V této bakalářské práci s názvem Fotografie - cesta k sebepoznání jsem se rozhodla vytvořit cyklus fotografií na zvolené téma. Proces spojený s fotografováním a mými pocity jsem následně uvedla do svých reflexí. Bakalářská práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. V praktické části jsem se rozhodla vytvořit sérii fotografií, ze kterých jsem následně vybrala cyklus finálních o rozměrech 2 x formát A1 a 10 x A2 (tyto formáty jsem zpočátku neplánovala, mojí myšlenkou bylo vytvořit fotografie o rozměrech 30 x 40 cm). Důvodem změny rozhodnutí byl zvolený umělecký směr pop art, který vyžaduje velký formát a je tím typický. Fotografie jsem upravila ve vhodném grafickém programu a následně vyhotovila do digitální podoby. Během tvůrčího procesu jsem si vedla Reflektivní deník, který byl základem pro teoretickou část. V teoretické části, jejíž rozsah byl zpočátku vytyčen na 30 - 40 stran, jsem se zaměřila na vzájemné vztahy mezi tvorbou, narativem, reflexí, interpretací výtvarného výrazu a sebepoznáním. V začátcích práce jsem se inspirovala známým fotografem. Stal se odrazovým můstkem pro moji cestu, která mě dovedla až k pop artu. Nejvíce mě zaujali dva významní pop artoví umělci, kteří se stali vzorem a inspirací pro moji bakalářskou práci.
Annotation in English
In this bachelor thesis, entitled Photography - a way to selfknowledge, I decided to create a series of photographs on the topic. Process associated with photography and my feelings I then said to my reflection. Bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. In the practical part, I decided to create a series of photographs, from which I then selected the final cycle of 2 x A1 x A2 and 10 (these formats, I initially did not plan, my idea was to create photographs with dimensions of 30 x 40 cm).
The reason for this change in decision was elected artistic direction of pop art, which requires a great format and it is typical.I adjusted the photos in a suitable graphics program and then drawn up into digital form. During the creative process, I have led Reflective diary, which was the basis for the theoretical part. In the theoretical part, the extent of which was initially laid out for 30 - 40 pages, I focused on the relationships between work, narrative, reflection, interpretation and artistic expression selfknowledge. In the early work I was inspired by famous photographer.
He became the springboard for my journey that led me to pop art. Most took me two prominent Pop Art's artists, who became a model and inspiration for my bachelor thesis.
Keywords
fotografie, narativ, příběh v obraze, reflexe, sebepoznaní
Keywords in English
photographs, narrative, story in the picture, reflection, self knowledge
Length of the covering note
54 s. ( 72 419 znaků )
Language
CZ
Annotation
V této bakalářské práci s názvem Fotografie - cesta k sebepoznání jsem se rozhodla vytvořit cyklus fotografií na zvolené téma. Proces spojený s fotografováním a mými pocity jsem následně uvedla do svých reflexí. Bakalářská práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. V praktické části jsem se rozhodla vytvořit sérii fotografií, ze kterých jsem následně vybrala cyklus finálních o rozměrech 2 x formát A1 a 10 x A2 (tyto formáty jsem zpočátku neplánovala, mojí myšlenkou bylo vytvořit fotografie o rozměrech 30 x 40 cm). Důvodem změny rozhodnutí byl zvolený umělecký směr pop art, který vyžaduje velký formát a je tím typický. Fotografie jsem upravila ve vhodném grafickém programu a následně vyhotovila do digitální podoby. Během tvůrčího procesu jsem si vedla Reflektivní deník, který byl základem pro teoretickou část. V teoretické části, jejíž rozsah byl zpočátku vytyčen na 30 - 40 stran, jsem se zaměřila na vzájemné vztahy mezi tvorbou, narativem, reflexí, interpretací výtvarného výrazu a sebepoznáním. V začátcích práce jsem se inspirovala známým fotografem. Stal se odrazovým můstkem pro moji cestu, která mě dovedla až k pop artu. Nejvíce mě zaujali dva významní pop artoví umělci, kteří se stali vzorem a inspirací pro moji bakalářskou práci.
Annotation in English
In this bachelor thesis, entitled Photography - a way to selfknowledge, I decided to create a series of photographs on the topic. Process associated with photography and my feelings I then said to my reflection. Bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. In the practical part, I decided to create a series of photographs, from which I then selected the final cycle of 2 x A1 x A2 and 10 (these formats, I initially did not plan, my idea was to create photographs with dimensions of 30 x 40 cm).
