Práce popisuje principy a cíle fair trade, jeho historický vývoj a metody certifikace. Dále se zabývá situací fair trade v zemích Evropské unie, konkrétně v Nizozemí, Finsku a Španělsku. Detailněji rozebírá situaci v České republice, na konkrétní komoditě představuje fungování systému fair trade a trh této komodity v ČR. Výzkumnou činnost představuje dotazníkové šetření o spotřebitelských preferencích a znalosti spravedlivého obchodu v Česku. V závěrečné části nastiňuje možnosti rozšíření fair trade a možné překážky, které by tomuto bránily.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes the principles and objectives of Fair Trade, its development in history and methods of certification. It also deals with the situation of Fair Trade within the European Union, specifically in the Netherlands, Finland and Spain. It analyses in detail the situation in the Czech Republic; on the particular commodity it introduces the Fair Trade system functioning and its marketing in the Czech Republic. The research part of this thesis is based on a survey on consumer preferences and knowledge of fair trade in the Czech Republic. In the last part it gives the outlines of the extension possibilities of fair trade and possible obstructions that may interfere.
Klíčová slova
fair trade, historie, organizace, certifikace, Nizozemí, Finsko, Španělsko, Česká republika, produkty, banány, dotazníkové šetření, možnosti rozšíření, překážky
Práce popisuje principy a cíle fair trade, jeho historický vývoj a metody certifikace. Dále se zabývá situací fair trade v zemích Evropské unie, konkrétně v Nizozemí, Finsku a Španělsku. Detailněji rozebírá situaci v České republice, na konkrétní komoditě představuje fungování systému fair trade a trh této komodity v ČR. Výzkumnou činnost představuje dotazníkové šetření o spotřebitelských preferencích a znalosti spravedlivého obchodu v Česku. V závěrečné části nastiňuje možnosti rozšíření fair trade a možné překážky, které by tomuto bránily.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes the principles and objectives of Fair Trade, its development in history and methods of certification. It also deals with the situation of Fair Trade within the European Union, specifically in the Netherlands, Finland and Spain. It analyses in detail the situation in the Czech Republic; on the particular commodity it introduces the Fair Trade system functioning and its marketing in the Czech Republic. The research part of this thesis is based on a survey on consumer preferences and knowledge of fair trade in the Czech Republic. In the last part it gives the outlines of the extension possibilities of fair trade and possible obstructions that may interfere.
Klíčová slova
fair trade, historie, organizace, certifikace, Nizozemí, Finsko, Španělsko, Česká republika, produkty, banány, dotazníkové šetření, možnosti rozšíření, překážky