- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině, Anotace, Anotace v angličtině, Klíčová slova, Klíčová slova v angličtině
Hlavní téma
Konceptová analýza a evaluace galerijních animací v ZČG v Plzni, zmapování metodických východisek a přístupů
Hlavní téma v angličtině
Conceptual analysis and evaluation of gallery animation programmes at ZČG v Plzni, mapping the methodological bases and approaches
Název dle studenta
Konceptová analýza galerijních animací v ZČG v Plzni, zmapování metodických východisek a přístupů
Diplomantka se v práci opře o dosavadní poznatky o galerijních animacích v širším teoretickém kontextu (Horáček 1998, Ferencová 2009) a konkrétně v ZČG v Plzni (Bytelová 2009).
Cílem práce je jednak přispět k porozumění specifičnosti galerijních animací a možnostem jejich analyzování a interpretace metodou konceptové analýzy, a jednak na základě dat získaných z konkrétních kazuistik dospět k zobecňujícímu pohledu na strukturu přípravného modelu animace v ZČG.
Metoda práce bude vycházet z rámce konceptové analýzy, kdy cílem je evaluace galerijní animace na pozadí jejího dobrého tvaru. Jednotlivé kazuistiky a jejich analýza poslouží k ilustraci metodických přístupů k přípravě scénáře animace. Přitom bude ověřena platnost předchozích zjištění (Bytelová 2009). K evaluaci vlivu galerijních animací na poznání a učení jednotlivých účastníků bude použito britské metodické evaluační pomůcky GLO (generic learning outcomes).
Diplomantka zpracuje minimálně 3 kazuistiky, konečný počet bude záviset na denzitě sebraných dat.
Sběr dat proběhne přímým pozorováním, rozhovory s přípravným týmem a aktéry animace, případně bude doplněn o dotazníkové šetření a videozáznam akce.
Zásady pro vypracování
Diplomantka se v práci opře o dosavadní poznatky o galerijních animacích v širším teoretickém kontextu (Horáček 1998, Ferencová 2009) a konkrétně v ZČG v Plzni (Bytelová 2009).
Cílem práce je jednak přispět k porozumění specifičnosti galerijních animací a možnostem jejich analyzování a interpretace metodou konceptové analýzy, a jednak na základě dat získaných z konkrétních kazuistik dospět k zobecňujícímu pohledu na strukturu přípravného modelu animace v ZČG.
Metoda práce bude vycházet z rámce konceptové analýzy, kdy cílem je evaluace galerijní animace na pozadí jejího dobrého tvaru. Jednotlivé kazuistiky a jejich analýza poslouží k ilustraci metodických přístupů k přípravě scénáře animace. Přitom bude ověřena platnost předchozích zjištění (Bytelová 2009). K evaluaci vlivu galerijních animací na poznání a učení jednotlivých účastníků bude použito britské metodické evaluační pomůcky GLO (generic learning outcomes).
Diplomantka zpracuje minimálně 3 kazuistiky, konečný počet bude záviset na denzitě sebraných dat.
Sběr dat proběhne přímým pozorováním, rozhovory s přípravným týmem a aktéry animace, případně bude doplněn o dotazníkové šetření a videozáznam akce.
Seznam doporučené literatury
HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
FERENCOVÁ, Y. Apozice obrazu, Brno: Nakladatelství Pavel Křepela, 2009. ISBN 978-80-86669-12-0
BYTELOVÁ, D. Vytvoření metodiky galerijních animací, DP, FPE ZČU v Plzni, 2009.
SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). I díl. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta 2001. ISBN 80-7290-066-8
SLAVÍK, J.; WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). II. díl. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta 2004. ISBN: 80-7290-130-3
HENDL, J. Kvalitativní výzkum, Základní metody a aplikace, Praha, 2005. ISBN: 80-7367-040-2
Slavík J., Dytrtová K., Hašek M. Smysový přepis, portál Artefiletiky, www.artefiletika.cz
Červinková, I. Předměty - nádrže síly, portál Artefiletiky, www. artefiletika.cz
Inspiring Learning, Generic Learning Outcomes. Museums, Libraries and Archives Council. Londýn, 2005, www.inspiringlearningforall.gov.uk
Seznam doporučené literatury
HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
FERENCOVÁ, Y. Apozice obrazu, Brno: Nakladatelství Pavel Křepela, 2009. ISBN 978-80-86669-12-0
BYTELOVÁ, D. Vytvoření metodiky galerijních animací, DP, FPE ZČU v Plzni, 2009.
SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). I díl. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta 2001. ISBN 80-7290-066-8
SLAVÍK, J.; WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). II. díl. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta 2004. ISBN: 80-7290-130-3
HENDL, J. Kvalitativní výzkum, Základní metody a aplikace, Praha, 2005. ISBN: 80-7367-040-2
Slavík J., Dytrtová K., Hašek M. Smysový přepis, portál Artefiletiky, www.artefiletika.cz
Červinková, I. Předměty - nádrže síly, portál Artefiletiky, www. artefiletika.cz
Inspiring Learning, Generic Learning Outcomes. Museums, Libraries and Archives Council. Londýn, 2005, www.inspiringlearningforall.gov.uk