Tato diplomová práce se zabývá možným dopadem vizuálního designu jazykového testu na vnímání tohoto testu studenty. Práce poskytuje informace o základních pravidlech a zákonech designu, a dále rozebírá jejich využití v didaktickém testu anglického jazyka vytvořeného pro státní maturity. Cílem výzkumu prováděného pomocí testování použitelnosti bylo objevit chyby v designu a navrhnout jejich případná řešení.
Annotation in English
The thesis deals with the possible impact of the visual design of a language test on students? perception of such a test. It provides information about the essential design rules and laws, and furthermore analyses their use in a didactic test in English created for the state school-leaving exam. The aim of the research carried out by means of usability testing was to find out design issues and suggest their possible solution.
design, language testing, usability, Gestalt, C.R.A.P., validity, reliability, design principles, visual analysis of documents
Length of the covering note
71 s.
Language
AN
Annotation
Tato diplomová práce se zabývá možným dopadem vizuálního designu jazykového testu na vnímání tohoto testu studenty. Práce poskytuje informace o základních pravidlech a zákonech designu, a dále rozebírá jejich využití v didaktickém testu anglického jazyka vytvořeného pro státní maturity. Cílem výzkumu prováděného pomocí testování použitelnosti bylo objevit chyby v designu a navrhnout jejich případná řešení.
Annotation in English
The thesis deals with the possible impact of the visual design of a language test on students? perception of such a test. It provides information about the essential design rules and laws, and furthermore analyses their use in a didactic test in English created for the state school-leaving exam. The aim of the research carried out by means of usability testing was to find out design issues and suggest their possible solution.
design, language testing, usability, Gestalt, C.R.A.P., validity, reliability, design principles, visual analysis of documents
Research Plan
Pravidelné schůzky s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu (experiment, dotazování).
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Research Plan
Pravidelné schůzky s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu (experiment, dotazování).
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Recommended resources
CUNNINGSWORTH, W. Choosing Your Coursebook. Oxford: Heinemann, 1995.
HARWOOD, N. English Language Teaching Materials: Theory and Practice. New York: Cambridge University Press, 2010.
MISHAN, F. Designing Authenticity Into Language Learning Materials. Bristol: Intellect Books, 2005.
TOMLINSON, B. English Language Learning Materials: A Critical Review. London: Continuum International Publishing Group Ltd., 2008.
TOMLINSON, B. Materials Development in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1998.
Recommended resources
CUNNINGSWORTH, W. Choosing Your Coursebook. Oxford: Heinemann, 1995.
HARWOOD, N. English Language Teaching Materials: Theory and Practice. New York: Cambridge University Press, 2010.
MISHAN, F. Designing Authenticity Into Language Learning Materials. Bristol: Intellect Books, 2005.
TOMLINSON, B. English Language Learning Materials: A Critical Review. London: Continuum International Publishing Group Ltd., 2008.
TOMLINSON, B. Materials Development in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1998.