Tato bakalářská práce se zabývá německými příčestími a je rozdělena do dvou částí.
První je nazvaná teoretická část a popisuje tvorbu a použití příčestí v německém jazyce. Dále se tato kapitola zabývá možnostmi, jak lze danou látku vyučovat.
Druhá část, nebo-li praktická, obsahuje přípravu k vyučování, průběh výuky a vyhodnocení výuky, které se skládá z posudku učitele německého jazyka, dotazníků a testů.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on participles in German language - Participle I and Participle II. This thesis deals with both.
The first part of the thesis, called a theoretical part, describes a wide application and formation of participles. Next, it describes possibilities of various teaching methods related to this topic.
The second part, called a practical part, refers to field experience and research at a high school. Questions such as preparation, running and evaluation of the teaching are discussed.
Participle, possibilities of teaching of grammar, typology of grammar exercises, past tense, passive voice, pedagogic experience
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
NE
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá německými příčestími a je rozdělena do dvou částí.
První je nazvaná teoretická část a popisuje tvorbu a použití příčestí v německém jazyce. Dále se tato kapitola zabývá možnostmi, jak lze danou látku vyučovat.
Druhá část, nebo-li praktická, obsahuje přípravu k vyučování, průběh výuky a vyhodnocení výuky, které se skládá z posudku učitele německého jazyka, dotazníků a testů.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on participles in German language - Participle I and Participle II. This thesis deals with both.
The first part of the thesis, called a theoretical part, describes a wide application and formation of participles. Next, it describes possibilities of various teaching methods related to this topic.
The second part, called a practical part, refers to field experience and research at a high school. Questions such as preparation, running and evaluation of the teaching are discussed.
Participle, possibilities of teaching of grammar, typology of grammar exercises, past tense, passive voice, pedagogic experience
Zásady pro vypracování
1. Obeznámení se s literaturou oboru
2. Vymezení funkcí příčestí
3. Příprava na výuku
4. Absolvování pedagogické praxe
5. Vyhodnocení praxe, stanovení závěrů
Zásady pro vypracování
1. Obeznámení se s literaturou oboru
2. Vymezení funkcí příčestí
3. Příprava na výuku
4. Absolvování pedagogické praxe
5. Vyhodnocení praxe, stanovení závěrů
Seznam doporučené literatury
Der kleine Duden 4: Deutsche Grammatik. Dudenverlag, Mannheim 1997
Duden 4: Grammatik der deutschen Gegenwartssprache. Dudenverlag, Mannheim 1998
Gotze, L./Hess-Lutttich, E.W.B.: Grammatik der deutschen Sprache. Wahrig, Munchen 1999
Helbig, G./Buscha, J.:Deutsche Grammatik. Langenscheidt, Leipzig 1999
Povejšil, J.: Mluvnice současné němčiny. Academia, Praha 1992
Seznam doporučené literatury
Der kleine Duden 4: Deutsche Grammatik. Dudenverlag, Mannheim 1997
Duden 4: Grammatik der deutschen Gegenwartssprache. Dudenverlag, Mannheim 1998
Gotze, L./Hess-Lutttich, E.W.B.: Grammatik der deutschen Sprache. Wahrig, Munchen 1999
Helbig, G./Buscha, J.:Deutsche Grammatik. Langenscheidt, Leipzig 1999
Povejšil, J.: Mluvnice současné němčiny. Academia, Praha 1992