Téma mé bakalářské práce je ?Organizační kultura jako téma i koncept výzkumu?. Svůj kvalitativní výzkum uskutečním v Povltavské mlékárně. V mém případě využiji etnografický přístup. Výzkum probíhá během tří měsíců, kdy provádím zúčastněné pozorování, vedu si terénní deník a následně usktečním 11 polostrukturovaných rozhovorů. Sleduji několik aspektů, které hrají důležitou roli při utváření tváře podniku. Soustředím se na to, jaké jsou vztahy mezi jednotlivými zaměstnanci a jaké jsou vztahy zaměstnanců k samotnému vedení. Dále mě zajímá, zda na pracovišti dochází ke vzniku konfliktních situací a jaké je jejich následné řešení. Zjišťuji, jak dochází k přenosu informací a pokynů v rámci podniku.
Anotace v angličtině
The topic of my Bachelor Thesis is ?Company Culture as a subject and concept of the research?. This qualitative research carry out in the headquarters of the company Povltavské mlékárny. In my case I apply an ethnographical approach. The research will take place for about three months, during which I make some particular investigation, keep diary and I consecutively arrange 11 semi-structured interviews. I follow several aspects which play an important role in creation of company image. I concentrate on the relationships among individual employees and the relationships between employees and leaders of the company, as well. I interest in whether any conflict situations occurred in the workplace and how they solve. And I find out how the information and the instructions were transferred within the company departments.
Klíčová slova
organizační kultura, mlékárna, zúčastněné pozorování, vztahy mezi zaměstnanci, konfliktní situace, identifikace.
Klíčová slova v angličtině
company culture, headquarters, particular investigation, relationships among employees, conflict situations, engagement.
Rozsah průvodní práce
55 s. (78 811).
Jazyk
CZ
Anotace
Téma mé bakalářské práce je ?Organizační kultura jako téma i koncept výzkumu?. Svůj kvalitativní výzkum uskutečním v Povltavské mlékárně. V mém případě využiji etnografický přístup. Výzkum probíhá během tří měsíců, kdy provádím zúčastněné pozorování, vedu si terénní deník a následně usktečním 11 polostrukturovaných rozhovorů. Sleduji několik aspektů, které hrají důležitou roli při utváření tváře podniku. Soustředím se na to, jaké jsou vztahy mezi jednotlivými zaměstnanci a jaké jsou vztahy zaměstnanců k samotnému vedení. Dále mě zajímá, zda na pracovišti dochází ke vzniku konfliktních situací a jaké je jejich následné řešení. Zjišťuji, jak dochází k přenosu informací a pokynů v rámci podniku.
Anotace v angličtině
The topic of my Bachelor Thesis is ?Company Culture as a subject and concept of the research?. This qualitative research carry out in the headquarters of the company Povltavské mlékárny. In my case I apply an ethnographical approach. The research will take place for about three months, during which I make some particular investigation, keep diary and I consecutively arrange 11 semi-structured interviews. I follow several aspects which play an important role in creation of company image. I concentrate on the relationships among individual employees and the relationships between employees and leaders of the company, as well. I interest in whether any conflict situations occurred in the workplace and how they solve. And I find out how the information and the instructions were transferred within the company departments.
Klíčová slova
organizační kultura, mlékárna, zúčastněné pozorování, vztahy mezi zaměstnanci, konfliktní situace, identifikace.
Klíčová slova v angličtině
company culture, headquarters, particular investigation, relationships among employees, conflict situations, engagement.
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci bych se chtěla zabývat organizační kulturou v rámci mnou předem vybrané organizace. Organizační (firemní) kultura sehrává v dnešní moderní společnosti podstatnou roli a nelze se bez ní obejít, jelikož je součástí každé existující a dobře prosperující organizace, firmy. Firemní kultura se váže k určitým normám, hodnotám, vzorcům chování, které jsou zakotvené v dané firmě, a vyžaduje se, jak ze strany zaměstnanců tak i zaměstnavatelů, aby tyto stanovené normy byly respektovány a dodržovány.
Důležitou část bakalářské práce bude tvořit výzkum, který bude zaměřen na firmu Povltavské mlékárny se sídlem v Sedlčanech, tato firma má svou pobočku v Příbrami, kde bude výzkum uskutečněn. Ve výzkumu budu zjišťovat, jak se šíří a předávají informace v rámci hierarchie uvnitř organizace. Pro zjištění potřebných informací budu používat kvalitativní výzkum, jehož součástí budou polostrukturované rozhovory a v neposlední řadě zúčastněné pozorování.
Při psaní bakalářské práce budu dodržovat Kodex akademického psaní dostupný na:
http://www.kss.zcu.cz/files/2007/eticky_kodex_kss.pdf a Etiku výzkumu.
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci bych se chtěla zabývat organizační kulturou v rámci mnou předem vybrané organizace. Organizační (firemní) kultura sehrává v dnešní moderní společnosti podstatnou roli a nelze se bez ní obejít, jelikož je součástí každé existující a dobře prosperující organizace, firmy. Firemní kultura se váže k určitým normám, hodnotám, vzorcům chování, které jsou zakotvené v dané firmě, a vyžaduje se, jak ze strany zaměstnanců tak i zaměstnavatelů, aby tyto stanovené normy byly respektovány a dodržovány.
Důležitou část bakalářské práce bude tvořit výzkum, který bude zaměřen na firmu Povltavské mlékárny se sídlem v Sedlčanech, tato firma má svou pobočku v Příbrami, kde bude výzkum uskutečněn. Ve výzkumu budu zjišťovat, jak se šíří a předávají informace v rámci hierarchie uvnitř organizace. Pro zjištění potřebných informací budu používat kvalitativní výzkum, jehož součástí budou polostrukturované rozhovory a v neposlední řadě zúčastněné pozorování.
Při psaní bakalářské práce budu dodržovat Kodex akademického psaní dostupný na:
http://www.kss.zcu.cz/files/2007/eticky_kodex_kss.pdf a Etiku výzkumu.
Seznam doporučené literatury
1. Ashkanasy, Neal a kol. Handbook of Organizational Culture and Climate. Sage Publicationa, 2000.
2. Brooks, Ian. Firemní kultura. Brno: Computer Press, 2003.
3. Lukášová, Růžena. Nový, Ivan a kol. Organizační kultura: Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2004.
4. Lukášová, Růžena. Organizační kultura. Brno: Fakulta podnikatelská VUT, Vutium, 2002.
5. Nový, Ivan. Organizační kultura a hospodářská výkonnost. In: Vláčil, J. Organizační kultura v českém průmyslu. Praha: Codex, 1997.
6. Putnová, Anna. Seknička, Pavel. Etické řízení ve firmě. Praha: Grada, 2007.
7. Schwartzman, Helen. Ethnography in organizations. Sage Publications, 1993.
Seznam doporučené literatury
1. Ashkanasy, Neal a kol. Handbook of Organizational Culture and Climate. Sage Publicationa, 2000.
2. Brooks, Ian. Firemní kultura. Brno: Computer Press, 2003.
3. Lukášová, Růžena. Nový, Ivan a kol. Organizační kultura: Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2004.
4. Lukášová, Růžena. Organizační kultura. Brno: Fakulta podnikatelská VUT, Vutium, 2002.
5. Nový, Ivan. Organizační kultura a hospodářská výkonnost. In: Vláčil, J. Organizační kultura v českém průmyslu. Praha: Codex, 1997.
6. Putnová, Anna. Seknička, Pavel. Etické řízení ve firmě. Praha: Grada, 2007.
7. Schwartzman, Helen. Ethnography in organizations. Sage Publications, 1993.