Cílem mé bakalářské práce bylo vytvoření corporate design pro malou firmu jménem Musikhaus Markstein. Jedná se o podnik ve městě Hartenstein v Německu. Jsou zde prodávány všechny druhy hudebních nástrojů a příslušenství pro hudebníky. Musikhaus Markstein nabízí pět různých skupin hudebních nástrojů: piana, kytary, smyčcové nástroje, bubny a dechové nástroje. Vizualizovala jsem těchto pět skupin pěti kruhy. Do každého kruhu jsem uvedla typický detail daného nástroje, například černé pruhy reprezentují černou klaviaturu piana. Kruh, který zastupuje bubny, je celý černý, má totiž za cíl udávat rytmus kompozici vizuálních elementů. Další kruhy jsou řazeny jako melodie, tak mohou být také lépe chápány v souvislosti s hudbou. Mým záměrem bylo ukázat svou radost z hudby, proto je také design nesen v hravém duchu. Kombinace z pozitivních barev, jako je oranžová, modrá a růžová, stejně tak podporuje tuto myšlenku.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor's thesis was to create a new corporate design for a small company called Musikhaus Markstein. This is a company consisting of several shops selling musical instruments in Hartenstein, Germany. All kinds of musical instruments and equipment for musicians are sold here.
Musikhaus Markstein is offering five different groups of musical instruments: pianos, guitars, strings, drums and winds. I visualized these five groups with five circles. In each circle I put a typical detail of the instrument, for example black stripes representing the black keys of the piano. The circle which stands for the drums is completely black, this is an eye-catching effect which puts a rhythm into the composition of the elements. Moreover, the circles are arranged like a melody, so they can also be associated with the character of music. My intention was to show the joy of making music, that is why the design is very playful. The combination of happy colours like orange, blue and pink also supports this.
Cílem mé bakalářské práce bylo vytvoření corporate design pro malou firmu jménem Musikhaus Markstein. Jedná se o podnik ve městě Hartenstein v Německu. Jsou zde prodávány všechny druhy hudebních nástrojů a příslušenství pro hudebníky. Musikhaus Markstein nabízí pět různých skupin hudebních nástrojů: piana, kytary, smyčcové nástroje, bubny a dechové nástroje. Vizualizovala jsem těchto pět skupin pěti kruhy. Do každého kruhu jsem uvedla typický detail daného nástroje, například černé pruhy reprezentují černou klaviaturu piana. Kruh, který zastupuje bubny, je celý černý, má totiž za cíl udávat rytmus kompozici vizuálních elementů. Další kruhy jsou řazeny jako melodie, tak mohou být také lépe chápány v souvislosti s hudbou. Mým záměrem bylo ukázat svou radost z hudby, proto je také design nesen v hravém duchu. Kombinace z pozitivních barev, jako je oranžová, modrá a růžová, stejně tak podporuje tuto myšlenku.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor's thesis was to create a new corporate design for a small company called Musikhaus Markstein. This is a company consisting of several shops selling musical instruments in Hartenstein, Germany. All kinds of musical instruments and equipment for musicians are sold here.
Musikhaus Markstein is offering five different groups of musical instruments: pianos, guitars, strings, drums and winds. I visualized these five groups with five circles. In each circle I put a typical detail of the instrument, for example black stripes representing the black keys of the piano. The circle which stands for the drums is completely black, this is an eye-catching effect which puts a rhythm into the composition of the elements. Moreover, the circles are arranged like a melody, so they can also be associated with the character of music. My intention was to show the joy of making music, that is why the design is very playful. The combination of happy colours like orange, blue and pink also supports this.
Popis realizace:
Rešerše konkrétního prostředí, studium historického vývoje vizuální komunikace na konci 20. a na počátku 21. století,
prohlubování znalostí a dovedností při práci s digitální a grafickou technologií pro zhotovení tiskovin a elektronického
publikování.
Pravidelné konzultace: každý týden
Harmonogram:
- postup realizace:
září, říjen - předložení spektra variant, pracovních verzí, studium a sběr podkladů, studium literatury
říjen - pracovní verze, modely, makety, zkoušky, kresby, náměty
listopad, prosinec - formulace teoretické práce, studium literatury, paralelní práce na více verzích, předložení pracovních řešení
prosinec, leden - předložení návrhů, pracovních maket a pracovního materiálu
únor, březen - realizace výsledných projektů
- finalizace a odevzdání:
duben - finalizace projektu, příprava prezentace, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání
- obhajoba:
červen - obhajoba + prezentace BP na CD
Popis realizace:
Rešerše konkrétního prostředí, studium historického vývoje vizuální komunikace na konci 20. a na počátku 21. století,
prohlubování znalostí a dovedností při práci s digitální a grafickou technologií pro zhotovení tiskovin a elektronického
publikování.
Pravidelné konzultace: každý týden
Harmonogram:
- postup realizace:
září, říjen - předložení spektra variant, pracovních verzí, studium a sběr podkladů, studium literatury
říjen - pracovní verze, modely, makety, zkoušky, kresby, náměty
listopad, prosinec - formulace teoretické práce, studium literatury, paralelní práce na více verzích, předložení pracovních řešení
prosinec, leden - předložení návrhů, pracovních maket a pracovního materiálu
únor, březen - realizace výsledných projektů
- finalizace a odevzdání:
duben - finalizace projektu, příprava prezentace, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání
- obhajoba:
červen - obhajoba + prezentace BP na CD
- RIVERS, Charlotte. Corporate Design: Briefkopf, Logo und Visitenkarte als Element der Marktentwicklung. München:
Stiebner Verlag, 2003. ISBN 3-8307-1278-2.
- WIEDEMANN, Julius. Logo Design Now! Köln: Taschen
Deutschland GmbH, 2009. ISBN 3-8228-4622-8.
- ABDULLAH, Rayan, CZIWERNY, Roger. Corporate Design. Mainz:
Hermann Schmidt Verlag, 2007. ISBN 3-87439-714-9.
Seznam doporučené literatury
- RIVERS, Charlotte. Corporate Design: Briefkopf, Logo und Visitenkarte als Element der Marktentwicklung. München:
Stiebner Verlag, 2003. ISBN 3-8307-1278-2.
- WIEDEMANN, Julius. Logo Design Now! Köln: Taschen
Deutschland GmbH, 2009. ISBN 3-8228-4622-8.
- ABDULLAH, Rayan, CZIWERNY, Roger. Corporate Design. Mainz:
Hermann Schmidt Verlag, 2007. ISBN 3-87439-714-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Koordinovaný vizuální styl malé firmy - MUSIKHAUS MARKSTEIN
Vedoucí práce: doc. akad. mal. František Steker, navržená známka:
Oponent práce: Vojtěch Aubrecht, navržená známka: