Diplomová práce se zabývá efektivností a oblíbeností herních činností při prosvičování slovní zásoby. První část práce teoreticky rozebírá specifika žáků 2. stupně, vyučování cizích jazyků na 2. stupni, postavení slovní zásoby ve výuce jazyka a její procvičování, hry a herní činnosti - didaktické jazykové hry - jejich rozdělení a využití v procvičení slovní zásoby. Druhá část práce se zabývá výzkumem - výzkumné metody byly vybrány experiment a dotazník, experimentem byla ověřena účinnost her a dotazníkem byla zjištěna oblíbenost a frekvence využití her. Hry se ukázaly být efektivní, oblíbené a vhodné pro různé věkové skupiny a různé úrovně.
Anotace v angličtině
The Thesis deals with the problem of efficiency and popularity of the game activities in the process of practising vocabulary. The first part of the Thesis gives the theoretical background to the lower secondary learners´personality, foreign language learning at the lower secondary school,vocabulary and its practising,games and game activities - their grouping and using for vocabulary practising. The second part of the Thesis covers the issues of the research - experiment and questionnaire were chosen as appropriate methods, experiment verifies the efficiency of games, questionnaire shows popularity and frequency of using games. Games are effective, popular and suitable for various groups of age and various level.
game, game activity, language game, practising, vocabulary, english, questionnaire, experiment, games selection, common european framework
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá efektivností a oblíbeností herních činností při prosvičování slovní zásoby. První část práce teoreticky rozebírá specifika žáků 2. stupně, vyučování cizích jazyků na 2. stupni, postavení slovní zásoby ve výuce jazyka a její procvičování, hry a herní činnosti - didaktické jazykové hry - jejich rozdělení a využití v procvičení slovní zásoby. Druhá část práce se zabývá výzkumem - výzkumné metody byly vybrány experiment a dotazník, experimentem byla ověřena účinnost her a dotazníkem byla zjištěna oblíbenost a frekvence využití her. Hry se ukázaly být efektivní, oblíbené a vhodné pro různé věkové skupiny a různé úrovně.
Anotace v angličtině
The Thesis deals with the problem of efficiency and popularity of the game activities in the process of practising vocabulary. The first part of the Thesis gives the theoretical background to the lower secondary learners´personality, foreign language learning at the lower secondary school,vocabulary and its practising,games and game activities - their grouping and using for vocabulary practising. The second part of the Thesis covers the issues of the research - experiment and questionnaire were chosen as appropriate methods, experiment verifies the efficiency of games, questionnaire shows popularity and frequency of using games. Games are effective, popular and suitable for various groups of age and various level.
game, game activity, language game, practising, vocabulary, english, questionnaire, experiment, games selection, common european framework
Zásady pro vypracování
1. Samostatné prostudování studijního materiálu
2. Prostudování zásad pro psaní odborného textu dle směrnic ČSN
3. Pravidelná konzultace zpracovaného materiálu s vedoucí DP
4. Vypracování DP při dodržení všech formálních aspektů
Zásady pro vypracování
1. Samostatné prostudování studijního materiálu
2. Prostudování zásad pro psaní odborného textu dle směrnic ČSN
3. Pravidelná konzultace zpracovaného materiálu s vedoucí DP
4. Vypracování DP při dodržení všech formálních aspektů
Seznam doporučené literatury
Brumfit Christopher, Moon Jayne and Tongue Ray: Teaching English to children. Longman, Edinburgh 1996, ISBN 0-17-556889-8
Council for Cultural Co-operation, Education Committee, Společný Evropský referenční rámec, Modern Languages Division, Copyright, Council of Europe 2001, Translation Mgr. Jaroslava Ivanová, M. A., Doc. Alena Lenochová, CSc., Mgr. Jana Linková, Mgr. Šárka Šimáčková, PhD.
Lewis Gordon: Games for children, Oxford University Press, 2000. ISBN 0-19-437224-3
Linhart Josef: Základy psychologie učení, SPN , 1982. ISBN 14-402-82
McCarthy Michael: Language teaching - Vocabulary, Oxford University Press, 1990. ISBN 0-19-437136-0
Philips Sarah : Young learners, Oxford University Press,1993. ISBN 0-19-437195-6
Skalková Jarmila a kol.: Úvod do metodologie pedagogického výzkumu, SPN, 1983. ISBN 44-00-22/1
Seznam doporučené literatury
Brumfit Christopher, Moon Jayne and Tongue Ray: Teaching English to children. Longman, Edinburgh 1996, ISBN 0-17-556889-8
Council for Cultural Co-operation, Education Committee, Společný Evropský referenční rámec, Modern Languages Division, Copyright, Council of Europe 2001, Translation Mgr. Jaroslava Ivanová, M. A., Doc. Alena Lenochová, CSc., Mgr. Jana Linková, Mgr. Šárka Šimáčková, PhD.
Lewis Gordon: Games for children, Oxford University Press, 2000. ISBN 0-19-437224-3
Linhart Josef: Základy psychologie učení, SPN , 1982. ISBN 14-402-82
McCarthy Michael: Language teaching - Vocabulary, Oxford University Press, 1990. ISBN 0-19-437136-0
Philips Sarah : Young learners, Oxford University Press,1993. ISBN 0-19-437195-6
Skalková Jarmila a kol.: Úvod do metodologie pedagogického výzkumu, SPN, 1983. ISBN 44-00-22/1