Tématem bakalářské práce je sestavení marketingového plánu, který je specifický pro firmu pohybující se na B2B trhu. Ke zpracování první části, která teoreticky popisuje B2B trh, byly využity odborné publikace z oblasti marketingu. Druhá část práce popisuje vybranou společnost, její zákazníky, chování zákazníků a specifickou komunikaci s nimi. V bakalářské práci je zohledněna i SWOT analýza a také analýza konkurence. Další část je zaměřena na ostatní prvky marketingového plánu, které představují navržení cílů společnosti a k nim vhodné strategie, dále rozpočet a zpětnou vazbu. Nechybí ani zpracování specifického marketingového mixu vybrané společnosti. Na konci práce je celý navrhovaný postup zhodnocen.
Annotation in English
The theme of the bachelor´s work is a construction of a marketing plan, which is specific for a company moving in the B2B market. For processing of the first part, which theoretically describes B2B market were chosen skilled publications from the marketing sphere. The second part of the work describes the chosen company, its customers, a behaviour of customers and a specific communication with them. In the bachelor´s work is also taken in account SWOT analysis and a competitor´s analysis as well. The next part is directed to other elements of marketing plan, which represents a suggestion of company aims and appropriate strategies, budget and feedback. The processing of specific marketing mix of chosen company isn´t missing. In the end of the work is the whole suggested progress evaluated.
B2B market, marketing tools, a company, a customer, aims, a strategy
Length of the covering note
56 s.
Language
CZ
Annotation
Tématem bakalářské práce je sestavení marketingového plánu, který je specifický pro firmu pohybující se na B2B trhu. Ke zpracování první části, která teoreticky popisuje B2B trh, byly využity odborné publikace z oblasti marketingu. Druhá část práce popisuje vybranou společnost, její zákazníky, chování zákazníků a specifickou komunikaci s nimi. V bakalářské práci je zohledněna i SWOT analýza a také analýza konkurence. Další část je zaměřena na ostatní prvky marketingového plánu, které představují navržení cílů společnosti a k nim vhodné strategie, dále rozpočet a zpětnou vazbu. Nechybí ani zpracování specifického marketingového mixu vybrané společnosti. Na konci práce je celý navrhovaný postup zhodnocen.
Annotation in English
The theme of the bachelor´s work is a construction of a marketing plan, which is specific for a company moving in the B2B market. For processing of the first part, which theoretically describes B2B market were chosen skilled publications from the marketing sphere. The second part of the work describes the chosen company, its customers, a behaviour of customers and a specific communication with them. In the bachelor´s work is also taken in account SWOT analysis and a competitor´s analysis as well. The next part is directed to other elements of marketing plan, which represents a suggestion of company aims and appropriate strategies, budget and feedback. The processing of specific marketing mix of chosen company isn´t missing. In the end of the work is the whole suggested progress evaluated.