Bakalářská práce je zaměřená na význam kreativity pro rozvoj osobnosti. V teoretické části popisuje základní pojmy spojené s osobností člověka, pedagogem volného času, kreativitou, hodnocením výtvarného projevu, relaxací a aktivní výukou.
V praktické části je zaměřena na vyzkoušení několika metod aktivní výuky na předem zvoleném vzorku respondentů. Výsledek jejich tvořivé práce je doložen na fotografiích. Své pocity při skupinové výuce vyjádřili v anketě a závěrečném rozhovoru.
Annotation in English
Bachelor thesis is focused on the importance of creativity for the development of human personality. The theoretical part describes the basic concepts associated with the personality of man, teaches leisure, creativity, evaluation of visual expression, relaxation and active learning.
The practical part is focused on trying several methods of active teaching at the pre-selected sample of respondents. The result of their creative work is documented by photographs. Their feelings during group lessons expressed in the survey and the final interview.
Keywords
Osobnost, volný čas, pedagog volného času, kreativita, aktivní výuka, hodnocení,relaxace, motivace.
Keywords in English
Personality, leisure, leisure time educator, creativity, active learning, assessment, relaxation, motivation.
Length of the covering note
68 s. , III.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřená na význam kreativity pro rozvoj osobnosti. V teoretické části popisuje základní pojmy spojené s osobností člověka, pedagogem volného času, kreativitou, hodnocením výtvarného projevu, relaxací a aktivní výukou.
V praktické části je zaměřena na vyzkoušení několika metod aktivní výuky na předem zvoleném vzorku respondentů. Výsledek jejich tvořivé práce je doložen na fotografiích. Své pocity při skupinové výuce vyjádřili v anketě a závěrečném rozhovoru.
Annotation in English
Bachelor thesis is focused on the importance of creativity for the development of human personality. The theoretical part describes the basic concepts associated with the personality of man, teaches leisure, creativity, evaluation of visual expression, relaxation and active learning.
The practical part is focused on trying several methods of active teaching at the pre-selected sample of respondents. The result of their creative work is documented by photographs. Their feelings during group lessons expressed in the survey and the final interview.
Keywords
Osobnost, volný čas, pedagog volného času, kreativita, aktivní výuka, hodnocení,relaxace, motivace.
Keywords in English
Personality, leisure, leisure time educator, creativity, active learning, assessment, relaxation, motivation.
Research Plan
Sběr a studium literatury
Zpracování teoretické části
Příprava a realizace výzkumu
Vyhodnocení výsledků
Závěry pro praxi
Research Plan
Sběr a studium literatury
Zpracování teoretické části
Příprava a realizace výzkumu
Vyhodnocení výsledků
Závěry pro praxi
Recommended resources
LOKŠA, I., LOKŠOVÁ, J. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. ISBN-80-247-0374-2
KÖNIGOVÁ, M. Tvořivost - Techniky a cvičení. Praha: Grada, 2007. ISBN-978-80-247-1652-7
KÖNIGOVÁ, M. Jak myslet kreativně. Praha: Grada, 2006. ISBN-80-247-1626-7
ŠIMANOVSKÝ, Z., ŠIMANOVSKÁ, B. Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN-80-7367-024-0
Recommended resources
LOKŠA, I., LOKŠOVÁ, J. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. ISBN-80-247-0374-2
KÖNIGOVÁ, M. Tvořivost - Techniky a cvičení. Praha: Grada, 2007. ISBN-978-80-247-1652-7
KÖNIGOVÁ, M. Jak myslet kreativně. Praha: Grada, 2006. ISBN-80-247-1626-7
ŠIMANOVSKÝ, Z., ŠIMANOVSKÁ, B. Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN-80-7367-024-0