Předmětem bakalářské práce je teoretické vymezení základních pojmů motivace, potřeby, zájmy, postoje, hodnoty a cíle. Zmíněna je také sociálně psychologická charakteristika v období dospívání a specifičnost hodnotové orientace. Hlavní přínos práce spočívá v praktické části, kdy na základě vlastního výzkumu u studentek Integrované střední školy v Plzni je cílem zjistit faktory ovlivňující rozhodování setrvat v oboru a současný i budoucí pohled studentek na atraktivitu učebního oboru Kadeřník. K výzkumu je použit elektronický dotazník sestavený dle vlastní konstrukce. Tato část práce je doplněna řadou grafů a tabulek, kde jsou zpracovány a následně interpretovány výsledky uvedeného dotazníku.
Annotation in English
The subject of thesis is a theoretical definition of basic concepts of motivation, needs, interests, attitudes, merits and goals. Socio-psychological characteristics during adolescence and specificity of mention orientation are also mentioned.
The main benefit of the work is in the practical part. The goal of this part is to identify factors, which influence the decision of students to continue in the profession and theirs today?s and future opinion about the attractivity of profession of Hairdresser. The students were from Integrated High School in Pilsen. For research was used an electronic questionnaire by my own design. Results of the questionnaire are processed and interpreted by group of graphs and table which are added.
Keywords
motivace, hodnoty a cíle, adolescence
Keywords in English
motivation, merits and goals, adolescence
Length of the covering note
47 s.
Language
CZ
Annotation
Předmětem bakalářské práce je teoretické vymezení základních pojmů motivace, potřeby, zájmy, postoje, hodnoty a cíle. Zmíněna je také sociálně psychologická charakteristika v období dospívání a specifičnost hodnotové orientace. Hlavní přínos práce spočívá v praktické části, kdy na základě vlastního výzkumu u studentek Integrované střední školy v Plzni je cílem zjistit faktory ovlivňující rozhodování setrvat v oboru a současný i budoucí pohled studentek na atraktivitu učebního oboru Kadeřník. K výzkumu je použit elektronický dotazník sestavený dle vlastní konstrukce. Tato část práce je doplněna řadou grafů a tabulek, kde jsou zpracovány a následně interpretovány výsledky uvedeného dotazníku.
Annotation in English
The subject of thesis is a theoretical definition of basic concepts of motivation, needs, interests, attitudes, merits and goals. Socio-psychological characteristics during adolescence and specificity of mention orientation are also mentioned.
The main benefit of the work is in the practical part. The goal of this part is to identify factors, which influence the decision of students to continue in the profession and theirs today?s and future opinion about the attractivity of profession of Hairdresser. The students were from Integrated High School in Pilsen. For research was used an electronic questionnaire by my own design. Results of the questionnaire are processed and interpreted by group of graphs and table which are added.
Keywords
motivace, hodnoty a cíle, adolescence
Keywords in English
motivation, merits and goals, adolescence
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
CINA, M.; VILMON, V. Vybrané kapitoly z didaktiky odborného výcviku. Nitra: Pedagogická fakulta, 1992.\\
DRAHOVZAL, J. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido, 1997. ISBN 80-85931-35-4.\\
DVOŘÁČEK, J. Pedagogika pro učitele odborných předmětů, Praha: VŠE Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0886-9.\\
JŮVA, V. aj. Základy pedagogiky pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-85931-95-8.\\
Recommended resources
CINA, M.; VILMON, V. Vybrané kapitoly z didaktiky odborného výcviku. Nitra: Pedagogická fakulta, 1992.\\
DRAHOVZAL, J. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido, 1997. ISBN 80-85931-35-4.\\
DVOŘÁČEK, J. Pedagogika pro učitele odborných předmětů, Praha: VŠE Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0886-9.\\
JŮVA, V. aj. Základy pedagogiky pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-85931-95-8.\\