Bakalářská práce ?Projekt kreativní účesové tvorby na Integrované střední škole živnostenské v Plzni? je zaměřena na aplikaci výukových metod v rámci odborného výcviku, které rozvíjí u žáků kreativitu a motivují je k získání a rozvoji nových dovedností a zkušeností. Metody jsou určeny k výuce v praktickém vyučování ve třetím ročníku oboru Kadeřník / Kadeřnice.
Teoretická část bakalářské práce se zabývá charakteristikou projektového vyučování, objasňuje pojmy motivace, kreativita a popisuje vhodné vyučovací metody pro tvorbu projektu. Praktická část bakalářské práce analyzuje a reflektuje realizaci projektu. Výsledky výzkumného šetření obsahují souhrnné informace o splnění dosahovaného cíle, které jsou ověřeny pomocí výzkumné metody pozorování, dotazníku a rozhovoru.
Annotation in English
Bachelor thesis ?Project of Creativity in Hairstyle at the Integrated Trade Secondary School of Business in Pilsen? is focused on the application of teaching methods within the framework of vocational training. These methods help to advance students´creativity and motivate them to gain and develop new skills and experiences. They are meant to be used in vocational training of the third class students of Hairdressing.
The theoretical part of the thesis is concerned with the project teaching and its typical characteristics. Concepts like motivation and creativity are explained and suitable teaching methods for project creation are described. The practical part of the thesis analyses and reflects execution of the project itself. Results of the research include overall information about completing the achieved goal, including research methods of observation, questionnaire and interview.
Bakalářská práce ?Projekt kreativní účesové tvorby na Integrované střední škole živnostenské v Plzni? je zaměřena na aplikaci výukových metod v rámci odborného výcviku, které rozvíjí u žáků kreativitu a motivují je k získání a rozvoji nových dovedností a zkušeností. Metody jsou určeny k výuce v praktickém vyučování ve třetím ročníku oboru Kadeřník / Kadeřnice.
Teoretická část bakalářské práce se zabývá charakteristikou projektového vyučování, objasňuje pojmy motivace, kreativita a popisuje vhodné vyučovací metody pro tvorbu projektu. Praktická část bakalářské práce analyzuje a reflektuje realizaci projektu. Výsledky výzkumného šetření obsahují souhrnné informace o splnění dosahovaného cíle, které jsou ověřeny pomocí výzkumné metody pozorování, dotazníku a rozhovoru.
Annotation in English
Bachelor thesis ?Project of Creativity in Hairstyle at the Integrated Trade Secondary School of Business in Pilsen? is focused on the application of teaching methods within the framework of vocational training. These methods help to advance students´creativity and motivate them to gain and develop new skills and experiences. They are meant to be used in vocational training of the third class students of Hairdressing.
The theoretical part of the thesis is concerned with the project teaching and its typical characteristics. Concepts like motivation and creativity are explained and suitable teaching methods for project creation are described. The practical part of the thesis analyses and reflects execution of the project itself. Results of the research include overall information about completing the achieved goal, including research methods of observation, questionnaire and interview.
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
ČÁBALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele - model B. Plzeň: ZČU, 2007. ISBN 978-80-7043-593-9.\\
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7066-534-3.\\
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.\\
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: MU, 2006. ISBN 978-80-210-4142-4.\\
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 7315-039-5.\\
PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení. Praha: PedF UK, 2002. ISBN 80-7290-092-7.\\
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.\\
Recommended resources
ČÁBALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele - model B. Plzeň: ZČU, 2007. ISBN 978-80-7043-593-9.\\
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7066-534-3.\\
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.\\
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: MU, 2006. ISBN 978-80-210-4142-4.\\
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 7315-039-5.\\
PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení. Praha: PedF UK, 2002. ISBN 80-7290-092-7.\\
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.\\