Cílem mé bakalářské práce "Marketing v podmínkách Městské knihovny v Litvínově (na příkladu cílové skupiny seniorů)" bylo popsat a zhodnotit činnosti Klubu seniorů, zanalyzovat zájmy členů Klubu seniorů a navrhnout případná zlepšení. V první kapitole jsem se zabývala knihovnami v rámci odborné literatury, neziskového sektoru a marketingem knihoven. V další kapitole jsem se věnovala popisu historie knihovny, činnostmi knihovny a také popisu Klubu seniorů a jeho aktivitám. Dále jsem zpracovala informace o statistikách knihovny a Klubu seniorů a provedla analýzu zájmů členů Klubu seniorů, které ukázalo, že by Klub seniorů měl provést několik opatření.
V závěru práce jsem provedla syntézu a shrnula nové náměty do marketingového mixu Klubu seniorů, který uvádí možná zlepšení pro získání nových zákazníků a zvýšení příjmové stránky finanční činnosti.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis "Marketing in conditions of the Municipal Library in Litvinov
(On the example of the target group of seniors)" was to describe and evaluate activities of the Senior Club and to analyze interests of members of the Senior Club and also to suggest possible improvements. In the first chapter I dealt with libraries in connection with the scientific literature, non-profit sector and in connection with marketing of libraries. In the next chapter I focused on the history of the library in Litvínov, on its activities and on the description of the Senior Club and its activities. Then I process the information about the statistics of the library and of the Senior Club. I also made an analysis of the interests of members of the Senior Club, which indicated that the Senior Club should implement some measures.
At the conclusion I made a synthesis and summarized new ideas and suggestions into the marketing mix of the Senior Club, where there are possible improvements to attract new customers and increase financial budget of the library.
Cílem mé bakalářské práce "Marketing v podmínkách Městské knihovny v Litvínově (na příkladu cílové skupiny seniorů)" bylo popsat a zhodnotit činnosti Klubu seniorů, zanalyzovat zájmy členů Klubu seniorů a navrhnout případná zlepšení. V první kapitole jsem se zabývala knihovnami v rámci odborné literatury, neziskového sektoru a marketingem knihoven. V další kapitole jsem se věnovala popisu historie knihovny, činnostmi knihovny a také popisu Klubu seniorů a jeho aktivitám. Dále jsem zpracovala informace o statistikách knihovny a Klubu seniorů a provedla analýzu zájmů členů Klubu seniorů, které ukázalo, že by Klub seniorů měl provést několik opatření.
V závěru práce jsem provedla syntézu a shrnula nové náměty do marketingového mixu Klubu seniorů, který uvádí možná zlepšení pro získání nových zákazníků a zvýšení příjmové stránky finanční činnosti.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis "Marketing in conditions of the Municipal Library in Litvinov
(On the example of the target group of seniors)" was to describe and evaluate activities of the Senior Club and to analyze interests of members of the Senior Club and also to suggest possible improvements. In the first chapter I dealt with libraries in connection with the scientific literature, non-profit sector and in connection with marketing of libraries. In the next chapter I focused on the history of the library in Litvínov, on its activities and on the description of the Senior Club and its activities. Then I process the information about the statistics of the library and of the Senior Club. I also made an analysis of the interests of members of the Senior Club, which indicated that the Senior Club should implement some measures.
At the conclusion I made a synthesis and summarized new ideas and suggestions into the marketing mix of the Senior Club, where there are possible improvements to attract new customers and increase financial budget of the library.