Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit jednotný vizuální styl pro organizaci Tyfloservis, o. p. s. pro pomoc nevidomých a slabozrakým. Tato charitativní organizace má několik regionálních center po celé České republice. Organizace pečuje nejen o zrakově postižené a nevidomé, ale také o jejich rodiny, kterým pomáhá především radou.
Vytvořila jsem logo pro tuto organizaci. Pro lepší orientaci v problematice jsem se blíže seznámila se slepeckým písmem. Řekla jsem si slovo "Tyfloservis" "Tyflo" a "Servis", první část názvu jsem nahradila body, pro druhou část jsem použila písmo Arial v modrém odstínu. K vytvoření brožury jsem využila slepecké písmo. Vytvořila jsem řadu bodů, které se liší velikostí a různě se překrývají. S těmito body jsem pracovala také při tvorbě kancelářských potřeb. Na obchodním dopise, obálce a vizitkách se také můžeme setkat s těmito body. Pro sídlo organizace jsem dále navrhla orientační tabule. Jako motiv plakátu jsem zvolila téma darů. Tento motiv by měl podpořit motiv dárcovství a také motto "I s tím může jít život dál".
Vytvořila jsem design i k propagačním materiálům, pomoci kterého jsem chtěla organizaci zviditelnit.
Annotation in English
The topic of my Bachelor paper is "Corporate Design for Tyfloservis, o. p. s. - Aid for blind and visually handicapped persons".
The aid organisation covers several regional centres in the Czech Republic. Basically they care for sightless and visually handicapped people but providing advice to relatives and friends is also the body s concern.
My purpose was the invention of an updated logo for "Tyfloservis". In doing so I had been adapting the commonly accepted Braille letters. I cut the company?s name into two parts, precisely into "Tyflo" and "Servis". The first part had been written in Braille, whereas the second part had been designed in bluely coloured "Arial" (fount). Both compounding parts are listed among each other.
For the brochures design I integrated the Braille dots. I created rows of dots which are not merely decreasing their height but their opacity, too. Similarly the Braille dots had been my works core for business equipment. Business letters including the letterhead, business cards and envelops are dressed in Braille dots.
Additionally I conceptualised an orientation system for the companys premises. The logo and Braille dots had been part of this, too.
The posters theme was "Donations". I had illustrated this issue through hands that are turned to each other. They are enclosing a 50 Krone coin. Such a symbol shall encourage people to donate. The head note ?Damit das Leben weiter gehen kann? (So life can go on) is supporting this declaration.
Following the motto "Feel and Smell the Different" I developed various ideas. Basically the people have to feel and smell entities. Eventually I decided to create two varieties: a box, its content has to be smelled and felt; and a board with letters, numbers, and signs of Braille for learning and practicing this script.
Furthermore I developed a design for diverse promotional literature and material for an improved public image. Moreover I generated auxiliary material for sightless and visually handicapped people.
Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit jednotný vizuální styl pro organizaci Tyfloservis, o. p. s. pro pomoc nevidomých a slabozrakým. Tato charitativní organizace má několik regionálních center po celé České republice. Organizace pečuje nejen o zrakově postižené a nevidomé, ale také o jejich rodiny, kterým pomáhá především radou.
Vytvořila jsem logo pro tuto organizaci. Pro lepší orientaci v problematice jsem se blíže seznámila se slepeckým písmem. Řekla jsem si slovo "Tyfloservis" "Tyflo" a "Servis", první část názvu jsem nahradila body, pro druhou část jsem použila písmo Arial v modrém odstínu. K vytvoření brožury jsem využila slepecké písmo. Vytvořila jsem řadu bodů, které se liší velikostí a různě se překrývají. S těmito body jsem pracovala také při tvorbě kancelářských potřeb. Na obchodním dopise, obálce a vizitkách se také můžeme setkat s těmito body. Pro sídlo organizace jsem dále navrhla orientační tabule. Jako motiv plakátu jsem zvolila téma darů. Tento motiv by měl podpořit motiv dárcovství a také motto "I s tím může jít život dál".
Vytvořila jsem design i k propagačním materiálům, pomoci kterého jsem chtěla organizaci zviditelnit.
Annotation in English
The topic of my Bachelor paper is "Corporate Design for Tyfloservis, o. p. s. - Aid for blind and visually handicapped persons".
The aid organisation covers several regional centres in the Czech Republic. Basically they care for sightless and visually handicapped people but providing advice to relatives and friends is also the body s concern.
