Obsahem diplomové práce je konfrontace získaných zkušeností z teoretické a praktické průpravy v době studia na ZČU v Plzni s realizacemi galerijních animací v Muzeu středního Pootaví ve Strakonicích. Vlastní galerijní animace byly realizovány k výstavě malíře Teodora Buzu s názvem výstavy Tanec barev. Teoretickou část tvoří náhled na galerijní animace a na interpretaci výtvarného díla. Jako podklad pro analýzu praktických realizací sloužilo sepsání reflektivních bilancí a pořízeni videozáznamu a fotodokumentace. Práce ukazuje galerijní animace jako vhodný program umožňující seznamování účastníků s uměním a staví se na podporu zavádění galerijních animací jako inovativní výukové metody do škol.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on confronting the theoretical and practical experience obtained during the studies at the University of West Bohemia in Plzen and the realization of gallery animations in the Museum of the Otava River Region in Strakonice. The gallery animations themselves were realized during the exhibition of Teodor Buzu called Colour Dance. The theoretical part is comprised of the analysis of gallery animations and interpretation of visual art work. A write up of reflective evaluations and creating video- and photodocumentation were used as a basis for the analysis of practical realizations. The thesis presents gallery animations as a suitable program enabling the introduction of participants to art and supports the implementation of gallery animations as an innovative education method in schools.
Klíčová slova
galerijní animace, interpretace, galerijní pedagog, vzdělávací program, dotazník
Obsahem diplomové práce je konfrontace získaných zkušeností z teoretické a praktické průpravy v době studia na ZČU v Plzni s realizacemi galerijních animací v Muzeu středního Pootaví ve Strakonicích. Vlastní galerijní animace byly realizovány k výstavě malíře Teodora Buzu s názvem výstavy Tanec barev. Teoretickou část tvoří náhled na galerijní animace a na interpretaci výtvarného díla. Jako podklad pro analýzu praktických realizací sloužilo sepsání reflektivních bilancí a pořízeni videozáznamu a fotodokumentace. Práce ukazuje galerijní animace jako vhodný program umožňující seznamování účastníků s uměním a staví se na podporu zavádění galerijních animací jako inovativní výukové metody do škol.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on confronting the theoretical and practical experience obtained during the studies at the University of West Bohemia in Plzen and the realization of gallery animations in the Museum of the Otava River Region in Strakonice. The gallery animations themselves were realized during the exhibition of Teodor Buzu called Colour Dance. The theoretical part is comprised of the analysis of gallery animations and interpretation of visual art work. A write up of reflective evaluations and creating video- and photodocumentation were used as a basis for the analysis of practical realizations. The thesis presents gallery animations as a suitable program enabling the introduction of participants to art and supports the implementation of gallery animations as an innovative education method in schools.
Klíčová slova
galerijní animace, interpretace, galerijní pedagog, vzdělávací program, dotazník
Zájemkyně/zájemce se podrobně seznámí s problematikou galerijních animací. Na základě teoretické průpravy a hospitací v galerijních animacích vypracuje program animace ke konkrétní výstavě, který poté několikrát (podle domluvy) realizuje s různými skupinami účastníků (školní skupiny, skupiny z jiných zařízení, skupiny dospělých atp.). Zájemkyně/zájemce realizaci animací dokumentuje (audio i video). Po každé realizaci sepisuje reflektivní bilanci. Získané zkušenosti a dokumenty zájemkyně/zájemce podrobí kvalitativní analýze jako podklad pro závěrečnou zprávu. Východiskem pro její psaní je konfrontace závěrů z teoretické průpravy s nabytými (z analýzy vyplývajícími) vlastními zkušenostmi.
Zásady pro vypracování
Zájemkyně/zájemce se podrobně seznámí s problematikou galerijních animací. Na základě teoretické průpravy a hospitací v galerijních animacích vypracuje program animace ke konkrétní výstavě, který poté několikrát (podle domluvy) realizuje s různými skupinami účastníků (školní skupiny, skupiny z jiných zařízení, skupiny dospělých atp.). Zájemkyně/zájemce realizaci animací dokumentuje (audio i video). Po každé realizaci sepisuje reflektivní bilanci. Získané zkušenosti a dokumenty zájemkyně/zájemce podrobí kvalitativní analýze jako podklad pro závěrečnou zprávu. Východiskem pro její psaní je konfrontace závěrů z teoretické průpravy s nabytými (z analýzy vyplývajícími) vlastními zkušenostmi.
Seznam doporučené literatury
HORÁČEK R.,Galerijní animace a zprostředkování umění,BRNO,1998,ISBN 80-7204-084-7
HORÁČEK R.,V dialogu s uměním,BRNO,1994
JŮVA V.,Dětské muzeum:edukační fenomén pro 21.století,BRNO,2004,ISBN80-7315-090-5
HORÁČEK R.,ZÁLEŠÁK J.,Aktuální otázky zprostředkování umění:Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova,BRNO,2007,ISBN 978-80-210-4371-8
BRABRACOVÁ A.,Brána muzea otevřena,PRAHA,2003,ISBN 80-86213-28-5
Seznam doporučené literatury
HORÁČEK R.,Galerijní animace a zprostředkování umění,BRNO,1998,ISBN 80-7204-084-7
HORÁČEK R.,V dialogu s uměním,BRNO,1994
JŮVA V.,Dětské muzeum:edukační fenomén pro 21.století,BRNO,2004,ISBN80-7315-090-5
HORÁČEK R.,ZÁLEŠÁK J.,Aktuální otázky zprostředkování umění:Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova,BRNO,2007,ISBN 978-80-210-4371-8
BRABRACOVÁ A.,Brána muzea otevřena,PRAHA,2003,ISBN 80-86213-28-5