaný cyklus bude obsahovat min. 14 fotografií o min. velikosti 60 x 40 cm. Soubor skicovního materiálu bude obsahovat min. 25 kusů fotografií, včetně skic a náčrtů projektovaných scén.
Teoretická část diplomové práce bude věnována historii aktu ve fotografii s důrazem na komparaci vývoje mužského a ženského aktu a na zvláštnosti jejich společenské reflexe. Dále pak budou analyzovány možnosti uplatnění fotografického aktu ve výtvarné a mediální výchově středních uměleckých škol.
Seznam doporučené literatury
ŠMOK, Ján. Akt vo fotografii, Vydavateľstvo Osveta 1986.
ANDREAS, Feininger. Vysoká škola fotografie, Praha: Orbis 1968.
SCHEUFLER, Pavel.; BIRGUS, Vladimír. Fotografie v českých zemích 1839 - 1999, Praha: Grada 1999.
BIRGUS, Vladimír. Akt v české fotografii, Praha: Kant, 2000. ISBN 80-86217-35-3.
Seznam doporučené literatury
ŠMOK, Ján. Akt vo fotografii, Vydavateľstvo Osveta 1986.
ANDREAS, Feininger. Vysoká škola fotografie, Praha: Orbis 1968.
SCHEUFLER, Pavel.; BIRGUS, Vladimír. Fotografie v českých zemích 1839 - 1999, Praha: Grada 1999.
BIRGUS, Vladimír. Akt v české fotografii, Praha: Kant, 2000. ISBN 80-86217-35-3.