Tato bakalářská práce má za cíl sestavení plánu podnikatelské příležitosti v oblasti wellness. K tomuto cíli vedlo několik dílčích kroků. Tedy jako první je v práci teoreticky vymezen pojem wellness a pojem podnikatelská příležitost. Dále je v práci obsaženo zamyšlení nad současným stavem wellness z hlediska podnikatelské příležitosti. Na základě této úvahy byla dále vybrána organizace podnikající v této oblasti a to konkrétně Léčebné lázně Jáchymov a. s. Podnikatelská činnost této společnosti je v práci analyzována nástroji, jako jsou analýza zákazníka, analýza konkurence, SWOT analýza, analýza marketingového mixu a další. Tyto analýzy posloužily k zjištění současného stavu podnikatelských aktivit Léčebných lázní Jáchymov a. s. a pomohly odhalit jistou mezeru v jejich činnosti. Touto mezerou je absence nabídky statků a služeb, které by klientům lázní umožnily věnovat se wellness také doma. Proto je poslední částí této bakalářské práce plán podnikatelské příležitosti v oblasti wellness sestavený pro Léčebné lázně Jáchymov a. s. Sestavená podnikatelská jednotka WELLATOME se zabývá zprostředkováním wellness produktů pro domácí využití. Tento plán je do budoucna připraven pro nahlédnutí vedoucím pracovníkům lázní.
Annotation in English
This thesis aims to build its plan business opportunity in the wellness industry. To this goal led several steps. So the first job is in theory a definition of the concept of wellness and business opportunity. The study also included consideration of the current state of wellness in terms of business opportunities. Based on this reasoning was also selected organizations active in this area, namely Spa Jáchymov. The business of this company is at work analyzing by tools, such as customer analysis, competition analysis, SWOT analysis, marketing mix and more. This analysis served to identify the current state of business Jáchymov Wellness Spa and help to detect a gap in their work. This gap is the absence of supply of goods and services that enable clients to take wellness at home. Therefore, the last part of this work is a plan of business opportunity in the wellness compiled for Spa Jáchymov. Assembled business of WELLATOME unit is engaged in the provision of wellness products for home use. This plan is ready for future access to managers of this spa.
Keywords
wellness, podnikatelská příležitost, podnikatelský plán
Keywords in English
wellness, business oportunity, business plan
Length of the covering note
74 s. (16 016 slov)
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce má za cíl sestavení plánu podnikatelské příležitosti v oblasti wellness. K tomuto cíli vedlo několik dílčích kroků. Tedy jako první je v práci teoreticky vymezen pojem wellness a pojem podnikatelská příležitost. Dále je v práci obsaženo zamyšlení nad současným stavem wellness z hlediska podnikatelské příležitosti. Na základě této úvahy byla dále vybrána organizace podnikající v této oblasti a to konkrétně Léčebné lázně Jáchymov a. s. Podnikatelská činnost této společnosti je v práci analyzována nástroji, jako jsou analýza zákazníka, analýza konkurence, SWOT analýza, analýza marketingového mixu a další. Tyto analýzy posloužily k zjištění současného stavu podnikatelských aktivit Léčebných lázní Jáchymov a. s. a pomohly odhalit jistou mezeru v jejich činnosti. Touto mezerou je absence nabídky statků a služeb, které by klientům lázní umožnily věnovat se wellness také doma. Proto je poslední částí této bakalářské práce plán podnikatelské příležitosti v oblasti wellness sestavený pro Léčebné lázně Jáchymov a. s. Sestavená podnikatelská jednotka WELLATOME se zabývá zprostředkováním wellness produktů pro domácí využití. Tento plán je do budoucna připraven pro nahlédnutí vedoucím pracovníkům lázní.
Annotation in English
This thesis aims to build its plan business opportunity in the wellness industry. To this goal led several steps. So the first job is in theory a definition of the concept of wellness and business opportunity. The study also included consideration of the current state of wellness in terms of business opportunities. Based on this reasoning was also selected organizations active in this area, namely Spa Jáchymov. The business of this company is at work analyzing by tools, such as customer analysis, competition analysis, SWOT analysis, marketing mix and more. This analysis served to identify the current state of business Jáchymov Wellness Spa and help to detect a gap in their work. This gap is the absence of supply of goods and services that enable clients to take wellness at home. Therefore, the last part of this work is a plan of business opportunity in the wellness compiled for Spa Jáchymov. Assembled business of WELLATOME unit is engaged in the provision of wellness products for home use. This plan is ready for future access to managers of this spa.
Keywords
wellness, podnikatelská příležitost, podnikatelský plán
Keywords in English
wellness, business oportunity, business plan
Research Plan
Sestavte teoretický pohled na wellness jako podnikatelské příležitosti.
Zhodnoťte současný stav wellness z hlediska podnikatelské příležitosti.
Představte vybranou organizaci podnikající v oblasti wellness.
Na základě provedených analýz zhodnoťe současný stav podnikatelských aktivit.
Sestavte vlastní plán podnikatelské příležitosti.
Research Plan
Sestavte teoretický pohled na wellness jako podnikatelské příležitosti.
Zhodnoťte současný stav wellness z hlediska podnikatelské příležitosti.
Představte vybranou organizaci podnikající v oblasti wellness.
Na základě provedených analýz zhodnoťe současný stav podnikatelských aktivit.
Sestavte vlastní plán podnikatelské příležitosti.
Recommended resources
CATHALA, H. WELLNESS od vnějšího pohybu k vnitřnímu klidu. Praha : Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-2323-5
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha : Management Press, 2000, ISBN 80-7261-010-4
M\"ULLEROVÁ, A. Wellness jako životní styl. Brno : ERA group, 2008, ISBN 978-80-7366-134-2
NOVOTNÝ, J. Nauka o podniku. Výstavba podniku. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2007, ISBN 978-80-7380-071-0
TRUNEČEK, J. Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha : Kamil Mařík - Professional Publishing, 2004, ISBN 80-86419-67-3
Recommended resources
CATHALA, H. WELLNESS od vnějšího pohybu k vnitřnímu klidu. Praha : Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-2323-5
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha : Management Press, 2000, ISBN 80-7261-010-4
M\"ULLEROVÁ, A. Wellness jako životní styl. Brno : ERA group, 2008, ISBN 978-80-7366-134-2
NOVOTNÝ, J. Nauka o podniku. Výstavba podniku. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2007, ISBN 978-80-7380-071-0
TRUNEČEK, J. Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha : Kamil Mařík - Professional Publishing, 2004, ISBN 80-86419-67-3