Tato bakalářská práce zachycuje americkou módu desetiletí za desetiletím od začátku dvacátého století až do prvního desetiletí století jednadvacátého za pomoci amerických módních médií, která vždy fungovala jako jakási kronika módy, ale též zpětně módu ovlivňovala. Zabývá se přitom hlavně módou ženskou, která je schopná nejlépe odrážet to, na co myslí, ale též to, co se děje v celé společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis captures American fashion decade by decade from the beginning of the twentieth century until the first decade of the twenty-first century with the help of American fashion media which have not only always functioned as a certain chronicle of fashion, they have influenced fashion in return. It concerns mainly the fashion of women which is able to best reflect what is in their minds, but also what is happening in the whole society.
Klíčová slova
móda, oděvy, dějiny, média, žurnalistika, periodika, filmy, televize, social media, společnost
Klíčová slova v angličtině
fashion, clothing, history, media, journalism, periodicals, films, television, social media, society
Rozsah průvodní práce
71 s. (118 326 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce zachycuje americkou módu desetiletí za desetiletím od začátku dvacátého století až do prvního desetiletí století jednadvacátého za pomoci amerických módních médií, která vždy fungovala jako jakási kronika módy, ale též zpětně módu ovlivňovala. Zabývá se přitom hlavně módou ženskou, která je schopná nejlépe odrážet to, na co myslí, ale též to, co se děje v celé společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis captures American fashion decade by decade from the beginning of the twentieth century until the first decade of the twenty-first century with the help of American fashion media which have not only always functioned as a certain chronicle of fashion, they have influenced fashion in return. It concerns mainly the fashion of women which is able to best reflect what is in their minds, but also what is happening in the whole society.
Klíčová slova
móda, oděvy, dějiny, média, žurnalistika, periodika, filmy, televize, social media, společnost
Klíčová slova v angličtině
fashion, clothing, history, media, journalism, periodicals, films, television, social media, society
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení (návrh vlastních řešení)
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení (návrh vlastních řešení)
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Seznam doporučené literatury
Barthes R., Howard R. The Fashion System. Berkeley: University of California Press, 1990.
Barthes R., Stafford A., Carter M. The Language of Fashion. Oxford: Berg Publishers, 2006.
Wolbers M. Uncovering Fashion: Fashion Communications Across the Media. Oxford: Berg Publishers, 2009.
Hill D. D. As Seen in Vogue: A Century of American Fashion in Advertising. Lubbock: Texas Tech University Press, 2007.
Welters L., Cunningham P. A. Twentieth-Century American Fashion (Dress, Body Culture). Oxford: Berg Publishers, 2005.
Seznam doporučené literatury
Barthes R., Howard R. The Fashion System. Berkeley: University of California Press, 1990.
Barthes R., Stafford A., Carter M. The Language of Fashion. Oxford: Berg Publishers, 2006.
Wolbers M. Uncovering Fashion: Fashion Communications Across the Media. Oxford: Berg Publishers, 2009.
Hill D. D. As Seen in Vogue: A Century of American Fashion in Advertising. Lubbock: Texas Tech University Press, 2007.
Welters L., Cunningham P. A. Twentieth-Century American Fashion (Dress, Body Culture). Oxford: Berg Publishers, 2005.