Tato bakalářská práce se zabývá etikou reklamy na alkoholické nápoje. Nejdříve jsou zde obecně rozebrány pojmy reklama a etika. Poté je stručně popsána právní regulace a etická samoregulace reklamy, jenž je dále aplikováno na oblast propagace alkoholických nápojů. Při řešení problematiky alkoholických nápojů v reklamě, jako kontroverzní oblasti, se práce věnuje konkrétním reklamám, řešeným z hlediska etiky. Následně byl proveden výzkum veřejného mínění formou dotazníkového šetření, který byl zaměřen na vnímání reklam propagující alkoholické nápoje z hlediska etiky. V závěru práce byla provedena analýza získaných údajů a vyhodnocení marketingového výzkumu.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s Thesis deals with the ethics of advertising for alcoholic beverages. First, there are generally discussed concepts of advertising and ethics. Following is a brief description of the legal and ethical self-regulation of advertising, which is then applied to the promotion of alcoholic beverages. In addressing the issue of alcoholic beverage advertising, as a controversial area, the work deals with specific advertisements, which are being solved in terms of ethics. Subsequently, there was an opinion poll performed and done in the form of questionnaire, which focused on the perception of commercials promoting alcoholic beverages in terms of ethics. This Bachelor´s Thesis is concluded by an analysis of the data and evaluation of marketing research.
Klíčová slova
reklama, etika, alkoholické nápoje, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
advertising, ethics, alcoholic beverages, marketing research
Rozsah průvodní práce
56 s., 8 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá etikou reklamy na alkoholické nápoje. Nejdříve jsou zde obecně rozebrány pojmy reklama a etika. Poté je stručně popsána právní regulace a etická samoregulace reklamy, jenž je dále aplikováno na oblast propagace alkoholických nápojů. Při řešení problematiky alkoholických nápojů v reklamě, jako kontroverzní oblasti, se práce věnuje konkrétním reklamám, řešeným z hlediska etiky. Následně byl proveden výzkum veřejného mínění formou dotazníkového šetření, který byl zaměřen na vnímání reklam propagující alkoholické nápoje z hlediska etiky. V závěru práce byla provedena analýza získaných údajů a vyhodnocení marketingového výzkumu.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s Thesis deals with the ethics of advertising for alcoholic beverages. First, there are generally discussed concepts of advertising and ethics. Following is a brief description of the legal and ethical self-regulation of advertising, which is then applied to the promotion of alcoholic beverages. In addressing the issue of alcoholic beverage advertising, as a controversial area, the work deals with specific advertisements, which are being solved in terms of ethics. Subsequently, there was an opinion poll performed and done in the form of questionnaire, which focused on the perception of commercials promoting alcoholic beverages in terms of ethics. This Bachelor´s Thesis is concluded by an analysis of the data and evaluation of marketing research.
Klíčová slova
reklama, etika, alkoholické nápoje, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
advertising, ethics, alcoholic beverages, marketing research
Zásady pro vypracování
Charakterizujte pojmy reklama a etika.
Analyzujte reklamní trh se zaměřením na reklamu propagující alkohol.
Proveďte marketingový výzkum veřejného mínění zaměřený na vnímání etičnosti v této oblasti.
Formulujte závěry a navrhněte doporučení pro danou oblast.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte pojmy reklama a etika.
Analyzujte reklamní trh se zaměřením na reklamu propagující alkohol.
Proveďte marketingový výzkum veřejného mínění zaměřený na vnímání etičnosti v této oblasti.
Formulujte závěry a navrhněte doporučení pro danou oblast.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P.; ARMSTRONG, G. Marketing. Praha : Grada Publishing a.s., 2004. ISBN 80-247-0513-3.
PELSMACKER, P.; BERGH, J.; GEUENS, M. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing a.s., 2003. ISBN 80-247-0254-1.
TOMAN, M. Intuitivní reklama. Praha : Management Press s.r.o., 2006. ISBN 80-7261-139-9.
WINTER, F. Reklama a právo. Praha : Linde a.a., 2001. ISBN 80-86473-79-1.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P.; ARMSTRONG, G. Marketing. Praha : Grada Publishing a.s., 2004. ISBN 80-247-0513-3.
PELSMACKER, P.; BERGH, J.; GEUENS, M. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing a.s., 2003. ISBN 80-247-0254-1.
TOMAN, M. Intuitivní reklama. Praha : Management Press s.r.o., 2006. ISBN 80-7261-139-9.
WINTER, F. Reklama a právo. Praha : Linde a.a., 2001. ISBN 80-86473-79-1.