Diplomová práce se zabývá znalostí velkých tiskacích písmen u dětí v předškolním věku.
Teoretická část diplomové práce obsahuje problematiku školní zralosti a připravenosti, rozebírá předškolní vzdělávání dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání s důrazem na rozvoj předčtenářství, dále se zabývá se předškolním obdobím, jako jednou z etap vývoje člověka, popisuje metody nácviku čtení na základních školách s důrazem na metodu analyticko-syntetickou a metodu genetickou.
Praktická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu, kde je zjišťován počet ? procento dětí, které znají, umí pojmenovat velká tiskací písmena.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the knowlege of the capital letters among children in pre school period.
The theoretical part of the thesis includes issues of school maturity and learner's development. It also examines pre school knowledge of children according to school framework. The research is focused on learner's ability and development of pre school period as one of the stages of human development. It also desribes methods of training in reading for primary schools with an emphasis on analytical-syntetical method.
The practical part of the thesis deals with its own research, where it is tested with number of children who are already able to name and recognize the capital letters.
Klíčová slova
školní zralost, školní připravenost, předškolní věk, syntetické metody, analytické metody, analyticko-syntetická metoda, předškolní vzdělávání, velká tiskací písmena, kognitivní vývoj, tělesný vývoj
Klíčová slova v angličtině
school readiness, school readiness, preschool age, synthetic methods, analytical methods, analytical and synthetic method, pre-school education, a large block letters, cognitive development, physical development
Rozsah průvodní práce
80s. (67 660)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá znalostí velkých tiskacích písmen u dětí v předškolním věku.
Teoretická část diplomové práce obsahuje problematiku školní zralosti a připravenosti, rozebírá předškolní vzdělávání dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání s důrazem na rozvoj předčtenářství, dále se zabývá se předškolním obdobím, jako jednou z etap vývoje člověka, popisuje metody nácviku čtení na základních školách s důrazem na metodu analyticko-syntetickou a metodu genetickou.
Praktická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu, kde je zjišťován počet ? procento dětí, které znají, umí pojmenovat velká tiskací písmena.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the knowlege of the capital letters among children in pre school period.
The theoretical part of the thesis includes issues of school maturity and learner's development. It also examines pre school knowledge of children according to school framework. The research is focused on learner's ability and development of pre school period as one of the stages of human development. It also desribes methods of training in reading for primary schools with an emphasis on analytical-syntetical method.
The practical part of the thesis deals with its own research, where it is tested with number of children who are already able to name and recognize the capital letters.
Klíčová slova
školní zralost, školní připravenost, předškolní věk, syntetické metody, analytické metody, analyticko-syntetická metoda, předškolní vzdělávání, velká tiskací písmena, kognitivní vývoj, tělesný vývoj
Klíčová slova v angličtině
school readiness, school readiness, preschool age, synthetic methods, analytical methods, analytical and synthetic method, pre-school education, a large block letters, cognitive development, physical development
Zásady pro vypracování
1. zpracování projektu práce
2. studium odborné literatury
3. stanovaní cílů a úkolů práce
4. zpracování teoretické části práce
5. realizace projektu výzkumné části práce
6. analýza výsledků výzkumné části práce
7. závěry a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. zpracování projektu práce
2. studium odborné literatury
3. stanovaní cílů a úkolů práce
4. zpracování teoretické části práce
5. realizace projektu výzkumné části práce
6. analýza výsledků výzkumné části práce
7. závěry a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. 1.vyd. Jinočany: H & H, 1992 ISBN 80-85467-69-0
SKALKOVÁ, Jarmila. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: SPN, 1983
WAGNEROVÁ, Jarmila. Jak naučit číst podle genetické metody. 1. vyd. Plzeň: Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996
ISBN ISBN 80-7082-309-7
LINHART, Josef. Základy psychologie učení. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982
WILDOVÁ, Radka. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2002
ISBN 80-7290-103-6
KLENKOVÁ, Jiřina. Diagnostika předškoláka : správný vývoj řeči dítěte. 1.vyd. Brno: MC nakladatelství, 2003
DOLEŽALOVÁ, Jana. Současné pohledy na výuku elementárního čtení a psaní. 1.vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001
ISBN 80-7041-100-7
Seznam doporučené literatury
DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. 1.vyd. Jinočany: H & H, 1992 ISBN 80-85467-69-0
SKALKOVÁ, Jarmila. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: SPN, 1983
WAGNEROVÁ, Jarmila. Jak naučit číst podle genetické metody. 1. vyd. Plzeň: Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996
ISBN ISBN 80-7082-309-7
LINHART, Josef. Základy psychologie učení. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982
WILDOVÁ, Radka. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2002
ISBN 80-7290-103-6
KLENKOVÁ, Jiřina. Diagnostika předškoláka : správný vývoj řeči dítěte. 1.vyd. Brno: MC nakladatelství, 2003
DOLEŽALOVÁ, Jana. Současné pohledy na výuku elementárního čtení a psaní. 1.vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001
ISBN 80-7041-100-7