Diplomová práce uceleně seznamuje čtenáře s oblastí regulace reklamy. Vymezuje základní pojmy, srovnává úpravu reklamy v ČR a EU, věnuje se zakázané reklamě, podává výklad k právní úpravě vybraných komodit. Také vymezuje následky porušení pravidel vyplývajících ze zákonů a orgány, které dohlíží nad dodržováním těchto pravidel.
Anotace v angličtině
This thesis comprehensively introduces the reader to the area of ??advertising regulation. It defines key terms, compares the presentation of advertising in the Republic and the EU, deals with the prohibited advertising, given the interpretation of the regulation of selected commodities. It also sets out the consequences arising from violation of laws and institutions, which oversees compliance with these rules.
Klíčová slova
reklama, právní regulace reklamy, regulace reklamy, tabáková reklama, reklama na alkohol, sponzorování, právní úprava reklamy, etika
Klíčová slova v angličtině
advertising, legal regulation of advertising, regulation of advertising, tabacco advertising, alcohol advertising
Rozsah průvodní práce
74 s. (112 268 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce uceleně seznamuje čtenáře s oblastí regulace reklamy. Vymezuje základní pojmy, srovnává úpravu reklamy v ČR a EU, věnuje se zakázané reklamě, podává výklad k právní úpravě vybraných komodit. Také vymezuje následky porušení pravidel vyplývajících ze zákonů a orgány, které dohlíží nad dodržováním těchto pravidel.
Anotace v angličtině
This thesis comprehensively introduces the reader to the area of ??advertising regulation. It defines key terms, compares the presentation of advertising in the Republic and the EU, deals with the prohibited advertising, given the interpretation of the regulation of selected commodities. It also sets out the consequences arising from violation of laws and institutions, which oversees compliance with these rules.
Klíčová slova
reklama, právní regulace reklamy, regulace reklamy, tabáková reklama, reklama na alkohol, sponzorování, právní úprava reklamy, etika
Klíčová slova v angličtině
advertising, legal regulation of advertising, regulation of advertising, tabacco advertising, alcohol advertising
Zásady pro vypracování
Základní pojmy
Regulační orgány
Zakázaná reklama
Obsahová regulace reklamy
Dozor nad dodržováním právních předpisů
Zásady pro vypracování
Základní pojmy
Regulační orgány
Zakázaná reklama
Obsahová regulace reklamy
Dozor nad dodržováním právních předpisů
Seznam doporučené literatury
Rozehnal, A., Mediální právo, 2. vydání, Plzeň 2007, Aleš Čeněk
Winter, F., Právo a reklama, Praha 1996, Linde Praha a.s.
Babická, V., Orlová, M., Šatopletová, H., Zákon o regulaci reklamy s komentářem, Polygon, Praha 2002
Nováková, E., Jandová, V., Reklama a její regulace, Linde Praha a.s., Praha 2006
Kulhánek, M., Reklama a dobré mravy soutěže. Obchodní právo č.1, 1998
Seznam doporučené literatury
Rozehnal, A., Mediální právo, 2. vydání, Plzeň 2007, Aleš Čeněk
Winter, F., Právo a reklama, Praha 1996, Linde Praha a.s.
Babická, V., Orlová, M., Šatopletová, H., Zákon o regulaci reklamy s komentářem, Polygon, Praha 2002
Nováková, E., Jandová, V., Reklama a její regulace, Linde Praha a.s., Praha 2006
Kulhánek, M., Reklama a dobré mravy soutěže. Obchodní právo č.1, 1998