Tato bakalářská práce analyzuje stav na trhu cestovního ruchu a na základě zpracovaných analýz vytváří nový produktový mix pro nově začínající cestovní kancelář. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, se zaměřuje na popis základních pojmů a charakterizuje jednotlivé části trhu, na problematiku produktového mixu, zaměřuje se na určitý segment trhu a vybírá cílovou skupinu. Jsou zde využity sekundární zdroje informací. V druhé části se již projekt prakticky zaměřuje na popis trhu cestovního ruchu v České republice, na analýzu jeho nabídky i poptávky. Využívá k tomu nástrojů jako dotazník a osobní rozhovory. Získaná primární data jsou následně interpretována pomocí tabulek, grafů a vzorce. Na závěr jsou navrženy konkrétní nově vytvořené zájezdy.
Annotation in English
This bachelor work analyses the actual state of the travel movement market and creates a new product mix based on the analysis. The work is divided into two parts. First, theoretical part, concerns description of basic notions, describes each part of the market, product mix problems, takes a deeper look at a specific segment of market and chooses its target group. There are used secondary sources. Second part deals with describing travel movement market in the Czech Republic, analysis of its offer and demand. This part is based on interviews and questionnaires. The data gained are further interpreted by charts, graphs and figures. At the end, there are proposed particular, newly created tours.
Tato bakalářská práce analyzuje stav na trhu cestovního ruchu a na základě zpracovaných analýz vytváří nový produktový mix pro nově začínající cestovní kancelář. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, se zaměřuje na popis základních pojmů a charakterizuje jednotlivé části trhu, na problematiku produktového mixu, zaměřuje se na určitý segment trhu a vybírá cílovou skupinu. Jsou zde využity sekundární zdroje informací. V druhé části se již projekt prakticky zaměřuje na popis trhu cestovního ruchu v České republice, na analýzu jeho nabídky i poptávky. Využívá k tomu nástrojů jako dotazník a osobní rozhovory. Získaná primární data jsou následně interpretována pomocí tabulek, grafů a vzorce. Na závěr jsou navrženy konkrétní nově vytvořené zájezdy.
Annotation in English
This bachelor work analyses the actual state of the travel movement market and creates a new product mix based on the analysis. The work is divided into two parts. First, theoretical part, concerns description of basic notions, describes each part of the market, product mix problems, takes a deeper look at a specific segment of market and chooses its target group. There are used secondary sources. Second part deals with describing travel movement market in the Czech Republic, analysis of its offer and demand. This part is based on interviews and questionnaires. The data gained are further interpreted by charts, graphs and figures. At the end, there are proposed particular, newly created tours.