Hlavním obsahem této studie je zjištění vlivu profesionálních vzorů na výtvarný projev studentů středních škol. K tomuto výzkumu bylo od 33 respondentů poskytnuto 61 spontánně vytvořených obrazových materiálů, ke kterým byly následně pořízeny autorské výpovědi na základě krátkých rozhovorů. Těch se zúčastnili, vyjma 4 případů, všichni studenti. Vzorek byl vybírán záměrně od studentů neumělecky zaměřených škol. Výsledkem diplomové práce je nalezení moţných inspiračních zdrojů při výtvarném vyjadřování adolescentů, jejich analýza a vzájemné srovnání.
Anotace v angličtině
There is main content in this study to find out a feedback of professional template to visual expression of secondary school students. Thirty three asked respondents provided sixty one authentic images added by personal definition after short interviews. Except four students all of involved have participated. A sample was obtained form non-artistic schools intentionally. The output of this thesis is finding of potential inspirational patterns, their analysis and comparing.
Klíčová slova
Kvalitativní výzkum, případová studie, obrazový materiál, spontánní výtvarný projev, styl, profesionální vzor, umění, reklama, média.
Klíčová slova v angličtině
Qualitative exploration, case study, vision material, spontanous visual expression, professional template, art, publicity, media.
Rozsah průvodní práce
68 s., obrazová příloha XXV s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním obsahem této studie je zjištění vlivu profesionálních vzorů na výtvarný projev studentů středních škol. K tomuto výzkumu bylo od 33 respondentů poskytnuto 61 spontánně vytvořených obrazových materiálů, ke kterým byly následně pořízeny autorské výpovědi na základě krátkých rozhovorů. Těch se zúčastnili, vyjma 4 případů, všichni studenti. Vzorek byl vybírán záměrně od studentů neumělecky zaměřených škol. Výsledkem diplomové práce je nalezení moţných inspiračních zdrojů při výtvarném vyjadřování adolescentů, jejich analýza a vzájemné srovnání.
Anotace v angličtině
There is main content in this study to find out a feedback of professional template to visual expression of secondary school students. Thirty three asked respondents provided sixty one authentic images added by personal definition after short interviews. Except four students all of involved have participated. A sample was obtained form non-artistic schools intentionally. The output of this thesis is finding of potential inspirational patterns, their analysis and comparing.
Klíčová slova
Kvalitativní výzkum, případová studie, obrazový materiál, spontánní výtvarný projev, styl, profesionální vzor, umění, reklama, média.
Klíčová slova v angličtině
Qualitative exploration, case study, vision material, spontanous visual expression, professional template, art, publicity, media.
Zásady pro vypracování
Zájemkyně/zájemce se podrobně seznámí s problematikou výtvarného projevu dospívajících mladých lidí ve věku 15-20. Zajistí si vhodný vzorek pokud možno spontánně vzniklých výtvarných artefaktů, jejichž autorky/autoři jsou zmíněného věku. U vzorku zajistí základní data. Provede kvalitativní analýzu artefaktů. Pro analýzu jsou hrubými předběžnými vodítky otázky: Jaké profesionální vzory lze vysledovat u zkoumaných artefaktů?, Proč byl mladý člověk ovlivněn zrovna tím či oním vzorem? Co je na formě nebo obsahu vzoru ?lákavé?, že se k němu mladý člověk přiklání?, Jak a v čem se liší výtvarná forma artefaktu a vzoru? Jaký je stupeň osvojení vzoru? atp. Diplomantka/diplomant shrne závěry analýzy v podrobné závěrečné zprávě.
Zásady pro vypracování
Zájemkyně/zájemce se podrobně seznámí s problematikou výtvarného projevu dospívajících mladých lidí ve věku 15-20. Zajistí si vhodný vzorek pokud možno spontánně vzniklých výtvarných artefaktů, jejichž autorky/autoři jsou zmíněného věku. U vzorku zajistí základní data. Provede kvalitativní analýzu artefaktů. Pro analýzu jsou hrubými předběžnými vodítky otázky: Jaké profesionální vzory lze vysledovat u zkoumaných artefaktů?, Proč byl mladý člověk ovlivněn zrovna tím či oním vzorem? Co je na formě nebo obsahu vzoru ?lákavé?, že se k němu mladý člověk přiklání?, Jak a v čem se liší výtvarná forma artefaktu a vzoru? Jaký je stupeň osvojení vzoru? atp. Diplomantka/diplomant shrne závěry analýzy v podrobné závěrečné zprávě.
Seznam doporučené literatury
Strauss, A., Corbin, J.: Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno, Sdružení podané ruce 1999. ISBN: 80-85834-60-X
Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha, Portál 2005. ISBN 80-7367-040-2
Hendl, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha, Karolinum 1997.
ISBN 80-7184-549-3
McBride, R.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Liberec, Pedagogická fakulta Technické univerzity 1995. ISBN 80-7083-183-9
Seznam doporučené literatury
Strauss, A., Corbin, J.: Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno, Sdružení podané ruce 1999. ISBN: 80-85834-60-X
Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha, Portál 2005. ISBN 80-7367-040-2
Hendl, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha, Karolinum 1997.
ISBN 80-7184-549-3
McBride, R.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Liberec, Pedagogická fakulta Technické univerzity 1995. ISBN 80-7083-183-9