Autorka se ve své diplomové práci zabývá osobou a především odkazem Carla Orffa, německého skladatele, pedagoga a tvůrce Schulwerku. Autorka se věnuje jak historii, tak perspektivám Orffovy školy v naší hudební výchově. Zaobírá se také vznikem české adaptace Orffovy školy a jejím uplatněním v hudebním rozvoji dětí. Zmiňuje též organizace, které se v dnešní době snaží seznamovat s Orffovými myšlenkami širší veřejnost.
V praktické části diplomové práce se rozhodla realizovat výzkum využívání orffovského instrumentáře na základních školách a základních uměleckých školách.
Anotace v angličtině
Author focuses in her diploma thesis on Carl Orff as an individual and also on his heritage. Carl Orff is German composer, teacher and creator of Schulwerk. Author describes the history of Orffs? school and also the future of this school in Czech musical education. She also reviews the grounding of Czech adaptation of Orff school and its implementation in child music development.
In practical part of the thesis, she conducts a research in usage of Orffs? instruments portfolio in Elementary schools.
Klíčová slova
Carl Orff, Orffovy nástroje, Schulwerk, Česká Orffova škola, Česká Orffova společnost, Rámcový vzdělávací program.
Autorka se ve své diplomové práci zabývá osobou a především odkazem Carla Orffa, německého skladatele, pedagoga a tvůrce Schulwerku. Autorka se věnuje jak historii, tak perspektivám Orffovy školy v naší hudební výchově. Zaobírá se také vznikem české adaptace Orffovy školy a jejím uplatněním v hudebním rozvoji dětí. Zmiňuje též organizace, které se v dnešní době snaží seznamovat s Orffovými myšlenkami širší veřejnost.
V praktické části diplomové práce se rozhodla realizovat výzkum využívání orffovského instrumentáře na základních školách a základních uměleckých školách.
Anotace v angličtině
Author focuses in her diploma thesis on Carl Orff as an individual and also on his heritage. Carl Orff is German composer, teacher and creator of Schulwerk. Author describes the history of Orffs? school and also the future of this school in Czech musical education. She also reviews the grounding of Czech adaptation of Orff school and its implementation in child music development.
In practical part of the thesis, she conducts a research in usage of Orffs? instruments portfolio in Elementary schools.
Klíčová slova
Carl Orff, Orffovy nástroje, Schulwerk, Česká Orffova škola, Česká Orffova společnost, Rámcový vzdělávací program.
1. Kompletace literatury a pramenů k tématu.
2. Stanovení cíle práce, jejích metod.
3. Zpracování teoretických východisek práce.
4. Aplikační rovina, praktické vyústění řešené problematiky.
5. Závěry.
Zásady pro vypracování
1. Kompletace literatury a pramenů k tématu.
2. Stanovení cíle práce, jejích metod.
3. Zpracování teoretických východisek práce.
4. Aplikační rovina, praktické vyústění řešené problematiky.
5. Závěry.
Seznam doporučené literatury
SEDLÁK, F. Nové cesty hudební výchovy. Praha, 1977.
Sborníky z nitranských konferencí o Hv. (80.- 90.léta 20.stol.)
ORFF, C. Schulwerk. 1. - 4. díl.
EBEN, P., Hurník, I. Česká Orffova škola.
JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha, 1988.
Seznam doporučené literatury
SEDLÁK, F. Nové cesty hudební výchovy. Praha, 1977.
Sborníky z nitranských konferencí o Hv. (80.- 90.léta 20.stol.)
ORFF, C. Schulwerk. 1. - 4. díl.
EBEN, P., Hurník, I. Česká Orffova škola.
JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha, 1988.