Tato diplomová práce je zaměřena na měření složitosti dodavatelsko-odběratelského systému společnosti MOVO, s.r.o. pomocí kvantitativních měr. V úvodní části diplomové práce je popsána historie a současnosti firmy MOVO, s.r.o. Dále je věnována pozornost teoretickému vymezení odběratelsko-dodavatelských vztahů a dodavatelsko-odběratelským vztahům společnosti MOVO, s.r.o. Následně je přiblížena teorie měření složitosti dodavatelsko-odběratelského systému založeného na entropii a provedena analýza složitosti dodavatelsko-odběratelského systému firmy MOVO, s.r.o. Na základě provedeného měření je ověřena spolehlivost stávajících dodavatelů v dodržování termínů dodání. Poté je porovnán dosavadní způsob hodnocení dodavatelů společnosti s novou možností použití entropie a je navržen způsob využití tohoto nového prostředku hodnocení spolehlivosti dodavatelů v podniku. Měření složitosti dodavatelsko-odběratelských vztahů pomocí kvantitativních měr je opravdu velmi vhodným, kvalitním a objektivním prostředkem pro hodnocení dodavatelů v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů.
Annotation in English
This graduation thesis is focused on measurement of supplier-customer system complexity using quantitative measures in MOVO, company Ltd. In the introductory part of the diploma thesis the history and present of MOVO, company Ltd is described. Then the attention is paid to the theoretical definition of supplier-customer relationships and supplier-customer relationships of MOVO, company Ltd. Subsequently, measurement of supplier-customer system complexity using quantitative measures is introduced and the analysis of the measurement of supplier-customer system complexity MOVO, company Ltd. is performed. Based on the performed measurements, the reliability of present suppliers in timeliness of delivery is verified. Then the current method of suppliers? evaluation in company is compared with the new possibility of using entropy and the way of using this new means of suppliers? evaluation in company is suggested. The measurement of supplier-customer system complexity is very convenient, high quality and objective means for suppliers? evaluation within supplier-customer relationships.
Keywords
nákup, dodavatelsko-odběratelské vztahy, měření složitosti dodavatelsko-odběratelských vztahů, entropie
Keywords in English
purchase, supplier-customer relationships, measurement of supplier-customer system complexity, entropy
Length of the covering note
64 s., 31 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce je zaměřena na měření složitosti dodavatelsko-odběratelského systému společnosti MOVO, s.r.o. pomocí kvantitativních měr. V úvodní části diplomové práce je popsána historie a současnosti firmy MOVO, s.r.o. Dále je věnována pozornost teoretickému vymezení odběratelsko-dodavatelských vztahů a dodavatelsko-odběratelským vztahům společnosti MOVO, s.r.o. Následně je přiblížena teorie měření složitosti dodavatelsko-odběratelského systému založeného na entropii a provedena analýza složitosti dodavatelsko-odběratelského systému firmy MOVO, s.r.o. Na základě provedeného měření je ověřena spolehlivost stávajících dodavatelů v dodržování termínů dodání. Poté je porovnán dosavadní způsob hodnocení dodavatelů společnosti s novou možností použití entropie a je navržen způsob využití tohoto nového prostředku hodnocení spolehlivosti dodavatelů v podniku. Měření složitosti dodavatelsko-odběratelských vztahů pomocí kvantitativních měr je opravdu velmi vhodným, kvalitním a objektivním prostředkem pro hodnocení dodavatelů v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů.
Annotation in English
This graduation thesis is focused on measurement of supplier-customer system complexity using quantitative measures in MOVO, company Ltd. In the introductory part of the diploma thesis the history and present of MOVO, company Ltd is described. Then the attention is paid to the theoretical definition of supplier-customer relationships and supplier-customer relationships of MOVO, company Ltd. Subsequently, measurement of supplier-customer system complexity using quantitative measures is introduced and the analysis of the measurement of supplier-customer system complexity MOVO, company Ltd. is performed. Based on the performed measurements, the reliability of present suppliers in timeliness of delivery is verified. Then the current method of suppliers? evaluation in company is compared with the new possibility of using entropy and the way of using this new means of suppliers? evaluation in company is suggested. The measurement of supplier-customer system complexity is very convenient, high quality and objective means for suppliers? evaluation within supplier-customer relationships.
Keywords
nákup, dodavatelsko-odběratelské vztahy, měření složitosti dodavatelsko-odběratelských vztahů, entropie
Keywords in English
purchase, supplier-customer relationships, measurement of supplier-customer system complexity, entropy
Research Plan
Obecně popište dodavatelsko-odběratelské vztahy MSP.
Změřte složitosti dodavatelsko-odběratelských vztahů pomocí kvantitativních měr.
Určete specifika firmy pro měření složitosti dodavatelsko-odběratelských vztahů, odpovídající strukturu dat a vytvořte databáze.
Vypočtěte kvantitativní míry založené na entropii.
Zhodnoťte dodavatelsko-odběratelské vztahy v podniku a navrhněte možná řešení.
Research Plan
Obecně popište dodavatelsko-odběratelské vztahy MSP.
Změřte složitosti dodavatelsko-odběratelských vztahů pomocí kvantitativních měr.
Určete specifika firmy pro měření složitosti dodavatelsko-odběratelských vztahů, odpovídající strukturu dat a vytvořte databáze.
Vypočtěte kvantitativní míry založené na entropii.
Zhodnoťte dodavatelsko-odběratelské vztahy v podniku a navrhněte možná řešení.
Recommended resources
HOFMAN, J.; LUKÁŠ, L. Measurement of supplier-customer system complexity based upon entropy. In Mathematical Methods in Economics 2006. Proceedings of the 24th International Pilsen Conference. Pilsen: University of West Bohemia, 2006. ISBN 80-7043-480-5
LUKÁŠ, L. Pravděpodobnostní modely některých manažerských úloh (Probalistic models of some managerial problems, in czech). Plzeň: ZČU, 2005. ISBN 80-7043-402-3
SIVADASAN, S.; EFSTATHIOU, J.; CALINESCU, A.; HUACCHO HUATUCO, L. Advances on measuring the operational complexity of supplier-customer systems. EJOR 171 (2006), pp 208-226
Recommended resources
HOFMAN, J.; LUKÁŠ, L. Measurement of supplier-customer system complexity based upon entropy. In Mathematical Methods in Economics 2006. Proceedings of the 24th International Pilsen Conference. Pilsen: University of West Bohemia, 2006. ISBN 80-7043-480-5
LUKÁŠ, L. Pravděpodobnostní modely některých manažerských úloh (Probalistic models of some managerial problems, in czech). Plzeň: ZČU, 2005. ISBN 80-7043-402-3
SIVADASAN, S.; EFSTATHIOU, J.; CALINESCU, A.; HUACCHO HUATUCO, L. Advances on measuring the operational complexity of supplier-customer systems. EJOR 171 (2006), pp 208-226