Předložená práce je zaměřena na vypracování návrhu komunikačního plánu pro hotel Centrál. Teoretická část obsahuje jednotlivé části komunikačního mixu, popis hotelových služeb a informace o stavu hromadných ubytovacích zařízení v Plzeňském kraji. Praktická část hodnotí současný stav hotelu pomocí SWOT analýzy a dílčích dotazníkových šetřeních. Cílem této práce je využít komunikační nástroje, které budou efektivně informovat cílové skupiny hotelu. Výstup obsahuje konkrétní části komunikačního mixu, které autor podle výsledků z výzkumné části zvolil.
Annotation in English
The aim of this Bachelor Thesis is building up of communication plan for Central hotel. The theoretical part includes individual parts of a communication mix such as description of hotel services and information about the state of public accommodation establishments in Pilsen region. The practical part assesses the current state of the hotel through a SWOT analysis and surveys. I would like to show the use of communication tools that will effectively inform the target groups of the hotel in practice. The output includes specific parts of the communication mix, which were selected based on the results of the preceding research.
Marketing mix, communication mix, hotel services, SWOT analysis, competition analysis, customers analysis
Length of the covering note
74 s. (109 302 znaků)
Language
CZ
Annotation
Předložená práce je zaměřena na vypracování návrhu komunikačního plánu pro hotel Centrál. Teoretická část obsahuje jednotlivé části komunikačního mixu, popis hotelových služeb a informace o stavu hromadných ubytovacích zařízení v Plzeňském kraji. Praktická část hodnotí současný stav hotelu pomocí SWOT analýzy a dílčích dotazníkových šetřeních. Cílem této práce je využít komunikační nástroje, které budou efektivně informovat cílové skupiny hotelu. Výstup obsahuje konkrétní části komunikačního mixu, které autor podle výsledků z výzkumné části zvolil.
Annotation in English
The aim of this Bachelor Thesis is building up of communication plan for Central hotel. The theoretical part includes individual parts of a communication mix such as description of hotel services and information about the state of public accommodation establishments in Pilsen region. The practical part assesses the current state of the hotel through a SWOT analysis and surveys. I would like to show the use of communication tools that will effectively inform the target groups of the hotel in practice. The output includes specific parts of the communication mix, which were selected based on the results of the preceding research.