Předkládaná diplomová práce se zabývá percepcí z obecné hlediska psychologie, hudební psychologie, hudební estetiky a hudební sociologie. Další nedílnou součástí je kapitola, která se zabývá poslechem hudby. Výsledkem této práce jsou výukové modely, které se snaží v sobě zahrnout předešlé poznatky a současně respektovat novou koncepci hudební výchovy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with perception in terms of cognitive psychology, music psychology, aesthetics of music and sociology of music. Another integral part of it deals with listening to music. The results of this thesis are educational models that try to include previous pieces of knowledge while still respecting the new concept of music education.
Klíčová slova
percepce, poslech hudby, W. A. Mozart, výukové modely, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogika
Klíčová slova v angličtině
perception, listening to music, W. A. Mozart, educational models, Framework Education Programme for Secondary General Education, Framework Education Programme for Pre-school and Extra-curricular pedagogy
Rozsah průvodní práce
116s. 118 813
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce se zabývá percepcí z obecné hlediska psychologie, hudební psychologie, hudební estetiky a hudební sociologie. Další nedílnou součástí je kapitola, která se zabývá poslechem hudby. Výsledkem této práce jsou výukové modely, které se snaží v sobě zahrnout předešlé poznatky a současně respektovat novou koncepci hudební výchovy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with perception in terms of cognitive psychology, music psychology, aesthetics of music and sociology of music. Another integral part of it deals with listening to music. The results of this thesis are educational models that try to include previous pieces of knowledge while still respecting the new concept of music education.
Klíčová slova
percepce, poslech hudby, W. A. Mozart, výukové modely, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogika
Klíčová slova v angličtině
perception, listening to music, W. A. Mozart, educational models, Framework Education Programme for Secondary General Education, Framework Education Programme for Pre-school and Extra-curricular pedagogy
Zásady pro vypracování
1. Kompletace literatury a pramenů k tématu
2. Stanovení cíle práce, jejich metod
3. Teoretická východiska k tématu
4. Tvorba didaktických modelů, práce s vybranými poslechovými skladbami
5. Závěry
Zásady pro vypracování
1. Kompletace literatury a pramenů k tématu
2. Stanovení cíle práce, jejich metod
3. Teoretická východiska k tématu
4. Tvorba didaktických modelů, práce s vybranými poslechovými skladbami
5. Závěry
Seznam doporučené literatury
CAMPBELL, Don. Mozartův efekt : Nalezněte sílu hudby, která uzdravuje tělo, posiluje mysl a rozvíjí tvořivého ducha. Praha : Eminent, 2008.
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2007.
HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme : posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. 1. vyd. Praha : Scientia, 1997.
HERDEN, Jaroslav; JENČKOVÁ, Eva ; KOLÁŘ, Jiří. Hudba pro děti. Praha : Karolinum, 1992.
SEDLÁK, František, et al. Didaktika hudební výchovy I. 1. vyd. Praha : SPN, 1985.
SEDLÁK, František, et al. Didaktika hudební výchovy II. 2. upr. vyd. Praha : SPN, 1984.
Seznam doporučené literatury
CAMPBELL, Don. Mozartův efekt : Nalezněte sílu hudby, která uzdravuje tělo, posiluje mysl a rozvíjí tvořivého ducha. Praha : Eminent, 2008.
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2007.
HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme : posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. 1. vyd. Praha : Scientia, 1997.
HERDEN, Jaroslav; JENČKOVÁ, Eva ; KOLÁŘ, Jiří. Hudba pro děti. Praha : Karolinum, 1992.
SEDLÁK, František, et al. Didaktika hudební výchovy I. 1. vyd. Praha : SPN, 1985.
SEDLÁK, František, et al. Didaktika hudební výchovy II. 2. upr. vyd. Praha : SPN, 1984.