My purpose was the invention of an updated logo for "Tyfloservis". In doing so I had been adapting the commonly accepted Braille letters. I cut the company?s name into two parts, precisely into "Tyflo" and "Servis". The first part had been written in Braille, whereas the second part had been designed in bluely coloured "Arial" (fount). Both compounding parts are listed among each other.
For the brochures design I integrated the Braille dots. I created rows of dots which are not merely decreasing their height but their opacity, too. Similarly the Braille dots had been my works core for business equipment. Business letters including the letterhead, business cards and envelops are dressed in Braille dots.
Additionally I conceptualised an orientation system for the companys premises. The logo and Braille dots had been part of this, too.
The posters theme was "Donations". I had illustrated this issue through hands that are turned to each other. They are enclosing a 50 Krone coin. Such a symbol shall encourage people to donate. The head note ?Damit das Leben weiter gehen kann? (So life can go on) is supporting this declaration.
Following the motto "Feel and Smell the Different" I developed various ideas. Basically the people have to feel and smell entities. Eventually I decided to create two varieties: a box, its content has to be smelled and felt; and a board with letters, numbers, and signs of Braille for learning and practicing this script.
Furthermore I developed a design for diverse promotional literature and material for an improved public image. Moreover I generated auxiliary material for sightless and visually handicapped people.
Minimální rozsah prací:
logo, kancelářské zařízení, plakát, brožura, leták, reklama - reklamní materiály
Pravidelné konzultace: dvakrát za měsíc
Harmonogram:
postup realizace:
záři,říjen: rešerše tématu, sběr podkladů, studium literatury, skici pro logo
listopad: hotové logo, skici pro plakát, brožura, leták
prosinec, leden: hotový plakát, brožura, leták, skici pro reklamu - reklamní materiály
únor, březen: vypracování a realizace výsledného projektu
finalizace a odevzdání:
duben - finalizace projektu, příprava prezentace, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání
obhajoba:
červen - obhajoba + prezentace BP na CD
Výstupem bude: Tyfloservis je charita a pomáhá zrakově postiženým. Chci silné zastánce této organizace.
Research Plan
Minimální rozsah prací:
logo, kancelářské zařízení, plakát, brožura, leták, reklama - reklamní materiály
Pravidelné konzultace: dvakrát za měsíc
Harmonogram:
postup realizace:
záři,říjen: rešerše tématu, sběr podkladů, studium literatury, skici pro logo
listopad: hotové logo, skici pro plakát, brožura, leták
prosinec, leden: hotový plakát, brožura, leták, skici pro reklamu - reklamní materiály
únor, březen: vypracování a realizace výsledného projektu
finalizace a odevzdání:
duben - finalizace projektu, příprava prezentace, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání
obhajoba:
červen - obhajoba + prezentace BP na CD
Výstupem bude: Tyfloservis je charita a pomáhá zrakově postiženým. Chci silné zastánce této organizace.
Recommended resources
BEYROW, Matthias, DALDROP, Norbert W., KIEDAISCH, Petra. Corporate Identity und Corporate Design - Neues Kompendium. Av Edition Verlag, 2007. ISBN 978-3899860931.
RIVERS, Charlotte. Corporate Design: Briefkopf, Logo und Visitenkarte als Elemente der Markenentwicklung. Stiebner Verlag, 2003. ISBN 978-3830712787.
TURTSCHI, Ralf. Making of: Kreative Wege und Konzepte in der visuellen Kommunikation. Niggli Verlag, 2005. ISBN 978-3721205398.
Recommended resources
BEYROW, Matthias, DALDROP, Norbert W., KIEDAISCH, Petra. Corporate Identity und Corporate Design - Neues Kompendium. Av Edition Verlag, 2007. ISBN 978-3899860931.
RIVERS, Charlotte. Corporate Design: Briefkopf, Logo und Visitenkarte als Elemente der Markenentwicklung. Stiebner Verlag, 2003. ISBN 978-3830712787.
TURTSCHI, Ralf. Making of: Kreative Wege und Konzepte in der visuellen Kommunikation. Niggli Verlag, 2005. ISBN 978-3721205398.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Název práce: JEDNOTNÝ VIZUÁLNÍ STYL - TYFLOSERVIS, O.P.S.PRO POMOC NEVIDOMÝM A SLABOZRAKÝM
Vedoucí práce: Jan Pelc, navržená známka:
Oponent práce: Dušan Brozman M.A., navržená známka: