Ve své bakalářské práci se zabývám hudební stanicí MTV, která zároveň představuje globalizační fenomén. V empirické části jsem provedla anketu mezi mladými lidmi, přičemž hlavním cílem bylo zjistit a popsat hudebnost české mládeže.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I deal with the music station MTV, which presents a global phenomenom. In the empiric part of the thesis I carried out the questionnaire among the young people. The aim was to find out and desribe music culture of Czech youth.
Klíčová slova
MTV, globalizace, média
Klíčová slova v angličtině
MTV, globalization, media
Rozsah průvodní práce
55 s. (79 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám hudební stanicí MTV, která zároveň představuje globalizační fenomén. V empirické části jsem provedla anketu mezi mladými lidmi, přičemž hlavním cílem bylo zjistit a popsat hudebnost české mládeže.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I deal with the music station MTV, which presents a global phenomenom. In the empiric part of the thesis I carried out the questionnaire among the young people. The aim was to find out and desribe music culture of Czech youth.
Klíčová slova
MTV, globalizace, média
Klíčová slova v angličtině
MTV, globalization, media
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci bych se chtěla věnovat fenoménu globalizace, konkrétně pak hudební stanici MTV, považovanou v dnešní společnosti za ikonu globální teenagerovské popkultury. Tento hudební kanál se jako jediný za dobu své již téměř třicetileté existence dokázal rozšířit do celého světa, od roku 2009 byl spuštěn i v České republice. Kromě hudby také vysílá reality show, animované a další pořady. Jako takové médium proto může mít vliv na řadu rysů společnosti, jako je šíření multikulturalismu, globálně sdílených hodnot, ideologie konzumentarizmu či módních trendů.
Práce bude rozdělena do dvou hlavních částí. V první teoretické části se budu zabývat vznikem a vývojem MTV, v rámci historie mne také bude zajímat, jak se černošští umělci postupně dostávali do vysílání této stanice. Předpokládám provedení expertních rozhovorů s pracovníky české MTV o vzniku a existenci této stanice v ČR. Dále se budu zabývat tím, jak je v MTV zobrazován gender a sociální vrstva. Budu se také věnovat samotnému obsahu vysílání a jeho možným dopadům na tvorbu hodnot mladých diváků MTV. Mimo jiné budu srovnávat dvě existující hudební stanice v České republice ? českou verzi MTV a Óčko, jako lokální televizní stanici, kde se mluví česky, pouští se české klipy a upevňuje se tak více česká identita.
Ve druhé části práce provedu kvalitativní výzkum zaměřený na české skalní fanoušky Michaela Jacksona, ikonu popové kultury a stanice MTV. Hlavním cílem bude především zjištění názorů jednotlivých jedinců této subkultury, co se týče například etnicity a sexuální identity či jak nahlíží na diametrálně odlišné zpěváky a jejich fanoušky, kteří se nachází ve stejné věkové kategorii (např. Good Charlote). Dále jací lidé a jak se ztotožňují s tímto idolem, jaké motivy vedou tyto lidi k začlenění do této skupiny a také k identifikaci s ní.
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci bych se chtěla věnovat fenoménu globalizace, konkrétně pak hudební stanici MTV, považovanou v dnešní společnosti za ikonu globální teenagerovské popkultury. Tento hudební kanál se jako jediný za dobu své již téměř třicetileté existence dokázal rozšířit do celého světa, od roku 2009 byl spuštěn i v České republice. Kromě hudby také vysílá reality show, animované a další pořady. Jako takové médium proto může mít vliv na řadu rysů společnosti, jako je šíření multikulturalismu, globálně sdílených hodnot, ideologie konzumentarizmu či módních trendů.
Práce bude rozdělena do dvou hlavních částí. V první teoretické části se budu zabývat vznikem a vývojem MTV, v rámci historie mne také bude zajímat, jak se černošští umělci postupně dostávali do vysílání této stanice. Předpokládám provedení expertních rozhovorů s pracovníky české MTV o vzniku a existenci této stanice v ČR. Dále se budu zabývat tím, jak je v MTV zobrazován gender a sociální vrstva. Budu se také věnovat samotnému obsahu vysílání a jeho možným dopadům na tvorbu hodnot mladých diváků MTV. Mimo jiné budu srovnávat dvě existující hudební stanice v České republice ? českou verzi MTV a Óčko, jako lokální televizní stanici, kde se mluví česky, pouští se české klipy a upevňuje se tak více česká identita.
Ve druhé části práce provedu kvalitativní výzkum zaměřený na české skalní fanoušky Michaela Jacksona, ikonu popové kultury a stanice MTV. Hlavním cílem bude především zjištění názorů jednotlivých jedinců této subkultury, co se týče například etnicity a sexuální identity či jak nahlíží na diametrálně odlišné zpěváky a jejich fanoušky, kteří se nachází ve stejné věkové kategorii (např. Good Charlote). Dále jací lidé a jak se ztotožňují s tímto idolem, jaké motivy vedou tyto lidi k začlenění do této skupiny a také k identifikaci s ní.
Seznam doporučené literatury
ADELT, Ulrich (2005). "Ich bin der Rock'n'Roll-Übermensch": Globalization and Localization in German Music Television. Popular Music and Society 28 (3): 279-295.
BARKER, Chris (2006). Slovník kulturálních studií. Praha: Portál.
DALY, Wice (2003). Encyklopedie kulturních trendů devadesátých let. Praha: JOTA.
FISKE, John (1992). Understanding popular culture. London: Routlege.
KINDER, Marsha (1984). Music Video and the Spectator: television, Ideology and Dream. Film Quarterly 38 (1): 2-15.
MCLUHAN, Marshall (2000). Člověk, média a elektronická kultura. Praha: JOTA.
SONNEGA, William (1995). Morphing Borders: The Remanence of MTV. 39 (1): 45-61.
Seznam doporučené literatury
ADELT, Ulrich (2005). "Ich bin der Rock'n'Roll-Übermensch": Globalization and Localization in German Music Television. Popular Music and Society 28 (3): 279-295.
BARKER, Chris (2006). Slovník kulturálních studií. Praha: Portál.
DALY, Wice (2003). Encyklopedie kulturních trendů devadesátých let. Praha: JOTA.
FISKE, John (1992). Understanding popular culture. London: Routlege.
KINDER, Marsha (1984). Music Video and the Spectator: television, Ideology and Dream. Film Quarterly 38 (1): 2-15.
MCLUHAN, Marshall (2000). Člověk, média a elektronická kultura. Praha: JOTA.
SONNEGA, William (1995). Morphing Borders: The Remanence of MTV. 39 (1): 45-61.