Bakalářská práce se zabývá impresionismem v kontextu pařížské společnosti na konci 19. století. Nejprve je pozornost věnována Francii od druhé poloviny 19. století. Zohledněna je rovněž salonní praxe a pařížská umělecká kritika. Další část přibližuje zrod impresionismu a jeho inspirační zdroje, dále pak následuje kapitola věnovaná impresionistickým výstavám a práce je zakončena zánikem impresionismu.
Annotation in English
The bachelors thesis is about impressionism in the context of Paris society in the late 19th century. Intially this thesis deals wth France from the second half of the 19th century. The Salon practice and the Paris art critique are also put into consideration. The next part focuses on the birth of impressionism and its sources of inspiration. The next chapter containing information about impressionist exhibitions and the end of the thesis is part about the demise of impressionism.
Keywords
Paříž, impresionismus, 19. století, malířství, Francie, kritika, společnost, Salon, Monet
Keywords in English
Paris, impressionism, 19th century, painting, France, critique, society, Salon, Monet
Length of the covering note
62 s. (92 975)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá impresionismem v kontextu pařížské společnosti na konci 19. století. Nejprve je pozornost věnována Francii od druhé poloviny 19. století. Zohledněna je rovněž salonní praxe a pařížská umělecká kritika. Další část přibližuje zrod impresionismu a jeho inspirační zdroje, dále pak následuje kapitola věnovaná impresionistickým výstavám a práce je zakončena zánikem impresionismu.
Annotation in English
The bachelors thesis is about impressionism in the context of Paris society in the late 19th century. Intially this thesis deals wth France from the second half of the 19th century. The Salon practice and the Paris art critique are also put into consideration. The next part focuses on the birth of impressionism and its sources of inspiration. The next chapter containing information about impressionist exhibitions and the end of the thesis is part about the demise of impressionism.
Keywords
Paříž, impresionismus, 19. století, malířství, Francie, kritika, společnost, Salon, Monet
Keywords in English
Paris, impressionism, 19th century, painting, France, critique, society, Salon, Monet
Research Plan
Bakalářská práce se bude zabývat impresionismem v kontextu pařížské společnosti konce 19. století. Bude rozdělena do několika tématických okruhů. Nejprve bude pozornost věnována Francii v druhé polovině 19. století, především Paříži, která se v té době stala uměleckým centrem Evropy. Další část se bude snažit přiblížit zrod impresionismu, jeho inspirační zdroje a hlavní osobnosti tohoto nového uměleckého směru. Zohledněna bude také salonní praxe a pařížská umělecká kritika, která měla velký význam pro jeho vývoj.
Research Plan
Bakalářská práce se bude zabývat impresionismem v kontextu pařížské společnosti konce 19. století. Bude rozdělena do několika tématických okruhů. Nejprve bude pozornost věnována Francii v druhé polovině 19. století, především Paříži, která se v té době stala uměleckým centrem Evropy. Další část se bude snažit přiblížit zrod impresionismu, jeho inspirační zdroje a hlavní osobnosti tohoto nového uměleckého směru. Zohledněna bude také salonní praxe a pařížská umělecká kritika, která měla velký význam pro jeho vývoj.
Recommended resources
Feist, Peter H., Walther, Ingo F., Malířství impresionismu: 1860-1920, Köln 2003
Tuffelli, Nicole, Umění 19. století: 1848-1905, Praha 2001
Moffett, Charles S., The New Painting: Impressionism 1874-1886, Geneva 1986
Charle, Christophe, Paříž na přelomu století, kultura a politika fin de siécle, Praha 2004
Benjamin, Walter, Umění a jeho zdroj, Praha 1979
Recommended resources
Feist, Peter H., Walther, Ingo F., Malířství impresionismu: 1860-1920, Köln 2003
Tuffelli, Nicole, Umění 19. století: 1848-1905, Praha 2001
Moffett, Charles S., The New Painting: Impressionism 1874-1886, Geneva 1986
Charle, Christophe, Paříž na přelomu století, kultura a politika fin de siécle, Praha 2004
Benjamin, Walter, Umění a jeho zdroj, Praha 1979