Cílem této práce na téma ?Humor ve výuce francouzštiny? je představit základní informace z oblasti humoru a možnosti jeho využití v praxi. Prostřednictvím této práce se také seznamujeme nejen s významnými pozitivními charakteristikami humoru, ale také problematikou a náročností výběru humorného materiálu.
V teoretické části práce jsou rozebrány jednotlivé oblasti humoru jako problematika definice z různých pohledů, humor jako součást našeho života, typy a formy humoru, humor v různých kulturách, humor z pedagogického hlediska a využití humoru v učebnicích francouzského jazyka. Zabýváme se tedy také historií humoru, jeho fázemi a prvky, ale také možnostmi využití v různých jazykových rovinách. Praktická část práce představuje 6 vzorových hodin s využitím humorných prvků na různá témata. Každá ukázka obsahuje základní informace nezbytné pro práci s daným tématem a formou humoru. Dále zde nacházíme podrobný popis průběhu vyučování a závěrečný komentář se zhodnocením. Práce představuje netradiční způsob výuky s přihlédnutím k individualitě žáků a zvýšení motivace k učení.
Anotace v angličtině
The aim of this work on "Humor in teaching French" is to present basic information on humor and its possible use in practice. Through this work we are not only familiarize with important positive characteristics of humor, but also with problems and difficulty of selecting humorous material. The theoretical part is focused on different issues as the definition of humor from different perspectives, humor as part of our lives, types and forms of humor, humor in different cultures, humor from a pedagogical point of view and the use of humor in the French language textbooks. We also deal with the history of humor, its phases and elements, but also the possibilities of using in different language levels. The practical part represents a sample of 6 lessons using humorous elements on various topics. Each lesson contains the basic information necessary to work with the specific theme and the form of humor. Furthermore we can find there a detailed description of the teaching process and the final comment with the evaluation of the lesson. The work represents an unconventional way of teaching with regard to the individuality of students and the increase in the motivation for learning.
Klíčová slova
Humor, Výuka, Francouzský jazyk, Historie, Forma, Typ, Využití, Motivace, Frustrace, Funkce, Učebnice francouzského jazyka, Praxe
Klíčová slova v angličtině
Humor, Education, French Language, History, Form, Type, Use, Motivation, Frustration, Function, French language textbook, Practice
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce na téma ?Humor ve výuce francouzštiny? je představit základní informace z oblasti humoru a možnosti jeho využití v praxi. Prostřednictvím této práce se také seznamujeme nejen s významnými pozitivními charakteristikami humoru, ale také problematikou a náročností výběru humorného materiálu.
V teoretické části práce jsou rozebrány jednotlivé oblasti humoru jako problematika definice z různých pohledů, humor jako součást našeho života, typy a formy humoru, humor v různých kulturách, humor z pedagogického hlediska a využití humoru v učebnicích francouzského jazyka. Zabýváme se tedy také historií humoru, jeho fázemi a prvky, ale také možnostmi využití v různých jazykových rovinách. Praktická část práce představuje 6 vzorových hodin s využitím humorných prvků na různá témata. Každá ukázka obsahuje základní informace nezbytné pro práci s daným tématem a formou humoru. Dále zde nacházíme podrobný popis průběhu vyučování a závěrečný komentář se zhodnocením. Práce představuje netradiční způsob výuky s přihlédnutím k individualitě žáků a zvýšení motivace k učení.
Anotace v angličtině
The aim of this work on "Humor in teaching French" is to present basic information on humor and its possible use in practice. Through this work we are not only familiarize with important positive characteristics of humor, but also with problems and difficulty of selecting humorous material. The theoretical part is focused on different issues as the definition of humor from different perspectives, humor as part of our lives, types and forms of humor, humor in different cultures, humor from a pedagogical point of view and the use of humor in the French language textbooks. We also deal with the history of humor, its phases and elements, but also the possibilities of using in different language levels. The practical part represents a sample of 6 lessons using humorous elements on various topics. Each lesson contains the basic information necessary to work with the specific theme and the form of humor. Furthermore we can find there a detailed description of the teaching process and the final comment with the evaluation of the lesson. The work represents an unconventional way of teaching with regard to the individuality of students and the increase in the motivation for learning.
Klíčová slova
Humor, Výuka, Francouzský jazyk, Historie, Forma, Typ, Využití, Motivace, Frustrace, Funkce, Učebnice francouzského jazyka, Praxe
Klíčová slova v angličtině
Humor, Education, French Language, History, Form, Type, Use, Motivation, Frustration, Function, French language textbook, Practice
Zásady pro vypracování
Teoretická část
1. Definice humoru a jeho význam.
2. Formy humoru.
3. Humor v různých kulturách.
4. Přenesení humoru do oblasti pedagogiky.
5. Humor v cizojazyčné výuce.
Praktická část
Metodické zpracování několika autentických materiálů s daným tématem.
Zásady pro vypracování
Teoretická část
1. Definice humoru a jeho význam.
2. Formy humoru.
3. Humor v různých kulturách.
4. Přenesení humoru do oblasti pedagogiky.
5. Humor v cizojazyčné výuce.
Praktická část
Metodické zpracování několika autentických materiálů s daným tématem.
Seznam doporučené literatury
Humor ve výuce cizích jazyků napříč Evropou. (Hana Maurová, Gérard Martin)
Humor ve výuce cizích jazyků napříč Evropou 2. (Hana Maurová)
Humor. (Luigi Pirandello)
Čeština s maňáskem Hláskem pro 2.ročník ZŠ. (Svobodová, Klímová)
http://www.vtip.cz/
Seznam doporučené literatury
Humor ve výuce cizích jazyků napříč Evropou. (Hana Maurová, Gérard Martin)
Humor ve výuce cizích jazyků napříč Evropou 2. (Hana Maurová)
Humor. (Luigi Pirandello)
Čeština s maňáskem Hláskem pro 2.ročník ZŠ. (Svobodová, Klímová)
http://www.vtip.cz/