Cílem bakalářské práce bylo zjistit stav počítačové gramotnosti různých sociálních skupin. Z námi uskutečněného výzkumu vyplynulo, že ženy jsou počítačově gramotnější než muži. Lidé s vysokoškolským vzděláním jsou na tom podstatně lépe než středoškoláci. Z věkových skupin nejlépe dopadla kategorie 15-30.
Shrneme-li výsledky našeho dotazníkového šetření a šetření prováděných v minulosti či současnosti jak českými, tak mezinárodními společnostmi, můžeme konstatovat, že počítačová gramotnost se neustále zvyšuje v závislosti na tom, jak dochází ke zdokonalování počítačové techniky.
Anotace v angličtině
The object of the Bachelor thesis was to find out what is the level of computer literacy of different social groups. From our questionnaire survey resulted that women have better computer literacy than men. People with university education have significantly higher level of computer skills than secondary school graduated. From the age groups the best one is the category 15-30.
Summarizing the results of our questionnaire survey and others made in the past
or at present, made by Czech or international societies, we can observe that computer literacy is advancing continuously depending on improvement of computer technology.
Cílem bakalářské práce bylo zjistit stav počítačové gramotnosti různých sociálních skupin. Z námi uskutečněného výzkumu vyplynulo, že ženy jsou počítačově gramotnější než muži. Lidé s vysokoškolským vzděláním jsou na tom podstatně lépe než středoškoláci. Z věkových skupin nejlépe dopadla kategorie 15-30.
Shrneme-li výsledky našeho dotazníkového šetření a šetření prováděných v minulosti či současnosti jak českými, tak mezinárodními společnostmi, můžeme konstatovat, že počítačová gramotnost se neustále zvyšuje v závislosti na tom, jak dochází ke zdokonalování počítačové techniky.
Anotace v angličtině
The object of the Bachelor thesis was to find out what is the level of computer literacy of different social groups. From our questionnaire survey resulted that women have better computer literacy than men. People with university education have significantly higher level of computer skills than secondary school graduated. From the age groups the best one is the category 15-30.
Summarizing the results of our questionnaire survey and others made in the past
or at present, made by Czech or international societies, we can observe that computer literacy is advancing continuously depending on improvement of computer technology.
1. Vymezte pojem počítačová gramotnost
2. Popište současný stav počítačové gramotnosti v české společnosti a možnosti vzdělávání v této oblasti
3. Realizujte dotazníkového šetření na vybraných sociálních skupinách
4. Vyhodnoťte celé šetření
5. Navrhněte možnosti dalšího výzkumu
Zásady pro vypracování
1. Vymezte pojem počítačová gramotnost
2. Popište současný stav počítačové gramotnosti v české společnosti a možnosti vzdělávání v této oblasti
3. Realizujte dotazníkového šetření na vybraných sociálních skupinách
4. Vyhodnoťte celé šetření
5. Navrhněte možnosti dalšího výzkumu
Seznam doporučené literatury
FEJTOVÁ, M. S počítačem do Evropy. Brno: Computer Press, 2004. 152 s. ISBN 80-251-0227-0
SAK, P.; SKALKOVÁ, J.; MAREŠ, J. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. 296 s. ISBN 978-80-7367-230-0
DOSTÁL, J. Informační a počítačová gramotnost - klíčové pojmy informační výchovy. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007. s. 60 - 65.
Kolektiv autorů. Počítačová gramotnost: [učebnice]. Praha: SoftPress, 2004. 656 s. ISBN 80-86497-61-5
Seznam doporučené literatury
FEJTOVÁ, M. S počítačem do Evropy. Brno: Computer Press, 2004. 152 s. ISBN 80-251-0227-0
SAK, P.; SKALKOVÁ, J.; MAREŠ, J. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. 296 s. ISBN 978-80-7367-230-0
DOSTÁL, J. Informační a počítačová gramotnost - klíčové pojmy informační výchovy. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007. s. 60 - 65.
Kolektiv autorů. Počítačová gramotnost: [učebnice]. Praha: SoftPress, 2004. 656 s. ISBN 80-86497-61-5