Předložená bakalářská práce je zaměřena na znalosti a jejich využití pro lepší efektivitu a konkurenceschopnost podniku. Začátek práce obsahuje teoretický úvod o znalostním managementu. Vysvětluje základní terminologii a možné přínosy pro podnik. Následuje nastínění procesu konverze a tvorby nové znalosti, znalostní strategie a metod, díky kterým lze znalosti a intelektuální kapitál měřit. V závěru teoretické části je popsáno vhodné prostředí pro řízení znalostí a proces zavádění znalostního managementu do podniku. V úvodu praktické části je představena společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG, ve které byla provedena analýza stavu připravenosti pro zavedení znalostního managementu. Zjištěné výsledky byly porovnány s požadovaným stavem a v závěru jsou navržena opatření, která napomohou vytvořit vhodné prostředí pro znalostní management.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on knowledge and their usage for higher effectiveness and competitiveness of the company. The introduction includes theoretical basis to knowledge management, describes the basic terminology and possible benefits for the company. Afterwards the work indicates the conversion process and formation of knowledge, knowledge strategy and methods which make it possible to measure the knowledge and intellectual capital. The end of theoretical part is concerned with suitable environment for knowledge management and implementing the process of it. Following practical part introduces Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG company, where the conditions for implementing the knowledge management were analyzed. Finally the work deals with the results of comparison with required conditions and proposals for proceedings to create efficient environment for knowledge management.
Předložená bakalářská práce je zaměřena na znalosti a jejich využití pro lepší efektivitu a konkurenceschopnost podniku. Začátek práce obsahuje teoretický úvod o znalostním managementu. Vysvětluje základní terminologii a možné přínosy pro podnik. Následuje nastínění procesu konverze a tvorby nové znalosti, znalostní strategie a metod, díky kterým lze znalosti a intelektuální kapitál měřit. V závěru teoretické části je popsáno vhodné prostředí pro řízení znalostí a proces zavádění znalostního managementu do podniku. V úvodu praktické části je představena společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG, ve které byla provedena analýza stavu připravenosti pro zavedení znalostního managementu. Zjištěné výsledky byly porovnány s požadovaným stavem a v závěru jsou navržena opatření, která napomohou vytvořit vhodné prostředí pro znalostní management.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on knowledge and their usage for higher effectiveness and competitiveness of the company. The introduction includes theoretical basis to knowledge management, describes the basic terminology and possible benefits for the company. Afterwards the work indicates the conversion process and formation of knowledge, knowledge strategy and methods which make it possible to measure the knowledge and intellectual capital. The end of theoretical part is concerned with suitable environment for knowledge management and implementing the process of it. Following practical part introduces Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG company, where the conditions for implementing the knowledge management were analyzed. Finally the work deals with the results of comparison with required conditions and proposals for proceedings to create efficient environment for knowledge management.