Ve své bakalářské práci Hlasový projev učitelů praktického vyučování a odborného výcviku se věnuji fyziologii a tvoření hlasu, osvětluji nejdůležitější zásady pro správný hlasový projev a do přílohy přikládám cvičení podporující sebepercepci. Hlavním cílem praktické části je za pomoci dotazníkové metody zjistit, jak studenti výše zmíněného oboru na plzeňské Pedagogické fakultě ZČU vnímají důležitost svého hlasu při výkonu profese.
Anotace v angličtině
In my undergraduate work Voice speech teachers of practical subjects and vocational training is devoted to physiology and voice formation, illuminates the most important principles for the correct voice and speech exercises in Annex I attach supporting sebepercepci. The main aim of the practical part is using the questionnaire method to determine how students above the field at the Faculty of Education University of West Bohemia in Pilsen perceive the importance of their voice in the profession.
Klíčová slova
hlas, učitel, praktické vyučování, odborný výcvik
Klíčová slova v angličtině
voice, teacher, practical training, vocational training
Rozsah průvodní práce
59 stran (72 805 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci Hlasový projev učitelů praktického vyučování a odborného výcviku se věnuji fyziologii a tvoření hlasu, osvětluji nejdůležitější zásady pro správný hlasový projev a do přílohy přikládám cvičení podporující sebepercepci. Hlavním cílem praktické části je za pomoci dotazníkové metody zjistit, jak studenti výše zmíněného oboru na plzeňské Pedagogické fakultě ZČU vnímají důležitost svého hlasu při výkonu profese.
Anotace v angličtině
In my undergraduate work Voice speech teachers of practical subjects and vocational training is devoted to physiology and voice formation, illuminates the most important principles for the correct voice and speech exercises in Annex I attach supporting sebepercepci. The main aim of the practical part is using the questionnaire method to determine how students above the field at the Faculty of Education University of West Bohemia in Pilsen perceive the importance of their voice in the profession.
Klíčová slova
hlas, učitel, praktické vyučování, odborný výcvik
Klíčová slova v angličtině
voice, teacher, practical training, vocational training
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. Plzeň: ZČU Plzeň, 2002. ISBN 80-7082-842-0.\\
VÁLKOVÁ, L. Hlasové poruchy. Studijní text vzdělávacího cyklu Via aperta. Rokycany: DDM Rokycany, 2008. ISBN 978-80-254-1647-1.\\
VÁLKOVÁ, L.; VYSKOČILOVÁ, E. Hlas individuality. Psychosomatické pojetí hlasové výchovy. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2007. ISBN 80-7331-034-1.\\
TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004. ISBN 80-7068-168-1.\\
SOUKUP, J. Hlas, zpěv, pěvecké umění. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1959.\\
SLAVÍKOVÁ, M. Psychologické aspekty hlasové výchovy žáků základní školy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004. ISBN 80-7043-261-6.\\
BAROVÁ, A. Proč zpíváme? Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2005. ISBN 80-86928-03-9.\\
COBLENZER, H.; MUHAR, F. Dech a hlas: návod k dobré mluvě. Praha: Akademie múzických umění, 2001. ISBN 80-85883-82-1.\\
Seznam doporučené literatury
VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. Plzeň: ZČU Plzeň, 2002. ISBN 80-7082-842-0.\\
VÁLKOVÁ, L. Hlasové poruchy. Studijní text vzdělávacího cyklu Via aperta. Rokycany: DDM Rokycany, 2008. ISBN 978-80-254-1647-1.\\
VÁLKOVÁ, L.; VYSKOČILOVÁ, E. Hlas individuality. Psychosomatické pojetí hlasové výchovy. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2007. ISBN 80-7331-034-1.\\
TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004. ISBN 80-7068-168-1.\\
SOUKUP, J. Hlas, zpěv, pěvecké umění. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1959.\\
SLAVÍKOVÁ, M. Psychologické aspekty hlasové výchovy žáků základní školy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004. ISBN 80-7043-261-6.\\
BAROVÁ, A. Proč zpíváme? Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2005. ISBN 80-86928-03-9.\\
COBLENZER, H.; MUHAR, F. Dech a hlas: návod k dobré mluvě. Praha: Akademie múzických umění, 2001. ISBN 80-85883-82-1.\\