Tato práce se snaží poskytnout čtenáři základní přehled týkající se nekalé soutěže v médiích, a to v oblasti reklamy. Jejím hlavním cílem je zjisit, zda tyto dvě právní úpravy jsou si podobné, popřípadě která je lepší. Práce je členěna do tří částí, z níž první část je věnována právu anglickému, druhá část je věnována právu českému. V poslední části jsou srovnávány obě tyto právní úpravy.
Annotation in English
This dissertation endeavours to provide the reader with the basic overview of the legal framework for unfair competition in media relating to advertising in the Czech republic and Great Britain and. The main aim of this dissertation was to compare both legal system in a respect of unfair competition in media relating to adverting and to decide whether Czech legal system complies with English legal system or they are coincident.
Keywords
Komparace, nekalá soutěž, média, reklama, české právo, anglické právo.
Keywords in English
Comparison, unfair competition, media, advertisiment, czech law, english law.
Length of the covering note
77 s.
Language
CZ
Annotation
Tato práce se snaží poskytnout čtenáři základní přehled týkající se nekalé soutěže v médiích, a to v oblasti reklamy. Jejím hlavním cílem je zjisit, zda tyto dvě právní úpravy jsou si podobné, popřípadě která je lepší. Práce je členěna do tří částí, z níž první část je věnována právu anglickému, druhá část je věnována právu českému. V poslední části jsou srovnávány obě tyto právní úpravy.
Annotation in English
This dissertation endeavours to provide the reader with the basic overview of the legal framework for unfair competition in media relating to advertising in the Czech republic and Great Britain and. The main aim of this dissertation was to compare both legal system in a respect of unfair competition in media relating to adverting and to decide whether Czech legal system complies with English legal system or they are coincident.
Keywords
Komparace, nekalá soutěž, média, reklama, české právo, anglické právo.
Keywords in English
Comparison, unfair competition, media, advertisiment, czech law, english law.
Research Plan
Úvod
Pojem nekalé soutěže
Klamavé označení zboží a služeb
Vyvolání nebezpečí záměny
Parazitovaní na pověsti
Zlehčování
Porušení obchodního tajemství
Právní prostředky ochrany proti nekalé soutěži
Závěr
Research Plan
Úvod
Pojem nekalé soutěže
Klamavé označení zboží a služeb
Vyvolání nebezpečí záměny
Parazitovaní na pověsti
Zlehčování
Porušení obchodního tajemství
Právní prostředky ochrany proti nekalé soutěži
Závěr
Recommended resources
Rozehnal, A. : Mediální právo. Aleš Čeněk s.r.o., Plzeň 2004
Rozehnal, A.: Mediální zákony. Komentář, Aspi, a.s., 2007
Hajn, P. :K odpovědnosti médií za nekalou reklamu. Právní praxe v podnikání č. 11,1994
Hajn, P. : Soutěžní chování a právo proti nekalé soutěži. Brno : Masarykova univerzita 2000
Munková, J.: Právo proti nekalé soutěži. Komentář. Praha : C. H. Beck, 2001
Recommended resources
Rozehnal, A. : Mediální právo. Aleš Čeněk s.r.o., Plzeň 2004
Rozehnal, A.: Mediální zákony. Komentář, Aspi, a.s., 2007
Hajn, P. :K odpovědnosti médií za nekalou reklamu. Právní praxe v podnikání č. 11,1994
Hajn, P. : Soutěžní chování a právo proti nekalé soutěži. Brno : Masarykova univerzita 2000
Munková, J.: Právo proti nekalé soutěži. Komentář. Praha : C. H. Beck, 2001