Tato bakalářská práce se zabývá prezidentkou kampaní Baracka Obamy v roce 2008, která je příkladem nejrozsáhlešího zapojení nových médií do politického marketingu kandidáta.
Text práce je rozdělen na dvě části. Teoretická část se obecně zabývá politickou kampaní, politickým marketingem a novými médii. Praktická část textu se věnuje předvolební kampani Baracka Obamy v letech 2007 a 2008. Autor se pokouší o analýzu marketingového mixu kandidáta vytvořeného pro nová média. Zaměřuje se tak na produkt "Obama", jeho propagaci a umístění kampaně.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis explores the Barack Obama´s presidential campaign of 2008. It´s the most expressive instance of professional political marketing incorporating new media into its strategy.
The text of the bachelor thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the political marketing, political campaign and new media generally. The practical part of the thesis deals with the Barack Obama´s election campaign in years 2007 and 2008. The author tries to analyze the marketing mix of the candidate created for new media. He focuses more closely on the product "Obama", its promotion and the placement of campaign.
Klíčová slova
politický marketing, nová média, sociální sítě, postmoderní kampaň, marketingový mix, prezidentské volby, Demokratická strana, propagace Baracka Obamy, umístění kampaně, online získávání finančních prostředků
Klíčová slova v angličtině
political marketing, new media, social networks, postmodern campaign, marketing mix, presidential elections, Democratic party, Barack Obama´s promotion, campaign placement, online fundraising
Rozsah průvodní práce
55 s., obrazová příloha 7 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá prezidentkou kampaní Baracka Obamy v roce 2008, která je příkladem nejrozsáhlešího zapojení nových médií do politického marketingu kandidáta.
Text práce je rozdělen na dvě části. Teoretická část se obecně zabývá politickou kampaní, politickým marketingem a novými médii. Praktická část textu se věnuje předvolební kampani Baracka Obamy v letech 2007 a 2008. Autor se pokouší o analýzu marketingového mixu kandidáta vytvořeného pro nová média. Zaměřuje se tak na produkt "Obama", jeho propagaci a umístění kampaně.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis explores the Barack Obama´s presidential campaign of 2008. It´s the most expressive instance of professional political marketing incorporating new media into its strategy.
The text of the bachelor thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the political marketing, political campaign and new media generally. The practical part of the thesis deals with the Barack Obama´s election campaign in years 2007 and 2008. The author tries to analyze the marketing mix of the candidate created for new media. He focuses more closely on the product "Obama", its promotion and the placement of campaign.
Klíčová slova
politický marketing, nová média, sociální sítě, postmoderní kampaň, marketingový mix, prezidentské volby, Demokratická strana, propagace Baracka Obamy, umístění kampaně, online získávání finančních prostředků
Klíčová slova v angličtině
political marketing, new media, social networks, postmodern campaign, marketing mix, presidential elections, Democratic party, Barack Obama´s promotion, campaign placement, online fundraising
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia.
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia.
Seznam doporučené literatury
Boučková, Jana: 2007. Politický marketing. In: Vávra, Oldřich a kol.: Praktické marketingové aplikace. Oeconomica: Praha.
Bradová, Eva: 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Mezinárodní politologický ústav: Brno.
Farell, David M.: 2006. Political Parties in a changing Campaign Enviroment. In: Katz, Richard S. ? Crotty, William (eds.): Handbook of Party Politics. SAGE Publications: London.
Hindman, Matthew: 2007. Reflections on the First Digital Campaign. In: Graber, Doris A. (ed.). Media Power in Politics. CQ Press: Washington.
Howard, Philip N: 2006. New Media Campaigns and the Managed Citizen. Cambridge University Press: New York.
Jablonski, Anderzej W.: 2006. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Barrister & Principal: Brno.
O´Shaughnessy, Nicholas J. ? Henneberg, Stephan C.M. (eds.): 2002. The Idea of Political Marketing. Praeger Publishers: Westport.
Pavlíček, Antonín: 2007. Nová média a web 2.0. Oeconomica: Praha.
Winograd, Morley - Hais, Michael D.: 2008. Millennial Makeover: MySpace, Youtube, and the future of American politics. Rutgers University Press: New Brunswick, N.J.
Seznam doporučené literatury
Boučková, Jana: 2007. Politický marketing. In: Vávra, Oldřich a kol.: Praktické marketingové aplikace. Oeconomica: Praha.
Bradová, Eva: 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Mezinárodní politologický ústav: Brno.
Farell, David M.: 2006. Political Parties in a changing Campaign Enviroment. In: Katz, Richard S. ? Crotty, William (eds.): Handbook of Party Politics. SAGE Publications: London.
Hindman, Matthew: 2007. Reflections on the First Digital Campaign. In: Graber, Doris A. (ed.). Media Power in Politics. CQ Press: Washington.
Howard, Philip N: 2006. New Media Campaigns and the Managed Citizen. Cambridge University Press: New York.
Jablonski, Anderzej W.: 2006. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Barrister & Principal: Brno.
O´Shaughnessy, Nicholas J. ? Henneberg, Stephan C.M. (eds.): 2002. The Idea of Political Marketing. Praeger Publishers: Westport.
Pavlíček, Antonín: 2007. Nová média a web 2.0. Oeconomica: Praha.
Winograd, Morley - Hais, Michael D.: 2008. Millennial Makeover: MySpace, Youtube, and the future of American politics. Rutgers University Press: New Brunswick, N.J.