The reason for this change in decision was elected artistic direction of pop art, which requires a great format and it is typical.I adjusted the photos in a suitable graphics program and then drawn up into digital form. During the creative process, I have led Reflective diary, which was the basis for the theoretical part. In the theoretical part, the extent of which was initially laid out for 30 - 40 pages, I focused on the relationships between work, narrative, reflection, interpretation and artistic expression selfknowledge. In the early work I was inspired by famous photographer.
He became the springboard for my journey that led me to pop art. Most took me two prominent Pop Art's artists, who became a model and inspiration for my bachelor thesis.
Keywords
fotografie, narativ, příběh v obraze, reflexe, sebepoznaní
Keywords in English
photographs, narrative, story in the picture, reflection, self knowledge
Research Plan
Studentka ve své praktické části vytvoří sérii fotografií, ze kterých vybere cyklus nejméně šesti finálních o rozměru 30x40cm. Fotografie budou upravené ve vhodném grafickém programu a následně zhotovené v digitální podobě. Během tvůrčího procesu studentka povede reflektivní deník, který bude základem pro teoretickou část její bakalářské práce. V teoretické části v rozsahu 30 - 40 stran se studentka zaměří na vzájemné vztahy mezi tvorbou, narativem, reflexí, interpretací výtvarného výrazu a (sebe) poznáním. Dané téma bude představeno prostřednictvím díla vybraného fotografa. V závěru práce studentka zhodnotí vlastní tvůrčí proces a jeho reflexi v kontextu popsané teorie.
Research Plan
Studentka ve své praktické části vytvoří sérii fotografií, ze kterých vybere cyklus nejméně šesti finálních o rozměru 30x40cm. Fotografie budou upravené ve vhodném grafickém programu a následně zhotovené v digitální podobě. Během tvůrčího procesu studentka povede reflektivní deník, který bude základem pro teoretickou část její bakalářské práce. V teoretické části v rozsahu 30 - 40 stran se studentka zaměří na vzájemné vztahy mezi tvorbou, narativem, reflexí, interpretací výtvarného výrazu a (sebe) poznáním. Dané téma bude představeno prostřednictvím díla vybraného fotografa. V závěru práce studentka zhodnotí vlastní tvůrčí proces a jeho reflexi v kontextu popsané teorie.
Recommended resources
1. Anděl,Jaroslav.Příběh moderního média. 1. vyd. Praha: Kant, 2004. 96s. ISBN 80-86217-66-3
2. Mrázková, Daniela, Příběh fotografie: Vyprávění o historii světové fotografie prostřednictvím životních a tvůrčích osudů vžznamných osobností a mezních vývojových okamžiků, Praha : MF 1985
3. Slavík, Jan, Umení zážitku, zážitek umení. 1. díl : teorie a praxe artefiletiky , V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická
fakulta 2001
4. Slaví, Jan, WAWROSZ, P., Umení zážitku, zážitek umení. 2. díl : teorie a praxe artefiletiky , Praha : Univerzita Karlova-
Pedagogická fakulta 2004
5. Kratochvíl, Zdeněk, Bouzek, Jan, Proměny interpretací, Praha: Hermann & synové, 1996
6. Ženatá, Kamila, Obrazy z nevědomí, Portál, Praha, 2005
Recommended resources
1. Anděl,Jaroslav.Příběh moderního média. 1. vyd. Praha: Kant, 2004. 96s. ISBN 80-86217-66-3
2. Mrázková, Daniela, Příběh fotografie: Vyprávění o historii světové fotografie prostřednictvím životních a tvůrčích osudů vžznamných osobností a mezních vývojových okamžiků, Praha : MF 1985
3. Slavík, Jan, Umení zážitku, zážitek umení. 1. díl : teorie a praxe artefiletiky , V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická
fakulta 2001
4. Slaví, Jan, WAWROSZ, P., Umení zážitku, zážitek umení. 2. díl : teorie a praxe artefiletiky , Praha : Univerzita Karlova-
Pedagogická fakulta 2004
5. Kratochvíl, Zdeněk, Bouzek, Jan, Proměny interpretací, Praha: Hermann & synové, 1996
6. Ženatá, Kamila, Obrazy z nevědomí, Portál, Praha, 2005